Ολοκληρώνεται η σύνδεση της Αθήνας με τη Δυτική Μακεδονία μέσω του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Ένα εθνικής σημασίας έργο υποδομής, που βελτιώνει τις μετακινήσεις και ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη
14:07 - 14 Σεπτεμβρίου 2025

Την ερχόμενη Άνοιξη αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία το δεύτερο και τελευταίο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, που θα εξασφαλίσει άμεση σύνδεση της Αθήνας με τη Δυτική Μακεδονία και την Εγνατία Οδό.

Ο συνολικός μήκους 182,1 χιλιομέτρων Ε65 είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα εθνικών υποδομών, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου. Κατασκευάζεται σε νέα χάραξη και πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, διαθέτοντας δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

136 χιλιόμετρα ήδη σε λειτουργία από το 2024

Από τον Απρίλιο του 2024, έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 136 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου, που συνδέουν τον ανισόπεδο κόμβο με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα–Θεσσαλονίκη–Ευζώνων) έως τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας.

Η διαδρομή εξασφαλίζει εύκολη, ασφαλή και ταχύτερη πρόσβαση σε γνωστούς προορισμούς όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα, ενισχύοντας παράλληλα την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

Σε εξέλιξη το Βόρειο Τμήμα των 46 χιλιομέτρων

Τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του Βόρειου Τμήματος, που συνδέουν την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών, βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ.

Για την υλοποίηση του έργου λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτικές εργοταξιακές εγκαταστάσεις, με 780 εργαζόμενους και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά να επιχειρούν καθημερινά.

Κατασκευαστική πρόοδος

Συνολική πρόοδος: 72,77%

Σήραγγες: 98,47%

Γέφυρες: 95,87%

Ασφαλτικά: 44,87%

Χωματουργικά: 85,33%

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.

Σήραγγες: 2 δίδυμες (στο 176ο χλμ.) και 1 μονής κατεύθυνσης (στο 137ο χλμ.)

Τεχνικά έργα Cut & Cover: 2 (στο 137ο και 138ο χλμ.)

Γέφυρες: 23

Διαβάσεις: 14 άνω και 40 κάτω

Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης: 3 αμφίπλευροι (Parking & WC)

Οχετοί και διαβάσεις πανίδας: 89 κιβωτοειδείς

Ανισόπεδοι κόμβοι: 6 (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού, Εγνατίας)

ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών): 2 (Ράξα Τρικάλων και Αγιόφυλλο – Καρπερό)

Σταθμοί Διοδίων: 1 μετωπικός και 2 πλευρικοί

Κέντρα ελέγχου και συντήρησης: 2 (Τρικάλων και Αγιόφυλλου – Καρπερού)

Κέντρα διαχείρισης: 1 για την κυκλοφορία και 1 για τις σήραγγες

Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, επιθεώρησε πρόσφατα την πρόοδο των εργασιών, δηλώνοντας:

«Το έργο προχωρά με εξαιρετικούς ρυθμούς. Κάποια προβλήματα που είχαν προκύψει, έχουν πλέον αντιμετωπιστεί. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί. Εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, είμαστε αισιόδοξοι ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το δεύτερο τρίμηνο του 2026».

Ο Υπουργός υπογράμμισε επίσης τη στρατηγική σημασία του έργου, τονίζοντας πως ενισχύει τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και άλλες περιοχές, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης και δίνοντας νέα ώθηση στον τουρισμό, την τοπική οικονομία και την καθημερινότητα των πολιτών.