Γκάζι πατάει η κυβέρνηση προκειμένου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική να αλλάξουν εκ βάθρων και να μη θυμίζουν τίποτε από το παρελθόν. Έως το τέλος του χρόνου όλα φαίνεται ότι… μεταμορφώνονται στους δρόμους της πρωτεύουσας, με τις εξαγγελίες Κυρανάκη να δημιουργούν νέο τοπίο στις συγκοινωνίες, με έμφαση στην ανανέωση στόλου, στον έλεγχο προσωπικού και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.
Οι σαρωτικές αλλαγές συνιστούν τον πυρήνα ενός σχεδίου με στόχο την πλήρη αναβάθμιση των μέσων για γρήγορη και ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών. Ένα σημαντικό βήμα πάνω σε αυτό έγινε με την υλοποίηση του μεγάλου αιτήματος της εικοσιτετράωρης λειτουργίας των μέσων το περασμένο Σάββατο. Για την ολική «μεταμόρφωση» των ΜΜΜ στην πρωτεύουσα, με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2025, μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στα Παραπολιτικά 90,1 FM: «Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα βγαίνουν καθημερινά 1.050 λεωφορεία. Μέχρι στιγμής έχει ανανεωθεί στην Αθήνα ο μισός στόλος, δηλαδή έχουμε 560 λεωφορεία που είναι ολοκαίνουργια και έχουμε βάλει στόχο μέχρι το τέλος του χρόνου να είμαστε στα 950 και μέχρι το 2027 να είμαστε στα 1.500. Άρα το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς ερ κοντίσιον».
Πλέον στόχος είναι καθημερινά να βγαίνουν στους δρόμους 1.000 λεωφορεία, αλλά παράλληλα θα αυξηθούν οι έλεγχοι στα εισιτήρια, ξεκαθάρισε ο κ. Κυρανάκης. «Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να έχουν εισιτήριο, γιατί ό,τι είναι δωρεάν απαξιώνεται», τόνισε. Επιπλέον, εξήγγειλε και μέτρα ανανέωσης στον ΗΣΑΠ, λέγοντας ότι για πρώτη φορά μετά το 1980 θα αντικατασταθούν οι συρμοί, με 14 νέους να φτάνουν το καλοκαίρι του 2026.
Την ίδια ώρα, ξεκινούν υγειονομικοί έλεγχοι σε 700 οδηγούς που δηλώνουν ασθένεια, με σαφές μήνυμα από τον κ. Κυρανάκη περί τερματισμού καταχρηστικών πρακτικών: «Από τους 3.100 οδηγούς 700 περίπου δηλώνουν κάποια ασθένεια. Επειδή κάποιοι μπορεί όντως να έχουν δίκιο και κάποιοι δεν έχουν και κοροϊδεύουν το σύστημα, θα γίνει σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας μια μαζική εξέταση για να μπορέσει να ξεκαθαριστεί αυτό το πράγμα και όσοι όντως έχουν πρόβλημα υγείας θα τους αφαιρεθεί και το επαγγελματικό δίπλωμα».
Τέλος, αναφέρθηκε στην κατάργηση των τρόλεϊ, λέγοντας ότι έως το τέλος του χρόνου ξεκινούν τα έργα για το ξήλωμα των καλωδίων σε Αθήνα και Πειραιά, καθώς η αντικατάσταση καλωδίων κοστίζει 20 εκατομμύρια ευρώ. «Θα ξηλωθούν τα καλώδια στον αθηναϊκό και τον πειραϊκό ουρανό, να απελευθερωθεί από αυτό το σύμπλεγμα των καλωδίων. Στον Πειραιά λόγω των καλωδίων δεν φτάνει το τραμ στον τερματικό του σταθμό στο λιμάνι», είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι τα τρόλεϊ ανά χιλιόμετρο κοστίζουν διπλάσια από ό,τι τα ηλεκτρικά λεωφορεία: «Για κάθε δύο καινούργια τρόλεϊ θα μπορούσα να πάρω τρία καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία. Κάποια βέβαια θα μείνουν σε ευθείες, καθώς δεν δημιουργούν ζητήματα».
Εφημερίδα Απογευματινή