Το Ψηφιακό Φροντιστήριο έχει… λύσεις

Τους στόχους, τα πλεονεκτήµατα και τον τρόπο λειτουργίας του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, µε e-τάξεις προσβάσιµες πανελλαδικά, αναλύει στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» ο συντονιστής των καθηγητών του εγχειρήµατος, Ματθαίος Γιανναράς
21:53 - 29 Σεπτεμβρίου 2025
Ψηφιακό Φροντιστήριο

Το πρώτο «κουδούνι» χτύπησε την περασµένη ∆ευτέρα και για τις ψηφιακές τάξεις που «στήθηκαν» για την έναρξη των «ζωντανών» µαθηµάτων του Ψηφιακού Φροντιστηρίου. «Πυξίδα» για το υπουργείο Παιδείας αποτελεί η περσινή χρονιά, καθώς, σύµφωνα µε τα στοιχεία, περίπου οι µισοί υποψήφιοι που πήραν µέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις παρακολούθησαν τα δωρεάν µαθήµατα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου. Σύµφωνα µε τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι περισσότεροι µαθητές του Ψηφιακού Φροντιστηρίου προέρχονται από αποµακρυσµένες περιοχές της χώρας, νησιά και γενικότερα ευάλωτα νοικοκυριά.

Ο Ματθαίος Γιανναράς, καθηγητής Οικονοµίας και συντονιστής των καθηγητών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, µιλά στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» και περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας από τις e-τάξεις και εξηγεί ποιοι µαθητές παρακολουθούσαν συνεχώς τα µαθήµατά τους. «Στις περιοχές της Ελλάδας όπου η ανεργία είναι υψηλή, όπως κάποιες πόλεις στη Μακεδονία, είναι οι “καλύτεροι” µαθητές του Ψηφιακού Φροντιστηρίου που δεν χάνουν µάθηµα, καθώς θέλουν να εισαχθούν στο Πανεπιστήµιο για να βελτιώσουν τη ζωή τους», µας λέει ο συντονιστής του Ψηφιακού Φροντιστηρίου. Και όπως περιγράφει, δεν είναι λίγες οι φορές που «µαθητές στέλνουν φωτογραφίες από ασκήσεις που έχουν λύσει και διαπιστώνεις ότι µπορεί να γράφουν σε τετράδια χρησιµοποιηµένα ή απλά φύλλα χαρτί που έχουν συρράψει».

Ο κ. Γιανναράς, µε την εµπειρία του από τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου πέρυσι, σηµειώνει ότι «οι µαθητές αυτοί, παρά τις δυσκολίες, είναι αποφασισµένοι να πετύχουν, ρωτούν και ξαναρωτούν αυτά που δεν κατανόησαν και βλέπουµε τα ίδια e-mail που συνδέονται στο µάθηµα µέχρι τις Πανελλαδικές Εξετάσεις». Και τονίζει ότι «θεωρούν το Ψηφιακό Φροντιστήριο διαβατήριο για µία καλύτερη ζωή».

«Ατού» οι Γλώσσες και το Σχέδιο

Ακόµα ένα «ατού» του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, όπως λέει ο καθηγητής, είναι ότι κάνουν και ειδικά µαθήµατα που δεν διδάσκονται στα σχολεία, όπως Ιταλικά,
Ισπανικά, Μουσική, Γραµµικό και Ελεύθερο Σχέδιο, οπότε οι υποψήφιοι για τα ειδικά µαθήµατα έχουν ακόµα έναν λόγο να παρακολουθήσουν δωρεάν τη διδασκαλία στο Ψηφιακό Φροντιστήριο.

