Μετά από 25 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας μπαίνει σε τροχιά εκσυγχρονισμού. Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών, υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση για την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, που αποτελούν τον αρχικό πυρήνα του συστήματος (Σεπόλια – Δάφνη και Μοναστηράκι – Εθνική Άμυνα).
Το έργο αναλαμβάνει η κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.» & «Σιδηροδρομικά Έργα Α.Ε.», με συνολικό προϋπολογισμό 4.841.900 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Παραλαβή νέου εξοπλισμού
Παράλληλα, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία παραλαβής των νέων σιδηροτροχιών στα αμαξοστάσια της ΣΤΑ.ΣΥ.
Η προμήθεια πραγματοποιείται από την εταιρεία «Άρτεμη Ανώνυμη Εμπορική Μεταποιητική Εταιρεία Βιομηχανικών Ειδών Μετάλλου», στο πλαίσιο συμπληρωματικού έργου ύψους 2.441.219 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Έμφαση στην ασφάλεια
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, το έργο εντάσσεται σε πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης και στοχευμένης αναβάθμισης του δικτύου, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των γραμμών.
Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα καμπύλα τμήματα των γραμμών, όπου καταγράφεται αυξημένος μηχανικός καταπονητισμός των υλικών λόγω της καθημερινής επιβατικής και τεχνικής χρήσης.
Ολοκλήρωση έως τα τέλη του 2026
Οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, με την τήρηση του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται έως τα τέλη του 2026, σηματοδοτώντας μια από τις σημαντικότερες τεχνικές παρεμβάσεις στο αθηναϊκό Μετρό των τελευταίων ετών.
Η τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου.