Μετά το Oscar σε αίρεση της «πνευματικής γκάνγκστερ»

Τα γυρίσματα σειράς κινουμένων σχεδίων και το μυστήριο της εξαφάνισης του Βρετανού ηθοποιού Ντάνιελ Καλούγια αλλά και της ειδικής σχέσης του με την ιερή κληρονόμο, η οποία τον αποκαλεί «οικογένεια»
15:30 - 6 Αυγούστου 2025
Ο Ντάνιελ Καλούγια μετά τη βράβευσή του με το Oscar Β΄ Ανδρικού Ρόλου το 2021 για την ταινία «Judas and the Black Messiah»

Είναι ο πρώτος μαύρος Βρετανός ηθοποιός που κέρδισε Oscar και έχει χαρακτηριστεί ως το «εξέχον ταλέντο της γενιάς του». Όμως ο Ντάνιελ Καλούγια έχει γίνει και πάλι θέμα συζήτησης στο Χόλιγουντ τις τελευταίες εβδομάδες, όχι για τη δουλειά του αλλά για μια παλιά φήμη που αναδύθηκε στο διαδίκτυο, σχετικά με το γιατί δεν έχει εμφανιστεί σχεδόν καθόλου στη μεγάλη οθόνη μετά τη βράβευσή του με Oscar.

Ο γεννημένος στο Κάμντεν ηθοποιός, ο οποίος κατακλύστηκε από κινηματογραφικές προτάσεις μετά τη βράβευσή του με το Oscar Β΄ Ανδρικού Ρόλου το 2021 για την ταινία «Judas and the Black Messiah» («Ο Ιούδας και ο Μαύρος Μεσσίας»), έχει λάμψει διά της απουσίας του, με αποτέλεσμα πολλοί να κάνουν εικασίες ως προς το γιατί δεν είναι ένας αυθεντικός σταρ πρώτης γραμμής όπως ο Ίντρις Έλμπα. Και όταν ένας θαυμαστής στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης X παραπονέθηκε γιατί ο Καλούγια είχε εμφανιστεί σε τόσο λίγες κινηματογραφικές επιτυχίες, ένας άλλος ανταπάντησε: «Εντάχθηκε σε μια αίρεση».

Η ανάρτηση προβλήθηκε 24 εκατομμύρια φορές, πριν κατέβει τελικά. Αλλά η ανταλλαγή απόψεων πυροδότησε την έναρξη του θέματος «Ντάνιελ Καλούγια και αίρεση» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναζωπυρώνοντας τις φήμες που ξεκίνησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Nope» («Ούτε καν»), της πρώτης του ταινίας μετά τη βράβευσή του με Oscar. Τότε πολλά αμερικανικά πρακτορεία, συμπεριλαμβανομένων των «New York Post» και «The Hollywood Reporter», τον συνέδεσαν με μία έντονη προσωπικότητα της Νέας Εποχής που ονομάζεται Χίαρ Χόλινες (Heir Holiness), της οποίας το πραγματικό όνομα είναι Βανίλα Σαλίμα Μαχμούντ, αυτοχαρακτηριζόμενη ως «πνευματική και στρατηγική σύμβουλος ζωής», που κάποτε αυτοπροσδιορίστηκε ως μάνατζερ του Καλούγια. Στις αρχικές ιστορίες φίλοι και έμπιστοι έλεγαν πως ο Καλούγια είχε χωρίσει τους δρόμους του από τους ισχυρούς παράγοντες του Creative Artists Agency, είχε απολύσει τους διαφημιστές του και ισχυριζόταν πως υπήρχαν «ανησυχίες» σχετικά με τον βαθμό επιρροής που ασκούσε πάνω του η Χίαρ Χόλινες.

Φοβόταν

Ο αξιοσέβαστος δημοσιογράφος του Χόλιγουντ Μάθιου Μπελόνι δήλωσε επίσης ότι η ομάδα παραγωγής της ταινίας «Nope» φοβόταν τη γυναίκα που αυτοαποκαλείται «πνευματική γκάνγκστερ» εν μέσω «ανησυχιών ότι έχει αναλάβει τη ζωή του».

Την περασμένη εβδομάδα, αφού επανήλθαν στην επιφάνεια οι φήμες, ένα στέλεχος του Χόλιγουντ, που γνωρίζει τον Καλούγια, δήλωσε ότι «δεν έχει εξαφανιστεί» και απλώς επικεντρώνεται σε αυτό που θέλει να κάνει, προσθέτοντας: «Ο Ντάνιελ πορευόταν πάντα με τον δικό του ρυθμό. Δεν έχει ακολουθήσει τη συμβατική οδό. Αφού κέρδισε το Oscar, όλοι υπέθεσαν ότι θα αναλάμβανε ρόλους μεγάλης εμπορικής επιτυχίας, αλλά η επόμενη ταινία του ήταν το «Nope» και έκτοτε έχει επικεντρωθεί πολύ σε μικρότερες ταινίες και στο σενάριο και την εκτελεστική παραγωγή».

