Οι νικητές, οι χαµένοι και τα ρίσκα

Σε δοκιμασία για ανθρώπους και αυτοκίνητα, λόγω καύσωνα και των δύσκολων ελληνικών δρόμων εξελίχθηκε ο διάσημος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στη χώρα μας
18:08 - 7 Ιουλίου 2025
Το βάθρο των νικητών

Το Ράλλυ Ακρόπολις του 2025 επιβεβαίωσε τη φήµη του ως ενός απαιτητικού και απρόβλεπτου αγώνα. Χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα από τα πιο ξεχωριστά ράλι του Παγκόσµιου Πρωταθλήµατος. Φέτος επέστρεψε έπειτα από χρόνια στον κλασικό µήνα διεξαγωγής του, τον Ιούνιο, µε τη ζέστη και τα σκληρά ελληνικά χώµατα να φέρνουν ανθρώπους και µηχανές στα όριά τους.

Κάτι που, βέβαια, περίµεναν τα 69 πληρώµατα από τις 31 χώρες που απάρτιζαν τη λίστα συµµετοχών του αγώνα, γι’ αυτό και φέτος είδαµε πολλούς συνδυασµούς να επιλέγουν συγκρατηµένο ρυθµό στις δύσκολες διαδρο µές και να αποφεύγουν τα ρίσκα. Αυτό, βέβαια, έκρινε σε µεγάλο ποσοστό και τον νικητή του αγώνα. Το φε τινό «Ράλλυ των Θεών» δεν είχε απλώς νικητές. Είχε κερδισµένους και χαµένους – όχι πάντα µε την προφα νή έννοια. Θριάµβευσαν Ott Tänak: Ο Εσθονός της Hyundai ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής του αγώνα. Αν και ξεκίνησε συγκρα τηµένα, το Σάββατο ανέβασε ταχύτητα – κυριολεκτικά και µεταφορικά. Πήρε τον έλεγχο, κέρδισε 7 από τις 17 ειδικές διαδροµές και, παρότι αντιµετώπισε µηχανικό πρόβληµα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην τελευταία ει δική του αγώνα (Power Stage), διατήρησε τη διαφορά από τον δεύτερο. Η πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Ακρό πολις είναι παράλληλα και η πρώτη φετινή στο πρωτά θληµα – για τον ίδιο και τη Hyundai.

Και ήρθε εµφατι κά, µε στιλ και καθολική επικράτηση. Sebastien Ogier: Ο 8άκις παγκόσµιος πρωταθλητής ράλι µπορεί να µην είχε την ταχύτητα να κερδίσει τον Tänak, ήταν ωστόσο συνεχώς κοντά του και καιροφυ λακτούσε, για να εκµεταλλευτεί οποιοδήποτε λάθος ή ατυχία του Εσθονού και να ανεβεί στην κορυφή. Η στρατηγική του ήταν αψεγάδιαστη, έστω κι αν τελικά δεν έφερε τη νίκη. Ο Γάλλος έµεινε µακριά από ρίσκα, έλεγξε την ταχύτητά του και εξασφάλισε τη 2η θέση, ενώ παράλληλα κατέκτησε την Power Stage, δίνοντας εν τέλει πολύτιµους βαθµούς στην οµάδα της Toyota. Adrien Fourmaux: Σταθερός, συγκεντρωµένος και ανταγωνιστικός. Ο νεαρός της Hyundai αντιµετώπι σε την πίεση του Elfyn Evans (Toyota) µε αξιοθαύµα στη ψυχραιµία και διατήρησε τη θέση του στο βάθρο.

