Η έναρξη των μελετών για την επέκταση του μετρό της Αθήνας προς τη «νέα πόλη μέσα στην πόλη» στο Ελληνικό και στη Γλυφάδα είναι γεγονός, όπως και η επέκταση από την Ανθούπολη προς το Ίλιον, με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Σύμφωνα με τον Νίκο Κουρέτα, διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις.
«Η μία γραμμή θα ξεκινάει από το Γουδί, θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φθάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό», τόνισε, εξηγώντας πως «τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε». Γι’ αυτό και όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως ορισμένες θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο.
– Στο νέο ξεκίνημα του ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ, που έχει ως στόχο να δράσει προς όφελος του τελικού χρήστη του σιδηροδρόμου, αναφέρθηκε ο Γιώργος Ιωάννου, πρόεδρος ΔΣ της εταιρείας. «Είμαστε προσηλωμένοι σε ένα ασφαλές και αξιόπιστο δίκτυο», είπε χαρακτηριστικά. Επισήμανε πως με την ολοκλήρωση εργολαβιών και την ενσωμάτωση συστημάτων ελέγχου κυκλοφορίας τίθενται οι βάσεις για ένα ασφαλές και διαλειτουργικό δίκτυο, που θα συμμορφώνεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων.
– Ταυτόχρονα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού ΑΕ, Παναγιώτης Παπανικόλας, έδωσε το στίγμα πως «οι οδικοί άξονες και ο σιδηρόδρομος δεν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους υποδομές, αλλά λειτουργούν συμπληρωματικά», προσθέτοντας πως «η Ολυμπία Οδός θα καταστεί αυτόνομη ενεργειακά έως το 2030, καθώς αυτή την περίοδο κατασκευάζονται 19 φωτοβολταϊκά πάρκα τα οποία θα παρέχουν ενέργεια ισχύος 10 MW, που θα καλύπτουν το 100% των ενεργειακών αναγκών της οδού».
– Στην απαραίτητη εστίαση στον τρόπο σύζευξης δρόμων και τρένων, στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, Γιώργος Συριανός, εξηγώντας πως στα αστικά κέντρα ζει ο μισός πληθυσμός της χώρας, με συνθήκες άθλιες στη δυνατότητα μετακίνησης, και αναφέρθηκε στο σχέδιο για τη σήραγγα της Ηλιούπολης, που θα συνδέεται με κάποιο λιμάνι και αντιμετωπίζει το ζήτημα της Βουλιαγμένης.
Εφημερίδα Απογευματινή