Generation Electric

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει τις αξίες της προηγμένης τεχνολογίας, της πρακτικότητας και της οδικής ευχαρίστησης, που διακατέχουν το μοντέλο της, στα αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV
18:16 - 28 Ιουλίου 2025

Η γκάµα του Puma απέκτησε πρόσφατα την αµιγώς ηλεκτρική έκδοση Gen-E. Εµφανισιακά, µε εξαίρεση την κλειστή µάσκα εµπρός, δύσκολα θα καταλάβεις διαφορές. Οι µεγάλες αλλαγές κρύβονται στο σύστηµα κίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας των 168 ίππων τρο φοδοτείται από µια µπαταρία 43 kWh, δίνοντας τόσο καλές επιδόσεις (0-100 χλµ./ώρα σε 8”, τελική ταχύτητα 160 χλµ./ώρα) όσο κυρίως χαµηλή κατανάλωση ενέργειας (13,1 kWh/100 χλµ.), που αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονοµία 376 χλµ. κατά µέσον όρο. Η µπαταρία έχει τη δυνατότητα φόρτισης DC µε ισχύ έως 100 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε µόλις 23′. Το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι το πόσο αρµονικά συνεργάζονται τα επιµέρους τµήµατα του συστήµατος κίνησης.

Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σα νίδωµα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Εχεις µά λιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιµα προ φίλ οδήγησης για να προσαρµόσεις τη συµπεριφορά του B-SUV στο στιλ που θέλεις. Σε κάθε περίπτωση, το στιβαρό πλαίσιο, το χαµηλό κέντρο βάρους και η σωστά µελετηµένη ρύθµιση της ανάρ τησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συµπεριφορά. Ενα πλεονέκτηµα ακόµη αποτελεί η λειτουργία one pedal drive. Ενεργοποιώντας την µπορείς να επιτα χύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο πατώντας ή αφήνοντας αντίστοιχα το 523 λίτρα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ 376 χλμ. η αυτονομία της μπαταρίας με μία πλήρη φόρτιση γκάζι, µέχρι σε σηµείο ακινητοποίησης! Στην αποτελεσµατικότητα της οδικής συµπεριφοράς και στην ξεγνοιασιά του οδηγού συµβάλλουν τα προηγµένα συ στήµατα υποβοήθησης της οδήγησης. Η τεχνολογία είναι διάχυτη και στο εσωτερικό. Στο ταµπλό υπάρχουν δύο µε γάλες οθόνες, ο ψηφιακός πίνακας ορ γάνων 12,8” και η οθόνη αφής 12” στο κέντρο του ταµπλό, που φιλοξενεί το infotainment.

Ο πλούσιος στάνταρ εξο πλισµός συνδυάζεται µε ποιοτικά υλικά και διχρωµία που αναβαθµίζει τον διά κοσµο. Στο πίσω κάθισµα τα πράγµατα δεν είναι το ίδιο εξαιρετικά. Αν κάθο νται παιδιά, όλα είναι µια χαρά. Οι ενή λικοι από την άλλη αναγκάζονται να λυ γίσουν παραπάνω από το κανονικό τα πόδια τους. Ο χώρος πάντως για τα γό νατα είναι αρκετός, ενώ στα θετικά για έναν τρίτο επιβάτη πίσω συγκαταλέγε ται και το σχεδόν επίπεδο πάτωµα. Στον αντίποδα βρίσκεται το πορτµπαγκάζ. Μαζί µε το GigaBox, το τετράγωνο στε γανοποιηµένο κουτί που κρύβεται κάτω από το δάπεδο, ο συνολικός χώρος απο σκευών φτάνει τα 523 λίτρα, τιµή κορυ φαία για την κατηγορία. Σε αυτά προ σθέστε επιπλέον 43 λίτρα κάτω από το εµπρός καπό (frunk).

Τελικά, έχουµε να κάνουµε µε ένα από λυτα οµοιογενές, πολύ αποδοτικό και ευχάριστο στην οδήγηση και συµβίωση ηλεκτρικό κόµπακτ SUV. Στην εύκολη απόκτηση του Gen-E συµβάλλουν η δε λεαστική τιµή από 26.906 € (µε έκπτω ση Ford και κρατική επιδότηση) και τα χρηµατοδοτικά προγράµµατα της Ford Finance, µε χαµηλό επιτόκιο 3,99% και µηνιαία δόση από 250 €.

Γιάννης Λημναίος/Kυριακάτικη Απογευματινή