
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν αν το περιεχόμενο που δημιουργείται από ΑΙ είναι αληθινό ή όχι, σύμφωνα με νέα έρευνα. Οκτώ στους δέκα μαθητές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν εργαλεία ΑΙ για τις σχολικές εργασίες, αλλά μόνο το 47% αισθάνεται σίγουρο ότι μπορεί να αναγνωρίσει ακριβείς πληροφορίες που παράγονται από την ΑΙ.
Η έρευνα, που διεξήχθη από την Opinium σε 2.000 μαθητές ηλικίας 13 έως 18 ετών, αποκάλυψε ότι σχεδόν οι μισοί (48%) θέλουν περισσότερη υποστήριξη από τους καθηγητές τους για να τους βοηθήσουν να καταλάβουν πότε μπορούν να εμπιστευτούν υλικό που δημιουργείται από την ΑΙ. Ωστόσο, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν νιώθει πως οι καθηγητές τους εμπιστεύονται τη χρήση εργαλείων ΑΙ στα μαθήματα, ενώ σχεδόν οι μισοί (47%) ανησυχούν ότι οι καθηγητές δεν μπορούν να αναγνωρίσουν πότε οι συμμαθητές τους χρησιμοποιούν ΑΙ για να ολοκληρώσουν την εργασία τους.
Περισσότεροι από έξι στους δέκα μαθητές (62%) δήλωσαν ότι πιστεύουν πως η ΑΙ έχει αρνητικό αντίκτυπο στις σχολικές δεξιότητές τους. Το ένα τέταρτο (26%) παραδέχθηκε ότι με τη χρήση ΑΙ είναι πολύ πιο εύκολο να κάνουν τις εργασίες και το 12% δήλωσε ότι περιορίζει τη δημιουργική σκέψη.
Ο Ντάνιελ Ουίλιαμς, αναπληρωτής υποδιευθυντής και υπεύθυνος ΑΙ στο Bishop Vesey’s Grammar School στο Σάτον Κόλντφιλντ, στα Δυτικά Μίντλαντς, δήλωσε ότι πολλοί μαθητές αναγνωρίζουν την αξία της ΑΙ, αλλά «συχνά τη χρησιμοποιούν ως παράκαμψη και όχι ως εργαλείο μάθησης». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Όπως υποδηλώνει η έκθεση, λιγότεροι από τους μισούς μαθητές μπορούν να κρίνουν την ακρίβεια ή την προκατάληψη του περιεχομένου ΑΙ, κάτι που αντικατοπτρίζει αυτό που βλέπω, ειδικά στις τελευταίες δύο τάξεις».
Η Έιμι Λόουλες από το Oxford University Press δήλωσε πως είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι νέοι γνωρίζουν τις προκλήσεις γύρω από την ΑΙ και τη σημασία που έχει να μάθουν πώς να τη χρησιμοποιούν με υπευθυνότητα.
Από δημοσιογράφο της «Daily Mail»
@Associated Newspapers Limited