
Μια σειρά από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έφτασαν στα γραφεία ορισμένων από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στον κόσμο των μέσων ενημέρωσης. Μηνύματα που θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι φίλαθλοι παρακολουθούν ποδόσφαιρο για πάντα.
Η Relevent, το αμερικανικό πρακτορείο που προσελήφθη στο πλαίσιο της κοινοπραξίας μεταξύ της UEFA και των συλλόγων της για τη μεγιστοποίηση των εσόδων, ξεκίνησε τη διαδικασία υποβολής προσφορών για τα δικαιώματα μετάδοσης του Champions League από το 2027.
Ζητούν προσφορές από ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου για τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης -το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία- για περίοδο τεσσάρων ετών. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να δώσει μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να φανεί το μέλλον της μετάδοσης της Premier League.
Πιθανοί πλειοδότες
Η Relevent εντόπισε πιθανούς πλειοδότες όπως η Amazon, το Netflix, το YouTube και η Disney – τεράστιες παγκόσμιες εταιρείες streaming, οι οποίες θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν συλλογικά τα 4,3 δισεκατομμύρια λίρες Αγγλίας που ελπίζει να παράγει η UEFA ετησίως.
Το σχέδιο είναι να προσφέρεται η πρώτη επιλογή κάθε γύρου -μέχρι και τους ημιτελικούς- σε μία μόνο παγκόσμια υπηρεσία streaming και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος.
Η Relevent ανέλαβε τη δουλειά από την Team Marketing με έδρα την Ελβετία, η οποία επί 30 χρόνια μετέτρεψε το Champions League σε ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα.
Το Netflix αναμένεται να είναι μεταξύ των επικρατέστερων. Ο συνδρομητικός γίγαντας έχει γνωρίσει εξαιρετική άνοδο χάρη σε μια σειρά εξαιρετικά επιτυχημένων σειρών. Η μετοχή του έχει αυξηθεί κατά 128% τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με το «Forbes», με τις μεμονωμένες μετοχές του να βρίσκονται σήμερα σε περίπου 1.253 δολάρια.
Διαφορετικό
Αλλά ακόμη και το Netflix γνωρίζει ότι το «Stranger Things» μπορεί να φτάσει μόνο μέχρι ένα σημείο. Όταν πρόκειται για ταινίες, ντοκιμαντέρ και σειρές με σενάριο, υπάρχει μια διάρκεια ζωής – και οι ιστορίες κάποια στιγμή τελειώνουν. Το ποδόσφαιρο ωστόσο είναι διαφορετικό: οι ιστορίες δημιουργούνται από μόνες τους κάθε εβδομάδα.
Και το καλύτερο; Κάποιος άλλος παραδίδει το περιεχόμενο. Το Champions League, όπως και η Premier League, προσφέρει εννέα μήνες εγγυημένου θεάματος υψηλής έντασης που συναρπάζει εκατομμύρια ανθρώπους.
Τα χρήματα δεν είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο. Οι αναλυτές της Wall Street πιστεύουν ότι το Netflix θα μπορούσε να δαπανά έως και 13,5 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως για περιεχόμενο. Για να το θέσουμε αυτό σε προοπτική, τα τελευταία ετήσια έσοδα της Sky ήταν 10,2 δισεκατομμύρια λίρες. Το ερώτημα που τίθεται τώρα δεν είναι αν το Netflix θα ασχοληθεί με τον αθλητισμό σε απευθείας μετάδοση αλλά πότε.

Ρεκορ με NFL
Τα στελέχη του Netflix ενθαρρύνονται από τις προηγούμενες προσπάθειες για την απευθείας μετάδοση. Τα περασμένα Χριστούγεννα η πλατφόρμα σημείωσε ρεκόρ με τους αγώνες NFL, που μεταδόθηκαν με τη μεγαλύτερη συχνότητα στην ιστορία των ΗΠΑ, προσελκύοντας 65 εκατομμύρια θεατές για τουλάχιστον ένα λεπτό σε δύο αγώνες.
