Αποσύρονται τα τρόλεϊ της Αθήνας και Πειραιά μετά από 72 χρόνια

Το ιστορικό μέσο μεταφοράς αντικαθίσταται σταδιακά από ηλεκτρικά λεωφορεία, σε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού και μείωσης κόστους
15:00 - 7 Δεκεμβρίου 2025
ΤΡΙΛΕΪ

Μετά από 72 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, τα τρόλεϊ αρχίζουν να αποσύρονται σταδιακά. Η διαδικασία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής (7/12) από τον Πειραιά, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Η αποξήλωση των καλωδίων προκάλεσε ωστόσο εντάσεις με εργαζόμενους, οι οποίοι διαφωνούν με τον τρόπο υλοποίησης του σχεδίου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.

Εξασφαλίζονται θέσεις εργασίας και βελτίωση υπηρεσιών

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε στους εργαζόμενους ότι η απόφαση βασίστηκε στην τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου και στο οικονομικό όφελος για το Δημόσιο. Διαβεβαίωσε ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, ενώ θα γίνουν νέες προσλήψεις οδηγών, θα υπάρξουν μισθολογικές αυξήσεις και τα δρομολόγια θα γίνουν πιο συχνά και αξιόπιστα.

Αποξήλωση 70% του δικτύου και αντικατάσταση από ηλεκτρικά λεωφορεία

Το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες και περιλαμβάνει την αποξήλωση 143 χιλιομέτρων καλωδίων, περίπου το 70% του δικτύου, με τα δρομολόγια να αντικαθίστανται σταδιακά από ηλεκτρικά λεωφορεία. Οι γραμμές 17 και 20 θα είναι από τις πρώτες που θα δουν τα σύγχρονα οχήματα.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών τόνισε: «Η κατάργηση των καλωδίων απελευθερώνει τον αστικό ορίζοντα και μειώνει τα κόστη συντήρησης». Τα στοιχεία δείχνουν ότι το κόστος λειτουργίας ανά χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά λεωφορεία (2,5 ευρώ) σε σχέση με τα τρόλεϊ (5,5 ευρώ).

Το νέο σχέδιο προβλέπει ότι για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται θα αγοράζονται τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, αυξάνοντας τη διαθεσιμότητα οχημάτων και βελτιώνοντας τη συχνότητα των δρομολογίων.