ΕΝΑΣΕΛ: Η ψηφιακή αξιολόγηση έχει ως στόχο ένα ασθενοκεντρικό σύστημα υγείας

Σε λειτουργία από 14 Ιουλίου το ψηφιακό εργαλείο αποτύπωσης της εμπειρίας των ασθενών – Η ΕΝΑΣΕΛ κάνει λόγο για σταθμό προς ένα δίκαιο και ποιοτικό Εθνικό Σύστημα Υγείας
12:57 - 11 Ιουλίου 2025

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας (ΕΝ.ΑΣ.ΕΛ.) χαιρετίζει με ανακοίνωσή της την έναρξη λειτουργίας του νέου ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης της εμπειρίας των πολιτών στα δημόσια νοσοκομεία από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου. Το εργαλείο ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως μέρος της ψηφιακής αναβάθμισης των υπηρεσιών υγείας.

Ουσιαστική συμβολή της ΕΝΑΣΕΛ στη διαμόρφωση του εργαλείου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΝΑΣΕΛ, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενεργή ενσωμάτωση της εμπειρίας του ασθενούς στη διαδικασία αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας συνέβαλε ουσιαστικά κατά τη φάση διαμόρφωσης σε συνεργασία με τη ΓΓ Υπηρεσιών Υγείας, κα Λίλιαν Βιλδιρίδη.

Στόχος του ψηφιακού εργαλείου είναι ένα πραγματικά ασθενοκεντρικό σύστημα υγείας. Με τη δυνατότητα άμεσης και ανώνυμης αποτύπωσης της εμπειρίας του, ο πολίτης καθίσταται συμμέτοχος στη βελτίωση του Συστήματος και σύμμαχος στην προσπάθεια ενίσχυσης της ποιότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας.

Μετάβαση σε πολυδιάστατο μοντέλο αξιολόγησης νοσοκομείων

Το νέο εργαλείο αποτελεί σταθμό για τη μετάβαση από μια αποσπασματική αποτίμηση της λειτουργίας των νοσοκομείων σε ένα πολυδιάστατο μοντέλο αξιολόγησης. Στο νέο μοντέλο, η ανθρώπινη εμπειρία σε απτά ζητήματα αποκτά βαρύνοντα ρόλο στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας.

Παράλληλα, ενισχύεται η καλλιέργεια κουλτούρας συνεχούς βελτίωσης και ανοικτής πληροφόρησης με δημόσια ανάρτηση των δεδομένων. Η ΕΝΑΣΕΛ ευελπιστεί ότι το εργαλείο θα οδηγεί στις απαιτούμενες άμεσες παρεμβάσεις και πολιτικές βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας.

Συνολική αξιολόγηση και αναβάθμιση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων

Η ενεργοποίηση του ψηφιακού εργαλείου έρχεται να συμπληρώσει ένα πλέγμα συνολικής αξιολόγησης από τους ασθενείς. Το πλέγμα θα περιλαμβάνει τη θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, για την οποία η ΕΝΑΣΕΛ συνεργάζεται με το Υπουργείο Υγείας.

Τα γραφεία αυτά διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διασφάλιση της προσβασιμότητας, της πληροφόρησης και της ίσης μεταχείρισης των πολιτών εντός των νοσοκομείων, αποτελώντας δίαυλο μεταξύ του ασθενούς και της διοίκησης.

Συνεργασία με Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και πρόγραμμα Health IQ

Στο ίδιο πνεύμα, η Ένωση Ασθενών Ελλάδας έχει συμβάλει διαχρονικά στην ανάδειξη της εμπειρίας του ασθενούς ως εργαλείου πολιτικής μέσω της συμμετοχής της στο πρόγραμμα Health IQ. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Γραφείο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την Ποιότητα της Φροντίδας και την Ασφάλεια των Ασθενών στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο αυτών των συνεργασιών, η Ένωση έχει συνδράμει στην ανάπτυξη εξειδικευμένων εργαλείων αποτύπωσης της εμπειρίας και έχει υποστηρίξει την ενσωμάτωσή τους στη λήψη αποφάσεων για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας.

Κάλεσμα για συστηματική χρήση του εργαλείου από τους πολίτες

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας δηλώνει ότι θα συνεχίσει να εργάζεται συστηματικά και τεκμηριωμένα για την καθιέρωση της εμπειρίας του ασθενούς ως αναπόσπαστου στοιχείου του εθνικού πλαισίου αξιολόγησης και διακυβέρνησης της υγείας. Στόχος είναι η συμβολή στον εκδημοκρατισμό της φροντίδας και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών.

Η ΕΝΑΣΕΛ καλεί τους πολίτες να ανταποκριθούν κάνοντας συστηματικά χρήση του ψηφιακού εργαλείου, ενώνοντας τη φωνή τους για ένα καλύτερο, πιο αποτελεσματικό και πιο δίκαιο σύστημα υγείας.