Η προβολή του αγώνα ανάμεσα στον Μάικ Τάισον και τον Τζέικ Πολ νωρίτερα φέτος ήταν επίσης επιτυχής. Το Netflix κατέχει ήδη τα δικαιώματα μετάδοσης στις ΗΠΑ για τα Παγκόσμια Κύπελλα Γυναικών του 2027 και του 2031, οπότε μια μετακίνηση στο ανδρικό παιχνίδι δεν θα αποτελούσε έκπληξη.
Υπάρχουν και άλλοι. Η Disney εξασφάλισε πρόσφατα τα δικαιώματα για το Champions League Γυναικών σε πολλές περιοχές και θα μπορούσε κάλλιστα να επεκταθεί περαιτέρω. Η Apple, η οποία έχει συνάψει δεκαετή παγκόσμια συμφωνία με τη Major League Soccer, θεωρείται εξωτερικός υποψήφιος, ενώ ο γίγαντας του αθλητικού streaming DAZN, που υποστηρίζεται από επενδύσεις της Σαουδικής Αραβίας, αναμένεται επίσης να υποβάλει προσφορά.
Το you tube
Μια κίνηση από το YouTube δεν θα ήταν επίσης σοκαριστική. Η διαδικτυακή πλατφόρμα βίντεο θα μπορούσε να προβάλει τους αγώνες δωρεάν βασιζόμενη στα διαφημιστικά έσοδα αντί για τις συνδρομές. Ενώ τα παιχνίδια δεν θα διακόπτονται από διαφημίσεις, η εταιρεία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία L-frame για την προβολή προωθητικών ενεργειών προϊόντων γύρω από το ζωντανό υλικό.
Ελπίζουμε να υπάρξει ανακοίνωση πριν από τα Χριστούγεννα.
Εν τω μεταξύ, η Premier League θα παρακολουθεί στενά. Η εγχώρια τηλεοπτική συμφωνία της για την περίοδο 2025-2029, αξίας 6,7 δισεκατομμυρίων λιρών, κηρύχθηκε ως ρεκόρ. Ωστόσο, αν προσαρμοστούν στον πληθωρισμό και συνυπολογιστούν επιπλέον 99 αγώνες, το συμβόλαιο αντιπροσωπεύει μείωση περίπου 50% ανά αγώνα σε σύγκριση με την περίοδο 2016-2019.
Τα χρήματα της ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης είναι αυτά που κάνουν την Premier League να ξεχωρίζει και να παραμένει η καλύτερη στον κόσμο, αλλά υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι το παραδοσιακό μοντέλο βρίσκεται υπό πίεση.
Άμεση πρόσβαση
Καθώς το νεανικό κοινό στρέφεται προς τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι εταιρείες streaming μπορούν να προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε αυτή τη βασική δημογραφική ομάδα. Κάτι που οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς δυσκολεύονται να πετύχουν παρά τις προσπάθειες του Sky Sports και άλλων.
Η ανάγκη για διεύρυνση του κοινού είναι καθολική. Το Netflix πρόσθεσε μόλις τρία εκατομμύρια νέους συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο του 2025 – λιγότερο από το μισό της ίδιας περιόδου έναν χρόνο νωρίτερα. Η Disney+ μπορεί να έχει περίπου 178 εκατομμύρια συνδρομητές, αλλά ο βραχίονας του streaming έχασε περισσότερα από 225 εκατομμύρια λίρες το τελευταίο τρίμηνο. Απαιτείται δράση.
Το ποδόσφαιρο, με το ενσωματωμένο παγκόσμιο κοινό του και το συνεχές θέαμα, θα μπορούσε να είναι η τέλεια λύση.
Το streaming, όπως φαίνεται, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το μέλλον – και το ποδόσφαιρο ίσως έτοιμο να πατήσει «play».
Από τον MIKE KEEGA
©Associated Newspapers Limited