
Τι διαφορά κάνει ένα συμβάν στη μόδα. Η μάρκα Cefinn άνοιξε το εμβληματικό της κατάστημα, το δεύτερο στο Λονδίνο, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Τώρα, η εταιρεία στην οποία άρχισε να εργάζεται η Σαμάνθα Κάμερον όταν ήταν κάτοικος της Ντάουνινγκ Στριτ 10 (σ.τ.μ.: πρωθυπουργική οικία), κλείνει και προφανώς κανείς δεν το περίμενε.
Το προσωπικό, το οποίο εργαζόταν για την ημέρα της δημοσιοποίησης της φθινοπωρινής συλλογής, λέγεται ότι αιφνιδιάστηκε από τα νέα. Στα καταστήματα της Belgravia και της King’s Road, η δουλειά συνεχίζεται κανονικά, αλλά όχι για πολύ μετά την έλευση του Νέου Έτους. Η δήλωση που εξέδωσε η Κάμερον έχει ως εξής: «Μετά από οκτώ εκπληκτικά χρόνια επιχειρηματικών σκαμπανεβασμάτων, αποφάσισα να μην παρουσιάσω μια συλλογή για την άνοιξη/καλοκαίρι 2026. Ως αποτέλεσμα αυτού, έχω ξεκινήσει τη διαδικασία ολοκλήρωσης των μελλοντικών δραστηριοτήτων της μάρκας μόδας Cefinn.»
«Ομαλή μείωση»
Θα συνεχίσουν να πουλούν τη φθινοπωρινή συλλογή στα καταστήματα και στο διαδίκτυο και η χειμερινή συλλογή θα κυκλοφορήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου, σε αυτό που η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Cefinn, Κέιτ Κάτσπολ, περιγράφει ως «μια ομαλή, σταδιακή μείωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων».
Το μικρό μέγεθος της εταιρείας, η αναταραχή στον τομέα της χονδρικής πώλησης ειδών μόδας και οι πιέσεις κόστους, καθώς και οι περιορισμοί του διεθνούς εμπορίου αναφέρονται ως οι λόγοι για τους οποίους η Cefinn «προσπαθεί να επιτύχει το επίπεδο ανάπτυξης που απαιτείται για να φτάσει σε μια σταθερή και κερδοφόρα θέση».
Δίχασε
Η βρετανική μόδα είναι διχασμένη ανάμεσα σε εκείνους που δεν το περίμεναν και εκείνους που πίστευαν ότι ήταν μόνο θέμα χρόνου πριν η Κάμερον αναγκαστεί να επιλέξει μεταξύ της απόσυρσης της μάρκας της – που πήρε το όνομά της από το επώνυμό της και τα αρχικά των παιδιών της: Έλβεν, Φλόρενς, Ιβάν και Νάνσυ – και της έκκλησης για επενδύσεις.
Είχε λάβει μια σημαντική χρηματική ενίσχυση από τον δωρητή του Συντηρητικού Κόμματος λόρδο Μπράουνλοου μαζί με άλλους υποστηρικτές, τον λόρδο Φέλντμαν, πρώην πρόεδρο του Συντηρητικού Κόμματος, και τον Μαρκ Εσίρι, έναν άλλο φίλο των Κάμερον και πρώην συνιδιοκτήτη της Smythson, όπου η Κάμερον ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια.
Ήταν πάντα δύσκολο να διατηρηθεί μια μικρή μάρκα χωρίς την υποστήριξη ενός μεγάλου ομίλου και στο σημερινό κλίμα, όπως είπε η Κάμερον, «είναι όλο και πιο δύσκολο». Άλλες ανεξάρτητες εταιρείες θα παρακολουθούν την τύχη της Cefinn με ανησυχία. Θα γίνουν συζητήσεις σε καταστήματα όπως το Net-a-Porter και το Trilogy (που θα έχει μόλις παραλάβει τη φθινοπωρινή συλλογή της Cefinn), και στους διαδρόμους της «Vogue» εδώ και στο εξωτερικό – η Άννα Γουίντουρ ήταν από τους πρώτους υποστηρικτές και συμβούλους.
