Προσωπικός Αριθμός: Ψηφιακή επανάσταση στις συναλλαγές με το Δημόσιο

Μέσω της πλατφόρμας myInfo του gov.gr, οι πολίτες αποκτούν τη νέα ψηφιακή ταυτότητα – Τι αλλάζει και πώς θα λειτουργεί
11:10 - 27 Μαΐου 2025
Gov.gr: Αλλαγή παρόχου για ρεύμα και φυσικό αέριο - Βήμα βήμα η διαδικασία

Μια σημαντική ψηφιακή καινοτομία κάνει την εμφάνισή της στις αρχές Ιουνίου, με στόχο να απλοποιήσει ριζικά τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο. Ο Προσωπικός Αριθμός, μια νέα ενιαία ταυτότητα για κάθε φυσικό πρόσωπο, έρχεται μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr, βάζοντας τέλος στις πολύπλοκες διαδικασίες και την ανάγκη για πολλαπλά δικαιολογητικά.

Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός

Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί ένα μοναδικό 12ψήφιο αναγνωριστικό, το οποίο θα συνοδεύει τον πολίτη σε όλη του τη ζωή. Τα πρώτα 9 ψηφία αντιστοιχούν στον ΑΦΜ, ενώ τα υπόλοιπα 3 ψηφία προστίθενται ως πρόθεμα, με τα 2 να επιλέγονται από τον πολίτη.

Δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τα ήδη υπάρχοντα μητρώα (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κ.ά.), αλλά θα λειτουργεί ως ψηφιακή κεντρική ταυτότητα για κάθε δημόσια συναλλαγή.

Η διαδικασία απόκτησης βήμα προς βήμα

Ο Προσωπικός Αριθμός θα αποκτάται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας myInfo.gov.gr, με απλή και διαφανή διαδικασία:

  • Είσοδος στην πλατφόρμα με κωδικούς Taxisnet
  • Έλεγχος και επιβεβαίωση των προσωπικών στοιχείων (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο κ.ά.)
  • Διόρθωση πιθανών σφαλμάτων, όπως ορθογραφικά λάθη
  • Επιλογή δύο ψηφίων για το πρόθεμα του Προσωπικού Αριθμού
  • Οριστική έκδοση και αποθήκευση του αριθμού

Ο Προσωπικός Αριθμός θα ενσωματωθεί στη νέα ψηφιακή ταυτότητα, η οποία θα λειτουργεί ως ενιαίο εργαλείο για την ταυτοποίηση του πολίτη σε κάθε είδους διαδικασία – από φορολογικά και ασφαλιστικά θέματα, μέχρι τη δημόσια διοίκηση και, στο μέλλον, και τον ιδιωτικό τομέα.

Απώτερος στόχος είναι η κατάργηση των φυσικών εγγράφων, όπως φωτοαντίγραφα ταυτότητας, με πλήρη ψηφιακή πρόσβαση μέσω gov.gr.

Τα οφέλη

Η εφαρμογή του Προσωπικού Αριθμού αναμένεται να οδηγήσει σε:

  • Απλούστευση των διαδικασιών
  • Διόρθωση σφαλμάτων στα μητρώα (π.χ. Μητρώο Πολιτών, ΑΑΔΕ, ΑΜΚΑ, ΕΛ.ΑΣ.)
  • Μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών
  • Μείωση της γραφειοκρατίας και των εγγράφων
  • Αποτελεσματικότερη δημόσια διοίκηση