∆ιαβάσαµε ότι µία από τις εκπαιδευτικές µεταρρυθµίσεις είναι η αφαίρεση µιας ώρας Αρχαίων Ελληνικών από το ωράριο διδασκαλίας, προκειµένου να εισαχθεί η διδασκαλία µαθήµατος Οικονοµικών. Από µια άποψη αυτή η αλλαγή µπορείς να πεις ότι είναι µία προσαρµογή στις κοινωνικές εξελίξεις και στην ανάγκη να εξοικειωθούν τα παιδιά µε το έντονα οικονοµικό περιβάλλον του κόσµου. Αλλωστε και παλαιότερα επιχειρήθηκε µία ανάλογη εξοικείωση µε την οικονοµική πραγµατικότητα, σε πιο απλή βάση γνώσεων, καθώς κάθε χρόνο γινόταν στα σχολεία άτυπος διαγωνισµός µε θέµα την αποταµίευση και συνήθη τίτλο «Φασούλι το φασούλι γεµίζει το σακούλι». Ηταν εποχές που η αποταµίευση έπρεπε να ανταγωνιστεί τη σπατάλη…
Από την άλλη, καλό είναι βέβαια να έχουν στοιχειώδεις οικονοµικές γνώσεις τα παιδιά, αλλά ο προβληµατισµός που πρέπει να υπάρχει είναι αν αυτό θα γίνεται εις βάρος της γνώσης της ρίζας της ελληνικής γλώσσας. Οταν µάλιστα ξένα δηµοσιεύµατα αναφέρουν ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι τόσο δηµοφιλή στο εξωτερικό, σε σηµείο ώστε στη Γερµανία υπάρχουν πάνω από 10.000 µαθητές που µαθαίνουν τη γλώσσα µας στα σχολεία τους! Οπως άλλωστε είχε πει ένας Γερµανός πρεσβευτής στη χώρα µας σε άπταιστα ελληνικά: «Τα Ελληνικά είναι µια αρχαία γλώσσα, αλλά είναι επίσης µια σύγχρονη και ζωντανή γλώσσα».
Το µέγεθος της σηµασίας των Αρχαίων Ελληνικών το προσδιορίζουν οι έξω. Προ ολίγων ετών οι Γάλλοι είχαν ζητήσει σε διεθνές συνέδριο την εγγραφή Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών, «που είναι οι βάσεις της γαλλικής γλώσσας και της ευρωπαϊκής Ιστορίας», στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονοµιάς της UNESCO. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου εκείνου ορισµένες συζητήσεις γίνονταν µόνον στα Αρχαία Ελληνικά και στα Λατινικά!
Και το αποκορύφωµα: στην Ισπανία έχουν καθιερωθεί τα Αρχαία Ελληνικά ως υποχρεωτικό µάθηµα, γενικώς δε στην Ευρώπη επεκτείνεται η διδασκαλία των Αρχαίων. Σε τριάντα ευρωπαϊκές χώρες διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία. Μόνο στην Ελλάδα υποβαθµίζονται! Μάλιστα το Institut du Sacré-Cœur στην πόλη Mons του Βελγίου κάθε χρόνο, από το 1989 µέχρι σήµερα, διοργανώνει διαγωνισµό Αρχαίων Ελληνικών όπου συµµετέχουν πάνω από 1.000 παιδιά.
Tο ότι η Ελληνική είναι η µητέρα όλων των γλωσσών, κανείς δεν το αµφισβητεί. H συνεισφορά της Eλλάδας στη διαµόρφωση των ευρύτατα διαδεδοµένων ξένων γλωσσών είναι κολοσσιαία. Eκείνο που οι περισσότεροι αγνοούν, ιδίως οι νέοι, είναι η επίµονη προσπάθεια του κορυφαίου καθηγητή της Oικονοµικής επιστήµης, Ξενοφώντα Zολώτα, να δώσει στους ξένους να καταλάβουν ότι η γλώσσα τους προέρχεται από τη δική µας. ∆ύο φορές µάλιστα σε διάστηµα δύο ετών, µία το 1957 και µία το 1959, είχε απευθύνει, ως διοικητής της Tραπέζης της Eλλάδος, χαιρετισµό στη Σύνοδο της ∆ιεθνούς Tραπέζης Aνασυγκροτήσεως και Aναπτύξεως, µιλώντας µεν στα αγγλικά, αλλά χρησιµοποιώντας σχεδόν αποκλειστικώς ελληνικές λέξεις!
Kυριακάτικη Απογευματινή