Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ανακοίνωσε σήμερα ότι περισσότεροι από 7.800 εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν ως αναπληρωτές στη Γ’ φάση προσλήψεων. Τα ονόματα των νεοπροσληφθέντων αναμένεται να δημοσιευτούν μέχρι αύριο.
Το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου «τρέχει» ήδη προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακοίνωσης των νεοπροσληφθέντων.
Κατανομή προσλήψεων
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσλήψεις κατανέμονται ως εξής:
Πάνω από 3.300 εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια).
Περισσότεροι από 4.000 μέσω ΕΣΠΑ, μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, κυρίως για Παράλληλη Στήριξη.
300 αναπληρωτές στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).
Οι νεοπροσληφθέντες θα αναλάβουν υπηρεσία στις σχολικές μονάδες στις 17–18 Νοεμβρίου. Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου θα δηλώσουν σχολεία προτίμησης, ώστε η τοποθέτηση τους από τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να ολοκληρωθεί την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου.
Πιστώσεις και προηγούμενες φάσεις
Στις δύο πρώτες φάσεις του σχολικού έτους έχουν ήδη προσληφθεί περίπου 36.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ, ενώ οι διαθέσιμες πιστώσεις ήταν 37.500. Για την ολοκλήρωση της Γ’ φάσης εγκρίθηκαν πρόσθετα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις του υπουργείου, οι ανάγκες για το σχολικό έτος 2025-2026 ανέρχονταν σε περίπου 48.000 αναπληρωτές. Η αύξηση των αναγκών κατά 6.000 θέσεις σε σχέση με πέρυσι οφείλεται κυρίως σε Ειδικά Σχολεία, νέα Τμήματα Ένταξης και ενισχυμένη Παράλληλη Στήριξη.
Για την κάλυψη των αναγκών αυτών, εγκρίθηκε η πρόσληψη αναπληρωτών μέσω του τακτικού προϋπολογισμού και μεταφέρθηκαν 200 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εξασφαλίζοντας τις πιστώσεις για άδειες ανατροφής και άνευ αποδοχών των μονίμων εκπαιδευτικών.
Συγκριτικά στοιχεία προηγούμενου έτους
Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 39.319 προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών, εκ των οποίων:
26.245 στην Α/θμια Εκπαίδευση (11.811 στη Γενική Εκπαίδευση και 14.434 στην Ειδική Αγωγή).
13.074 στη Β/θμια Εκπαίδευση (8.404 στη Γενική Εκπαίδευση και 4.670 στην Ειδική Αγωγή).