Οι λόγοι
Πώς μια εταιρεία μόδας που ξεκίνησε το 2017 από κάποια τόσο έμπειρη και σχετική με το αντικείμενο όσο η Κάμερον έφτασε σε αυτό το σημείο μέσα σε λίγα χρόνια; Τι πήγε στραβά;
Θα υπάρξουν πολλές θεωρίες. Είναι αναμφίβολα η πιο δύσκολη εποχή για να διευθύνεις μια μικρή εταιρεία. Τούτου λεχθέντος, οι συντάκτες μόδας δεν μασάνε τα λόγια όσον αφορά τη «συνάφεια» της Cefinn, το γεγονός ότι πάντα έμοιαζε λίγο ασφαλής επιλογή και δεν είχε εκείνο το απαραίτητο στοιχείο που την έκανε επιθυμητή. Είναι γενικά αποδεκτό ότι υπάρχει κάτι σχεδόν υπερβολικά «υγιές» στα ρούχα, τα οποία είναι συχνά όμορφα αλλά σεμνά.
Παραδόξως, για κάποια που είχε το δάχτυλό της στον παλμό της μόδας όταν ήταν στο Νο10, τα ρούχα έμοιαζαν λίγο άχαρα. Η πελάτισσα για την οποία σχεδιάζει -μεσήλικη, καλοπληρωμένη γυναίκα- απαιτεί αρκετή καινοτομία, αλλά η σειρά της Cefinn φαίνεται να αλλάζει ελάχιστα από τη μία σεζόν στην άλλη, παραμένοντας σκόπιμα μη τολμηρή.
Και μετά υπήρχε το θέμα του σώματος. Πολλοί έχουν υποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι το στιλ της Cefinn δεν ήταν ιδανικό για τον κοινό-στόχο της. Η Σουζάνα Κονσταντίν, γνωστή από την εκπομπή «What not to wear», δημοσιοποίησε στο podcast της ένα e-mail που έστειλε στην Κάμερον για να την ενθαρρύνει να «ρίξει τη μέση» στα φορέματά της «γιατί το κοινό-στόχος της δεν είναι έφηβες κοπέλες».
Ψηλές και αδύνατες
Για να δείχνεις όμορφη με αυτά τα ρούχα, θα έπρεπε να είσαι αδύνατη, ψηλή και λεπτοκαμωμένη, όπως η ίδια η Κάμερον. Η Cefinn αυτοπροσδιορίστηκε ως μια επωνυμία σχεδιαστών με την κοπή και την ποιότητα που θα περιμένατε από μια μάρκα υψηλής ποιότητας, σε τιμή ελαφρώς υψηλότερη από τη μέση τιμή της αγοράς. Ο προφανής ανταγωνιστής σε αυτήν την αγορά είναι η βρετανική εταιρεία Me+Em, που δημιουργήθηκε επίσης από μια πενηντάρα γυναίκα, την Κλερ Χόρνμπι.
Η Me+Em, που ξεκίνησε το 2009, ανέφερε πέρυσι αύξηση των λειτουργικών κερδών της κατά 44% σε 16,2 εκατ. λίρες Αγγλίας. Η Cefinn δεν έχει ακόμη αποκομίσει κέρδος. Υπήρχε επίσης και κάτι άλλο που είχε αρνητικές συνέπειες στο όραμα της Κάμερον: η μεταβολή μετά την πανδημία, όταν η οπτική της γυναικείας μόδας άλλαξε μόνιμα.
Το 2022, ο Γκρέιμ Μοράν του περιοδικού μόδας «Drapers» είπε ότι η πανδημία του κορωνοϊού «σχεδόν εξάλειψε την ανάγκη» για μια ενδυμασία «τηλεδιάσκεψης με κοκτέιλ». Αυτό βρίσκεται στην καρδιά του προβλήματος. Η Cefinn ιδρύθηκε για να καλύψει αυτό που η Κάμερον θεώρησε ως κενό στην αγορά: «μια ενδυμασία πόλης για πολυάσχολες γυναίκες». Αλλά στη δεκαετία της εργασίας από το σπίτι, δεν είμαστε πλέον πολυάσχολοι με τον ίδιο τρόπο. Η Cefinn προχώρησε σε πιο καθημερινά (casual) ρούχα μετά την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά ήταν προφανές τι θα ακολουθούσε.
«Λένε ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά μέχρι την άνοιξη», μου είπε η Κέιτ Κάτσπολ. «Μετά από αυτό δεν μπορώ να πω». Έτσι, έχετε ακόμα χρόνο να πάρετε ένα φόρεμα της Cefinn για τις επόμενες γενιές.
ΑΠΟ ΤΗ Shane Watson
@Associated Newspapers Limited