Ο κ. Γιανναράς επισηµαίνει ότι οι µαθητές είναι εξοικειωµένοι µε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κάνουν διαχείριση του χρόνου τους ώστε να κρατούν τους µαθητές ενεργούς και να µη χάνουν το ενδιαφέρον τους. Μία ψηφιακή τάξη, εξηγεί ο καθηγητής, µπορεί να έχει και 500-600 µαθητές που παρακολουθούν, οπότε και ο εκπαιδευτικός χρησιµοποιεί διάφορα µέσα για να τους κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον, όπως χρωµατίζοντας τη φωνή του, ή κάνοντας παύση σε κάποιο σηµείο για να τονιστεί. Σηµαντικό στοιχείο της διδασκαλίας είναι και η εµψύχωση των µαθητών στον δύσκολο αγώνα που δίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Πώς λειτουργεί

Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν εξ αποστάσεως τα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα σε σύγχρονο χρόνο, ενώ υποστηρίζουν και αξιολογούν ασύγχρονα τους µαθητές και κάνουν εντατικές επαναλήψεις σε όλα τα µαθήµατα. Στο πλαίσιο της σωστής προετοιµασίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις εξηγούν µε αναλυτικό τρόπο το πώς πρέπει να λύνονται τα θέµατα στα διαγωνίσµατα προσοµοίωσης για κάθε πανελλαδικώς εξεταζόµενο µάθηµα. Σηµειώνεται ότι το ∆ηµόσιο Ψηφιακό Φροντιστήριο λειτουργεί καθηµερινά τις απογευµατινές ώρες.

Βασικός άξονας του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, σύµφωνα µε το υπουργείο Παιδείας, είναι να υποστηρίξει δωρεάν όλους τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ιδίως αυτούς που δεν µπορούν οι οικογένειές τους να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν φροντιστήρια ή ιδιαίτερα µαθήµατα.

Σύµφωνα µε την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη: «Είναι µια καινοτόµος δράση, που στηρίζει µέσα από “ζωντανά” µαθήµατα όλους τους µαθητές, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτική γνώση και ισότιµες ευκαιρίες στην προετοιµασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις – αποµειώνοντας σηµαντικό βάρος για την ελληνική οικογένεια.

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί µία συλλογική κατάκτηση για τον χώρο της εκπαίδευσης που “ρίζωσε” για τα καλά, καθώς πέρυσι προσέφερε περισσότερες από 3.500 ώρες διδασκαλίας από έµπειρους εκπαιδευτικούς και αγκαλιάστηκε από 146.000 µαθητές από την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό». Το Ψηφιακό Φροντιστήριο περιλαµβάνει «ζωντανά» διαδικτυακά µαθήµατα 45λεπτης διάρκειας.

Οι φετινές «τάξεις» του Ψηφιακού Φροντιστηρίου έχουν «ζωντανά» µαθήµατα για τα περισσότερα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. και ειδικών µαθηµάτων. Η πλατφόρµα ασύγχρονης υποστήριξης (lms.digitalschool.gov.gr) έχει εµπλουτιστεί µε νέες ασκήσεις, επαναλήψεις και βίντεο υψηλής ποιότητας. Επίσης, διατηρείται η διδασκαλία από έµπειρους εκπαιδευτικούς που συνδυάζουν σύγχρονες τεχνικές και τεχνολογίες e-learning, ενώ διευρύνεται η προσβασιµότητα για µαθητές µε ειδικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας υλικό και υποστήριξη προσαρµοσµένα στις απαιτήσεις τους. Στόχος παραµένει η δηµιουργία κοινότητας µάθησης, όπου µαθητές και καθηγητές συνεργάζονται, ανταλλάσσουν ιδέες και ενισχύουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Οι µαθητές και όλοι οι ενδιαφερόµενοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η πλατφόρµα https://streaming.digitalschool.gov.gr θα ενισχύεται µε παραγόµενα βιντεοµαθήµατα, έγκριτου εκπαιδευτικού υλικού και υψηλής ποιότητας, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε µαθητές και µαθήτριες από την Ε’ ∆ηµοτικού έως και τη Β’ Λυκείου να µπορούν να έχουν ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση, όποτε το επιθυµούν, σε ασύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό για την πλειονότητα των µαθηµάτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήµατος.

Εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή»