Από αύριο λειτουργεί η νέα δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566 του υπουργείου Υγείας, προσφέροντας υπηρεσίες υγείας 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα. Με εκτιμώμενο μέσο χρόνο αναμονής μόλις 20 δευτερόλεπτα, η γραμμή 1566 θα απαντά σε κάθε ερώτημα που αφορά τις υπηρεσίες, τις δομές και τις λειτουργίες του δημοσίου συστήματος υγείας.
Η νέα τηλεφωνική γραμμή υγείας 1566 αντικαθιστά περισσότερες από 100 τετραψήφιες και πενταψήφιες τηλεφωνικές γραμμές που διατηρούσε μέχρι σήμερα το υπουργείο Υγείας για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τρεις φάσεις υλοποίησης της γραμμής 1566
Η νέα τηλεφωνική γραμμή 1566 θα ολοκληρώσει τη λειτουργία της σε τρεις διακριτές φάσεις. Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο θα ενταχθούν σταδιακά οι κύριες υπηρεσίες του συστήματος υγείας. Η περίοδος από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο αποτελεί τη φάση κυρίως ανάπτυξης της λειτουργίας του συστήματος.
Τον Σεπτέμβριο θα ενταχθούν στη γραμμή 1566 τα 127 νοσοκομεία του ΕΣΥ όλης της χώρας. Από τον Ιανουάριο του 2026, το σύστημα της νέας ενιαίας, πολυκαναλικής και δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής του υπουργείου Υγείας θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και εξέλιξη.
Ανακοίνωση υπουργείου Υγείας για τη γραμμή 1566
Τα παραπάνω ανακοίνωσαν χθες σε συνέντευξη Τύπου από το υπουργείο Υγείας ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, οι αναπληρωτές υπουργοί Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, καθώς και ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.
Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, το έργο της τηλεφωνικής γραμμής 1566 κόστισε 21 εκατομμύρια ευρώ και διενεργήθηκε δημόσιος διαγωνισμός. Ο υπουργός διευκρίνισε ότι “δεν υπάρχει κανένα θέμα προσωπικών δεδομένων με το 1566, καθώς δεν μπαίνει το σύστημα σε αυτό το ευαίσθητο πεδίο”.
Χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης
Η Ειρήνη Αγαπηδάκη ανέφερε ότι η Υγεία αποσπά το 14% του συνόλου των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη χώρα μας. Ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι “χωρίς τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, στο οποίο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε την Υγεία ως πρώτη προτεραιότητα, δεν θα είχαμε όλα αυτά που κάνουμε για το δημόσιο σύστημα Υγείας της χώρας μας και δεν θα μπορούσαμε να αλλάξουμε το ΕΣΥ”.
Ως “πολύ σημαντικό έργο” χαρακτήρισε το 1566 ο Νίκος Παπαθανάσης, τονίζοντας ότι η γραμμή θα προσφέρει “υψηλό επίπεδο υπηρεσιών”. Ο Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “το 1566 είναι ο τρόπος για να κάνουμε το δημόσιο σύστημα Υγείας προσβάσιμο σε όλους, πιο γρήγορο και με πιο εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της χώρας μας”.
Υπηρεσίες που προσφέρει η γραμμή 1566
Από αύριο οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566 για τις εξής υποθέσεις τους:
• Ενημέρωση για εφημερίες φαρμακείων και νοσοκομείων
• Εξυπηρέτηση ΗΔΙΚΑ με δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού σε όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, προσωπικούς ιατρούς και δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας
• Ενημέρωση για προληπτικές εξετάσεις και εμβολιασμό
• Ενημέρωση για παράδοση και παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους
• Γενική πληροφόρηση για ταξιδιωτική ιατρική
• Σύνδεση με Γραμμές Στήριξης
• Παράπονα και ενημέρωση για καταγγελίες