Δραματική αύξηση των παραβάσεων για μη χρήση κράνους ασφαλείας καταγράφηκε στους κύριους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με τους ελέγχους της Τροχαίας να αποκαλύπτουν ανησυχητικά στοιχεία. Χιλιάδες οδηγοί δίκυκλων οχημάτων αντιμετωπίζουν πλέον πρόστιμα 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.
Κατά τη διάρκεια των εντατικών ελέγχων που διεξήχθησαν από 18 έως 24 Αυγούστου, οι αρχές κατέγραψαν συνολικά 21.382 ελέγχους σε όλη τη χώρα. Από αυτούς, βεβαιώθηκαν 2.788 παραβάσεις, με τα τουριστικά νησιά να κατακλύζονται από πρόστιμα για μη χρήση κράνους ασφαλείας.
Χαρακτηριστικά, για πρώτη φορά η Αττική δεν βρίσκεται στην κορυφή των παραβάσεων, καθώς προορισμοί όπως Σαντορίνη, Πάρος, Κρήτη και Πάτμος συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό παραβατών.
Κατανομή προστίμων και κυρώσεων
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., οι κυρώσεις κατανέμονται ως εξής:
• 2.186 οδηγοί μοτοσικλετών: πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα
• 289 επιβάτες δίκυκλων: πρόστιμο 350 ευρώ
• 236 οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων: πρόστιμο 30 ευρώ
• 58 οδηγοί ATV: παραβάσεις για μη χρήση κράνους
• 69 εργαζόμενοι σε υπηρεσίες διανομής: παραβάσεις ασφαλείας
Γεωγραφική κατανομή των παραβάσεων
Το Νότιο Αιγαίο κατέχει την πρώτη θέση με 626 παραβάσεις, ακολουθούμενο από την Αττική με 561 περιστατικά. Τα Ιόνια Νησιά συγκεντρώνουν 310 παραβάσεις, ενώ Κρήτη και Δυτική Ελλάδα καταγράφουν από 244 παραβάσεις η καθεμία.
Η Θεσσαλονίκη ακολουθεί με 187 παραβάσεις, η Κεντρική Μακεδονία με 180, ενώ οι υπόλοιπες περιφέρειες παρουσιάζουν μικρότερους αριθμούς παραβάσεων.
Πρόγραμμα μηδενικής ανοχής
Η τρέχουσα εκστρατεία αποτελεί την όγδοη εβδομάδα εφαρμογής των αυξημένων μέτρων ελέγχου για κράνος ασφαλείας και ζώνη ασφαλείας. Το πρόγραμμα μηδενικής ανοχής της ΕΛ.ΑΣ. στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς σημαντικό ποσοστό των θυμάτων αποτελούν οδηγοί και επιβάτες μοτοσικλετών που δεν φορούν κράνος ασφαλείας.
Οι αρχές τονίζουν ότι η αυστηρότητα των μέτρων δεν είναι τυχαία, αλλά αποσκοπεί στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.