Σε ανακοίνωση προχώρησαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), επιβεβαιώνοντας το άμεσο κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων, εν μέσω έντονων αντιδράσεων από δημοτικές αρχές και τοπικούς φορείς της επαρχίας.
Η εταιρεία υπογραμμίζει πως, ακόμη και στις περιοχές όπου δεν θα λειτουργούν φυσικά καταστήματα, οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται μέσω του δικτύου διανομής, κινητών μονάδων και συνεργαζόμενων σημείων.
«Λιγότερο από 10% των εσόδων – πάνω από 50% των εξόδων»
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι η συναλλακτική δραστηριότητα των καταστημάτων συνεισφέρει λιγότερο από 10% των συνολικών εσόδων, αλλά απορροφά πάνω από το 50% των εξόδων.
Όπως αναφέρει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, ο περιορισμός του δικτύου είναι «αναγκαίος για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας», καθώς πολλά υποκαταστήματα λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως.
Διαβεβαιώσεις για καθολική κάλυψη της χώρας
Τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν πως οι ταχυδρομικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, μέσα από:
- 1.400 ταχυδρόμους,
- 500 συνεργάτες,
- 400 πράκτορες courier,
- κινητές μονάδες και αγροτικούς διανομείς.
Η εταιρεία τονίζει ότι παραμένει «πιστά δεσμευμένη» στην καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας.
Ψηφιακά εργαλεία και κατ’ οίκον εξυπηρέτηση
Οι ταχυδρόμοι των ΕΛΤΑ είναι πλέον εξοπλισμένοι με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, επιτρέποντας την παροχή υπηρεσιών κατ’ οίκον — ιδιαίτερα σε ηλικιωμένους ή πολίτες με περιορισμένη κινητικότητα.
Παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο 212 0000 700 για να ενημερώνονται για τον ταχυδρόμο της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι.
Συνεργασίες με ιδιώτες και νέα σημεία εξυπηρέτησης
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ εξετάζει τη σύναψη συνεργασιών με ιδιώτες επαγγελματίες, που θα μπορούν να λειτουργούν σημεία εξυπηρέτησης υπό το εμπορικό σήμα ΕΛΤΑ ή ΕΛΤΑ Courier, εξασφαλίζοντας τη συνεχή παρουσία της εταιρείας σε κάθε δήμο.
Η ταχυδρομική αγορά αλλάζει
Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, η ριζική αναδιάρθρωση της ταχυδρομικής αγοράς είναι αποτέλεσμα της ψηφιοποίησης και της δραματικής μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, ενώ μόνο την τελευταία πενταετία η μείωση ξεπέρασε το 50%.
Ο οργανισμός αναφέρει πως ο μετασχηματισμός του δικτύου είναι θέμα επιβίωσης. Με επενδύσεις σε logistics, ηλεκτροκίνηση και σύγχρονο εξοπλισμό, τα ΕΛΤΑ επιδιώκουν να διατηρήσουν την παρουσία τους πανελλαδικά με πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης.
«Τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν να συνδέουν την Ελλάδα — αξιόπιστα, σύγχρονα και παντού», καταλήγει η ανακοίνωση







 
                            


