Φάρμακα υψηλού κόστους κατ’ οίκον: Ξεκινά αύριο η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ

Από τις 16 Ιουνίου, οι ασθενείς μπορούν να λαμβάνουν χωρίς επιβάρυνση τα φάρμακά τους στο σπίτι – Ποια είναι η διαδικασία
09:45 - 15 Ιουνίου 2025

Με στόχο τη μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών που λαμβάνουν Φάρμακα Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ), ξεκινά από αύριο, Δευτέρα 16 Ιουνίου, η υπηρεσία κατ’ οίκον διανομής τους. Ο ΕΟΠΥΥ γίνεται ο πρώτος ασφαλιστικός οργανισμός στην Ευρώπη που προσφέρει αυτή την υπηρεσία.

Περισσότεροι από 120.000 ασθενείς με σοβαρές παθήσεις επισκέπτονται κάθε μήνα τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, συχνά μετά από πολύωρη αναμονή ή μεγάλη μετακίνηση. Η νέα υπηρεσία έρχεται να διευκολύνει την καθημερινότητά τους και να διασφαλίσει την έγκαιρη λήψη της θεραπείας τους.

Από πιλοτική σε καθολική εφαρμογή

Η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» τέθηκε πιλοτικά σε λειτουργία την περασμένη άνοιξη, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες κατηγορίες ασθενών. Πλέον, επεκτείνεται καθολικά, καλύπτοντας περίπου 139.000 ασθενείς που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.

Η πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο φτάνουν τα φάρμακα στην πόρτα του ασθενή αλλά βελτιώνουμε την καθημερινότητά του, μειώνουμε την ταλαιπωρία και ενισχύουμε τη συμμόρφωση στη θεραπεία».

Ποιους αφορά – Ποια φάρμακα εξαιρούνται

Η υπηρεσία καλύπτει όλους τους ασθενείς με ηλεκτρονική ή άυλη συνταγή, χωρίς να απαιτείται οικονομική συμμετοχή. Εξαίρεση αποτελούν φάρμακα που προέρχονται από το εξωτερικό μέσω ΙΦΕΤ και δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Ωστόσο, και γι’ αυτά προβλέπεται ειδική παραγγελία.

Πώς ενεργοποιείται η υπηρεσία – Τα απαραίτητα βήματα

Ο ασθενής χρειάζεται:

  • Να έχει ηλεκτρονική ή άυλη συνταγή.

  • Να ενεργοποιήσει την υπηρεσία ψηφιακά μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/).

  • Να διαθέτει ΑΜΚΑ και ΑΦΜ.

  • Να δηλώσει τηλέφωνο, email και διεύθυνση αποστολής.

  • Να καταχωρήσει τον αριθμό της συνταγής που επιθυμεί να παραλάβει.

Η αποστολή γίνεται εντός 24-48 ωρών, ανάλογα με την τοποθεσία, και αφορά ακόμα και φάρμακα ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου).

Εναλλακτικά, η αίτηση μπορεί να υποβληθεί τηλεφωνικά μέσω:

  • 2108110500 (τηλεφωνικό κέντρο ΕΟΠΥΥ)

  • 18181 (νέο Call Center)

Ο ασθενής έχει επίσης δυνατότητα ιχνηλασιμότητας, με ενημέρωση για την πορεία της συνταγής.

Αξιόπιστη διακίνηση και εξυπηρέτηση

Τα φάρμακα ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διανομή γίνεται από πιστοποιημένες εταιρείες. Υπάρχει και η δυνατότητα εξουσιοδότησης τρίτου προσώπου για την παραλαβή.

Όπως σημειώνει η κ. Καρποδίνη:

«Η αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους είναι μία σύνθετη και απαιτητική διαδικασία, όμως σχεδιάστηκε ώστε να είναι φιλική και εύχρηστη για τους πολίτες».

Ο ΕΟΠΥΥ δίπλα στον ασθενή

Ο ΕΟΠΥΥ συνεχίζει να επενδύει σε σύγχρονες υπηρεσίες, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών:

«Διευκολύνουμε τη ζωή εκείνων που δίνουν τον δικό τους αγώνα. Ο ασθενής είναι και θα παραμείνει προτεραιότητα. Ενισχύουμε τον πολίτη, ενδυναμώνουμε το δημόσιο σύστημα υγείας», καταλήγει η πρόεδρος του Οργανισμού.