
Οι υπουργοί δέχονται όλο και μεγαλύτερες πιέσεις να διασώσουν τους προμηθευτές της Jaguar Land Rover (JLR) μετά την καταστροφική κυβερνοεπίθεση που ανάγκασε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας να σταματήσει την παραγωγή. Οι χάκερ εισέβαλαν στα ηλεκτρονικά συστήματα της JLR στα τέλη Αυγούστου, σπέρνοντας τον όλεθρο και προκαλώντας εκτεταμένες διαταραχές.
Χθες, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι τα εργοστάσιά της θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον μέχρι την 1η Οκτωβρίου. Η κρίση εκτιμάται ότι κόστισε στην JLR 2 δισεκατομμύρια λίρες σε χαμένες πωλήσεις και αυξάνονται οι φόβοι ότι θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε κατάρρευση της αλυσίδας εφοδιασμού, καθώς οι επιχειρήσεις απολύουν προσωπικό και σταματούν την παραγωγή.
«Βαθιές επιπτώσεις»
Η τοπική βουλευτής των Εργατικών, Αντόνια Μπανς, δήλωσε ότι το πάγωμα της παραγωγής απειλεί με «αποσύνθεση» την αλυσίδα εφοδιασμού. «Η JLR είναι ένα κόσμημα στο στέμμα της βρετανικής παραγωγής», δήλωσε. «Αλλά ενώ 34.000 απασχολούνται στην JLR, υπάρχουν πάνω από 200.000 στην αλυσίδα εφοδιασμού που βιώνουν πραγματικά βαθιές επιπτώσεις. Βλέπουμε γραμμές παραγωγής κλειστές σε όλα τα Δυτικά Μίντλαντς και σε άλλες περιοχές, και οι προμηθευτές αντιμετωπίζουν μια πραγματική κρίση ρευστότητας. Αυτό που ελλοχεύει είναι η αποσύνθεση ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού. Όταν η JLR ξαναστηθεί και θα είναι έτοιμη να ξαναξεκινήσει, μπορεί να μην είναι έτοιμο κάποιο κομμάτι της αλυσίδας εφοδιασμού, αν έχουν χάσει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στο οποίο βασίζονται ή αν κάποιες επιχειρήσεις έχουν πτωχεύσει».
Το συνδικάτο Unite προέτρεψε την κυβέρνηση να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα αδειών για την επιδότηση των μισθών των εργαζομένων στην αλυσίδα εφοδιασμού, «για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας και οι βιομηχανίες που αποτελούν ζωτικό μέρος της οικονομίας». Η κυβέρνηση, ωστόσο, έχει αρνηθεί μέχρι στιγμής να εγκρίνει μια τέτοια στήριξη.
Ο Σακίμπ Μπάτι, βουλευτής των Συντηρητικών στα Δυτικά Μίντλαντς, δήλωσε ότι αυτή η «αποτυχία» δράσης «θα μπορούσε να έχει πραγματικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες». Ο Λίαμ Μπάιρν των Εργατικών, πρόεδρος της επιτροπής επιχειρήσεων και εμπορίου, πρόσθεσε: «Η JLR δεν είναι απλώς μια αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι η καρδιά της προηγμένης μεταποίησης, η άγκυρα μιας τεράστιας αλυσίδας εφοδιασμού και ακρογωνιαίος λίθος της περιφερειακής και εθνικής μας οικονομίας. Αυτό είναι μια δοκιμασία για την κυβέρνηση. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε τους υπουργούς να παρακολουθούν τόσο τις άμεσες όσο και τις ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις – και να είναι έτοιμοι να δράσουν».
«Πρώτη προτεραιότητα»
Ο υπουργός Επιχειρήσεων, Πίτερ Κάιλ, ο οποίος επισκέφθηκε χθες τα Δυτικά Μίντλαντς για συνομιλίες με την JLR και τους προμηθευτές, δήλωσε: «Γνωρίζω ότι αυτή είναι μια βαθιά ανησυχητική στιγμή για όλους όσοι έχουν επηρεαστεί. Η επαναφορά της JLR σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό είναι η πρώτη μου προτεραιότητα. Αυτή η κυβέρνηση είναι στο πλευρό του κορυφαίου παγκοσμίως τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μας. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο αυτού του περιστατικού».
Η JLR ανέφερε σε δήλωσή της: «Η εστίασή μας παραμένει στην υποστήριξη των πελατών, των προμηθευτών, των συναδέλφων και των λιανοπωλητών μας που παραμένουν ανοιχτοί. Αναγνωρίζουμε πλήρως ότι αυτή είναι μια δύσκολη στιγμή για όλους όσοι συνδέονται με την JLR και ευχαριστούμε όλους για τη συνεχή υποστήριξη και υπομονή τους».
Η JLR είναι η τελευταία μεγάλη βρετανική εταιρεία που γίνεται στόχος των χάκερ, μετά τις επιθέσεις στη Marks & Spencer και την Co-op.
ΑΠΌ ΤΟΝ Hugo Duncan