Η τεχνητή νοημοσύνη θα προκαλέσει απώλειες θέσεων εργασίας σε ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο, ως μέρος μιας «τεράστιας πολιτισμικής αλλαγής», προειδοποίησε ανώτερο στέλεχος της Santander UK. Η Τζέιν Γκάλβιν, υπεύθυνη εταιρικών πελατών στον τραπεζικό γίγαντα High Street, δήλωσε ότι θα χρειάζονται «λιγότεροι άνθρωποι», καθώς η νέα τεχνολογία θα αναλαμβάνει σταδιακά τις διοικητικές εργασίες. Μιλώντας στο συνέδριο «The City UK» στο Λιντς, η Γκάλβιν είπε ότι η τράπεζα χρησιμοποιεί ήδη «πολύ περισσότερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να μας βοηθούν στη λήψη αποφάσεων για πιστώσεις και στη σύνταξη πιστωτικών εγγράφων».
Ωστόσο, η Γκάλβιν, που προηγουμένως εργάστηκε στην HSBC, δήλωσε ότι η τράπεζα εξακολουθεί να προσπαθεί να διατηρήσει «την ανθρώπινη επαφή» παρά τη συνεχή αύξηση της χρήσης ψηφιακών εργαλείων. «Με την τεχνητή νοημοσύνη θα χρειάζονται λιγότερα άτομα, όμως το θέμα είναι να απασχολούνται άτομα που εργάζονται σε θέσεις που επιθυμούν», ανέφερε. Η Γκάλβιν πρόσθεσε ότι ορισμένες θέσεις εργασίας θα μειωθούν, αλλά ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις από την τεχνολογία. Η ίδια επίσης αναγνώρισε τις προκλήσεις με την τεχνητή νοημοσύνη, λέγοντας: «Πρέπει να είστε βέβαιοι ότι αυτά που βλέπετε είναι αξιόπιστα».
Η Γκάλβιν τόνισε επίσης τους κινδύνους για την κυβερνοασφάλεια που προκαλεί η ταχεία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, λέγοντας ότι η ανησυχία της «βασίζεται στον ρυθμό της αλλαγής. Άραγε μπορούμε να κινηθούμε αρκετά γρήγορα;». «Η κατάσταση αυτή δεν διαταράσσει τον ύπνο μου», πρόσθεσε, αλλά σημείωσε: «Όσο και αν προσπαθούμε να αναπτυχθούμε με θετικό τρόπο, θα αντιμετωπίζουμε κινδύνους στον κυβερνοχώρο που σχετίζονται με την εξάρτηση από την τεχνολογία. Συλλογικά, ως κλάδος, έχουμε κάνει πάρα πολλά για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, αλλά το κρίσιμο είναι ο ρυθμός με τον οποίο μπορούμε να προχωρήσουμε. Οι επιθέσεις στις Jaguar Land Rover, Co-op και M&S δείχνουν ότι, όταν κάτι πάει λάθος, τα προβλήματα μπορούν να είναι πολλαπλά και σοβαρά».
«Το θέμα είναι η παραγωγικότητα. Και εμείς συνεχώς μαθαίνουμε από τις εξελίξεις», πρόσθεσε η Γκάλβιν. Πέρα από τους κινδύνους για την κυβερνοασφάλεια, ο Νικ Κουίν, διευθυντής εταιρικών υποθέσεων στον πάροχο ΑΤΜ Link, τόνισε ότι η αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις τράπεζες τον ανησυχεί πολύ για το ενδεχόμενο κάποιοι εργαζόμενοι να μείνουν πίσω. «Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε όλα αυτά τα θαυμάσια νέα προϊόντα, να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη στον κλάδο και να επιτύχουμε ανάπτυξη, αν εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά», δήλωσε.
Ο Τζούλιαν Ουέλς, διευθυντής του FinTech North, που εκπροσωπεί εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας στη βόρεια Αγγλία, όπου ο κλάδος απασχολεί 20.000 άτομα σε 400 εταιρείες, εξέφρασε ανησυχίες για τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις ευκαιρίες των νέων που προσπαθούν να εισέλθουν στον τομέα. Ο ίδιος δήλωσε τα εξής: «Ανησυχώ για τους νέους. Ορισμένα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά εργασίας για τους απόφοιτους βρίσκεται στο χειρότερο σημείο που έχει υπάρξει εδώ και χρόνια. Φοβάμαι ότι, με τον τρόπο που προχωρά η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης, ενδέχεται να δημιουργούμε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα».
ΑΠΟ ΤΟΝ Richard Marsden ©Associated Newspapers Limited