Πράγματι, ο Καλούγια γυρίζει αυτή τη στιγμή την τρίτη ταινία της σειράς κινουμένων σχεδίων «Spider-Verse» και ετοιμάζει μια ταινία ζωντανής δράσης, βασισμένη στον παιδικό χαρακτήρα Μπάρνεϊ, τον μοβ δεινόσαυρο. Εκπροσωπείται τώρα από ένα άλλο πρακτορείο του Χόλιγουντ, το William Morris Endeavor, και έχει πολλά σεναριογραφικά και σκηνοθετικά σχέδια στα σκαριά μέσω της εταιρείας του παραγωγής. Τον επόμενο μήνα ο ηθοποιός -τον οποίο μεγάλωσε σε ένα δημοτικό συγκρότημα στο βόρειο Λονδίνο η ανύπαντρη μητέρα του από την Ουγκάντα- θα φιλοξενήσει επίσης ένα θεατρικό εργαστήριο για νέους ηθοποιούς στο θέατρο «Roundhouse» του Λονδίνου, όπου έκανε το ξεκίνημά του.

Η ευκαιρία του στο Χόλιγουντ ήρθε το 2017 με την ταινία «Get Out», μια ταινία τρόμου για έναν μαύρο άνδρα που παγιδεύεται σε μια εφιαλτική επίσκεψη στην οικογενειακή έπαυλη της λευκής φίλης του. Όντας ήδη αστέρι στο Ηνωμένο Βασίλειο χάρη στους ρόλους του σε τηλεοπτικές σειρές όπως το «Skins» και τους γκεστ ρόλους του στο «Doctor Who» και το «Black Mirror», η ταινία «Get Out» τού χάρισε τις πρώτες του υποψηφιότητες για Oscar και Bafta καλύτερου ηθοποιού.

Η αλήθεια

Ο Καλούγια δεν αρνήθηκε ποτέ τη σχέση του με τη Χίαρ Χόλινες, αλλά σε συνέντευξή του στο «The Hollywood Reporter» απάντησε στις αβάσιμες φήμες περί αίρεσης, λέγοντας: «Μου έδειξε ότι βρισκόμουν στον πυρήνα ενός παραδείγματος φήμης. Μια ανώνυμη, ανεπιβεβαίωτη πηγή έχει μεγαλύτερη αξιοπιστία από αυτό που λέγεται πραγματικά και από την αλήθεια της κατάστασης. Όπως “ουάου, λοιπόν, μια ομάδα ανθρώπων αποφάσισε ότι συμβαίνει και τότε συνέβη;”. Και είναι σαν… λοιπόν, αυτό δεν είναι ό,τι συνέβη». Και τι γίνεται με τη Χίαρ Χόλινες; Όταν η «Mail On Sunday» την προσέγγισε στο διαμέρισμά της στο Λας Βέγκας την περασμένη εβδομάδα, περιέγραψε τον ηθοποιό ως «οικογένεια». Όταν ρωτήθηκε γιατί πίστευε ότι δεν είχε ακολουθήσει μια τυπική διαδρομή προς τη φήμη, είπε:

«Ο Ντάνιελ δεν είναι το πιάτο που χρησιμοποιείτε κάθε μέρα και το βάζετε στο πλυντήριο πιάτων. Είναι διαφορετικός τύπος. Είναι λυπηρό που ο κόσμος δεν το καταλαβαίνει αυτό, αλλά ο Ντάνιελ δεν είναι ο τύπος του ηθοποιού που χρειάζεται να κάνει μια ταινία κάθε χρόνο. Είναι κάτι σημαντικότερο από αυτό». Όταν ρωτήθηκε ευθέως για τις φήμες περί αίρεσης, ξέσπασε σε γέλια, λέγοντας: «Δεν κάνω τίποτε από αυτά. Το επινόησαν. Ήταν πολύ σοκαριστικό. Κάποιος έπαιξε πολλά παιχνίδια και προσπάθησε να κάνει μεγάλη ζημιά, αλλά δεν τα κατάφερε. Υπήρχε ένα παιχνίδι σε εξέλιξη. Είναι μεγάλο “εμπόρευμα”. Ήθελαν να δείρουν κάποιον. Ήθελαν να είναι θυμωμένοι για κάτι. Δεν εμπλεκόμουν στις δουλειές του Ντάνιελ. Θύμωσαν πολύ όταν δεν έκανε αυτό που ήθελαν να κάνει. Οι “χλωμοί” άνθρωποι έχουν μια συγκεκριμένη οπτική για τη ζωή. Κάποιος σε μια ταινία δεν με συμπαθούσε. Το κύριο μέλημά μου, όταν ήμουν εκεί, ήταν να βεβαιωθώ ότι είναι ασφαλής, ότι είναι καλά, ότι μπορεί να κάνει τη δουλειά του. Είναι η οικογένειά μου. Όλα αυτά είναι πλαστά».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ Caroline Graham ΣΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ James Desborough ΣΤΟ ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ

@Associated Newspapers Limited

Εφημερίδα Απογευματινή