Τριάντα πέντε ερωτήσεις, οι περισσότερες με υποερωτήματα και σχεδόν πάντα κλειστές, δηλαδή οι ερωτήσεις και τα υποερωτήματα θα απαιτούν απαντήσεις του τύπου «Ναι» ή «Όχι», θα λαμβάνουν με ηλεκτρονικό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνό τους πέντε ημέρες ύστερα από την έξοδό τους από το νοσοκομείο του ΕΣΥ στο οποίο νοσηλεύθηκαν, όλοι οι ασθενείς του ΕΣΥ. Από τη διαδικασία εξαιρούνται προς το παρόν αποκλειστικά και μόνον τα παιδιατρικά, τα ψυχιατρικά και τα ογκολογικά περιστατικά, για τα οποία θα ενεργοποιηθούν, μέχρι το τέλος του 2025, τρία διαφορετικά και εξειδικευμένα ερωτηματολόγια.
Το νέο σύστημα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης του επιπέδου της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών Υγείας στους νοσηλευόμενους ασθενείς των νοσοκομείων του ΕΣΥ όλης της χώρας, το οποίο αναμένεται να τεθεί εντός του αμέσως προσεχούς χρονικού διαστήματος -κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη Δευτέρα- σε πλήρη εφαρμογή, θα παρουσιάσουν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου από το υπουργείο Υγείας, στις 12 το μεσημέρι, οι υπουργοί Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Από τη διαδικασία εξαιρούνται, προς το παρόν, παιδιατρικά, ψυχιατρικά και ογκολογικά περιστατικά
Τι θα αφορούν
Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο, το οποίο έχει αποκλειστικά στη διάθεσή της η «Απογευματινή», οι 35 ερωτήσεις για τους ασθενείς οι οποίοι έλαβαν εξιτήριο από νοσοκομείο του ΕΣΥ της χώρας μας μπορούν να περιγραφούν ως εξής:
– Ερωτήσεις για τον τρόπο προσέλευσης στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών και τον χρόνο αναμονής για εξέταση από τον πρώτο γιατρό.
– Ερωτήσεις για τυχόν ανάγκη να υποβληθεί ο ασθενής σε χειρουργική επέμβαση.
– Ερωτήσεις για τυχόν ανάγκη να χρειασθεί ο ασθενής ενδοδιακομιδή σε άλλο νοσοκομείο του ΕΣΥ.
– Ερωτήσεις για τον βαθμό ετοιμότητας του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το περιστατικό.
– Ερωτήσεις για τον βαθμό ετοιμότητας του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού, σχετικά με την επίλυση προβλημάτων και αποριών του ασθενούς κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του.
– Ερωτήσεις για τον βαθμό πληροφόρησης του ασθενούς σχετικά με την κατάσταση της υγείας του και την πρόγνωσή της.
– Ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα της σίτισης και της καθαριότητας στο νοσοκομείο νοσηλείας του ασθενούς.
– Ερωτήσεις για τυχόν πληροφορίες εκ μέρους του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με τη μετανοσοκομειακή κατάσταση και συμπεριφορά του ασθενούς, καθώς και για τις δυνατότητες κατ’ οίκον νοσηλείας.
– Ερωτήσεις σχετικά με τον βαθμό πληροφόρησης και χρήσης του Γραφείου Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας από τους ίδιους τους ασθενείς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πλήρως ανώνυμο και αποπροσωποποιημένο ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των υπηρεσιών Υγείας από τους ασθενείς δεν έχει στόχο να αμφισβητήσει ή να υποβαθμίσει το έργο των γιατρών και των νοσηλευτών. Εκείνο που αξιολογείται είναι κάθε πτυχή που συνθέτει την έννοια της ποιότητας στο πλαίσιο ενός νοσοκομείου, όπως ενδεικτικά η προσβασιμότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες, η οργάνωση και ο συντονισμός της φροντίδας, η αλληλεπίδραση των ληπτών υπηρεσιών υγείας με το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και η ασφάλεια των υποδομών.
ven.ygeia@gmail.com – Εφημερίδα Απογευματινή