Για δεύτερη φορά φέτος δείχνει ότι ανήκει στην ελίτ του WRC. Oliver Solberg: Σοβαρός, ώριµος, ταχύτατος. Ο γιος του παγκόσµιου πρωταθλητή Peter Solberg εντυπωσίασε µε την 6η θέση στη γενική κατάταξη και πήρε µια άνετη νίκη στην κατηγορία WRC2, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για το µέλλον. Οι Ελληνες: Παρά τις δύσκολες συνθήκες, οι Πλάγος – Κουζιώνης έκαναν εντυπωσιακή εµφάνιση, τερµα τίζοντας πρώτοι µεταξύ των ελληνικών συµµετοχών. Οι Καρανικόλας – Κακαβάς και Χαλκιάς – Κοµνός συ µπλήρωσαν το άτυπο βάθρο της ελληνικής συµµετο χής, κρατώντας ψηλά την ελληνική σηµαία στο παγκό σµιο στερέωµα των ράλι. Κάτω από τις προσδοκίες Thierry Neuville: Ο περσινός παγκόσµιος πρωταθλη τής και ένας από τους βασικούς διεκδικητές του φετι νού τίτλου είχε έναν αγώνα γεµάτο προβλήµατα. Τρία κλαταρίσµατα και µηχανικά προβλήµατα τον αποµά κρυναν από το βάθρο.

Τελικά, ο Βέλγος, που έχει να κερδίσει σε αγώνα από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024, τερµάτισε πέµπτος, δεχόµενος ένα µεγάλο πλήγ µα, τόσο βαθµολογικά όσο και στην ψυχολογία του. Elfyn Evans: Μπορεί να µην τα παράτησε ούτε στιγµή, αλλά σίγουρα δεν εντυπωσίασε. Μπορεί µε την τέταρ τη θέση και τους βαθµούς που συγκέντρωσε συνολικά να παραµένει επικεφαλής στο πρωτάθληµα, όµως η δι αφορά από τους Ogier και Tänak, που τον κυνηγούν, µειώθηκε στους 9 και 12 βαθµούς, αντίστοιχα. Ηταν ξεκάθαρο ότι το «Ακρόπολις» δεν του ταίριαξε φέτος, παρότι έσωσε ό,τι µπορούσε. Σίγουρα θα νιώθει την ανάσα τους στον σβέρκο του τους επόµενους αγώνες. Kalle Rovanperä: Απλά απογοητευτικός. ∆εν απείλησε ούτε στιγµή, δεν µπήκε ποτέ στη µάχη για το βάθρο. Ο 24χρονος δις παγκόσµιος πρωταθλητής ράλι ήταν εκτός κλίµατος στην Ελλάδα. Ζήτησε συγγνώµη από την οµάδα του και υποσχέθηκε να δουλέψει σκληρά για τον επόµενο αγώνα, στην Εσθονία.

Γιώργος Αµούτζας-Ηλίας Παναγιωτούνης: Οι πρωταθλητές Ελλάδας εγκατέλειψαν πρόωρα έπειτα από ατύχηµα στην ειδική της Θήβας. ∆υστυχώς, το ελληνικό πλήρωµα στάθηκε άτυχο και δεν πρόλαβε να δείξει τις δυνατότητες τόσο τις δικές του όσο και του αυτοκινήτου του (Skoda Fabia Rally2). Σηµασία έχει, βέβαια, πως δεν είχαν κάποιον τραυµατισµό. Τους ευχόµαστε του χρό νου να έχουν καλύτερη τύχη – γιατί ταχύτητα διαθέτουν

Τελική κατάταξη (TOP 5)

1. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai Motorsport)

2. Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota Gazoo Racing)

3. Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai Motorsport)

4. Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Gazoo Racing)

5. Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai Motorsport)

Νικητές WRC2:

Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota GR Yaris Rally2)

Νικητές JWRC:

Ali Türkkan / Oytun Albayrak (Ford Fiesta Rally3)

1οι Ελληνες:

Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης (Skoda Fabia RS)

Βαθµολογία Οδηγών WRC

1 Elfyn Evans 150 βαθµοί

2 Sebastien Ogier 141 βαθµοί

3 Ott Tänak 138 βαθµοί

4 Kalle Rovanperä 117 βαθµοί

5 Thierry Neuville 96 βαθµοί

 

Γιάννης Λημναίος / Κυριακάτικη Απογευματινή