Πώς βαθμολογούν οι ασθενείς το ΕΣΥ – Αποκλειστικά στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο

Πάνω από 600.000 κλήσεις στη γραμμή 1566 για ραντεβού στα νοσοκομεία
16:29 - 6 Οκτωβρίου 2025
ΕΣΥ

Μεγάλη ανταπόκριση από τους ασθενείς καταγράφει η νέα διαδικασία αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων του ΕΣΥ. Από τον Ιούλιο έως και σήμερα, περισσότεροι από 14.800 ασθενείς έχουν απαντήσει στο σχετικό ερωτηματολόγιο, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η μέση βαθμολογία ικανοποίησης φτάνει στο 4,04/5, ενώ το 92% των ασθενών δηλώνει πως βρήκε τον γιατρό που χρειαζόταν και το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες κατά το εξιτήριο.

Χαμηλές επιδόσεις σε νοσηλευτικό προσωπικό και καθαριότητα

Αντίθετα, τα πιο χαμηλά ποσοστά συγκέντρωσε η επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), καθώς και η ποιότητα καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης. Χαμηλή ήταν επίσης η ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθούν γραφεία ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία, σε συνεργασία με τις ενώσεις ασθενών. «Ασφαλώς υπάρχουν δυσκολίες, αλλά η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει», δήλωσε.

Πώς γίνεται η αξιολόγηση

Η διαδικασία αφορά όσους έχουν νοσηλευθεί τουλάχιστον μία ημέρα σε νοσοκομείο του ΕΣΥ και έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση. Μέσα σε 5 ημέρες από το εξιτήριο, αποστέλλεται SMS με 35 ερωτήσεις που απαντώνται μέσα σε 3 λεπτά. Το μήνυμα παραμένει ενεργό για 7 ημέρες.

Έκρηξη ενδιαφέροντος στη γραμμή «1566» και τις ψηφιακές εφαρμογές

Από την 1η Οκτωβρίου, η τηλεφωνική γραμμή «1566», καθώς και οι ψηφιακές πλατφόρμες finddoctors.gov.gr και My Health App, δέχθηκαν πάνω από 600.000 κλήσεις πολιτών για προγραμματισμό ραντεβού, ενώ ήδη έχουν κλειστεί 200.000 ραντεβού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, σε 127 νοσοκομεία έχουν προστεθεί 7 εκατ. διαθέσιμα ραντεβού.

Όλες οι υπηρεσίες Υγείας σε έναν αριθμό

Το «1566» συγκεντρώνει όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες Υγείας σε έναν αριθμό. Μέσω της γραμμής, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού, να λάβουν συνταγογράφηση, να ενημερωθούν για φάρμακα, για εμβολιασμούς, να εντοπίσουν Φάρμακα Υψηλού Κόστους ή να παρακολουθήσουν προληπτικά προγράμματα.

Τα δημόσια νοσοκομεία έχουν πλέον ενταχθεί σε ένα ενιαίο σύστημα ψηφιακών ραντεβού, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.