Πρεμιέρα κάνουν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων από τα ΕΠΑΛ με το μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Χθες, οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν αφορούσε τη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), τα θέματα ήταν ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να προκαλείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
Το 1ο κείμενο, δείγμα επιστημονικού λόγου από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
Το 2ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά και αναμενόμενα (Σωστό – Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική τους στάση.
Σε μήνυμά του ο πρωθυπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η σκέψη μας είναι από σήμερα στις μαθήτριες και στους μαθητές που ρίχνονται στη μάχη των Πανελλαδικών. Μία ευκαιρία για ένα σημαντικό βήμα στην εκπαιδευτική τους διαδρομή. Σε ένα ταξίδι προς την επιτυχία ωστόσο, που δεν σταματά εδώ. Αλλά αντίθετα, θα έχει ακόμη πολλούς και διαφορετικούς σταθμούς στη ζωή τους. Στα παιδιά μας αξίζουν συγχαρητήρια για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση που έδειξαν έως τώρα. Όπως επίσης στις οικογένειες και στους καθηγητές που στάθηκαν στο πλευρό τους με αγάπη, κατανόηση και αληθινό ενδιαφέρον».
Η βαθμολόγηση
Για κάθε μάθημα στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υπάρχουν δύο στάδια βαθμολόγησης: η πειραματική και η κανονική. Η πειραματική βαθμολόγηση γίνεται το απόγευμα της επόμενης ημέρας από αυτήν που εξετάσθηκε το μάθημα.
Η κανονική βαθμολόγηση αρχίζει μετά τις 12 μεσημβρινή της μεθεπόμενης ημέρας από αυτή που πραγματοποιήθηκε η εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος, προκειμένου να υπάρχει ικανός χρόνος για την παραλαβή από όλα τα βαθμολογικά κέντρα των διευκρινίσεων που ενδεχομένως δίνονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Εφημερίδα Απογευματινή