Ψήφο εµπιστοσύνης στην οικονοµία δίνει η ελληνική φαρµακοβιοµηχανία µε την έκρηξη των επενδύσεων, τις οποίες αναπτύσσουν ήδη µεγάλες εγχώριες φαρµακευτικές εταιρείες, ενώ ο κλάδος της βιοµηχανίας γενοσήµων (αντιγράφων) φαρµάκων αποτελεί µία από τις σηµαντικότερες παραγωγικές δυνάµεις της Ευρώπης, µε περισσότερες από 400 παραγωγικές µονάδες και περίπου 190.000 άµεσες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.
Σε ένα διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από γεωπολιτικές ανακατατάξεις, αυξανόµενο ανταγωνισµό για επενδύσεις και πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η βιοµηχανία γενοσήµων, βιοοµοειδών και φαρµάκων προστιθέµενης αξίας αναδεικνύεται σε στρατηγικό πυλώνα για την Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κλάδος καλύπτει περίπου το 70% των συνταγογραφούµενων φαρµάκων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στηρίζει τη βιωσιµότητα των συστηµάτων Υγείας, διευρύνει την πρόσβαση των ασθενών σε κρίσιµες θεραπείες και ενισχύει την υγειονοµική ασφάλεια της «γηραιάς ηπείρου».
Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση σε αυτό το οικοσύστηµα, καθώς διαθέτει 51 παραγωγικές µονάδες και µια ισχυρή εγχώρια φαρµακοβιοµηχανία, που επενδύει σταθερά στην παραγωγή, την έρευνα, την τεχνολογία και το ανθρώπινο δυναµικό.
Η ελληνική φαρµακοβιοµηχανία επιδιώκει και επιχειρεί να «καβαλήσει το κύµα» της ανάπτυξης της οικονοµίας της χώρας, αλλά και το παράλληλο κύµα της δραστικής διείσδυσης των γενόσηµων φαρµακευτικών σκευασµάτων στο σύνολο της σχετικής κατανάλωσης, πολιτική την οποία εφαρµόζουν πλέον οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε., µε τις διαδοχικές και, εντέλει, δραστικές µειώσεις στις λιανικές τιµές των γενοσήµων να λαµβάνουν, εν πολλοίς, τέλος.
Στόχος η ολοένα και πιο ευρεία απεξάρτηση των κρατών-µελών της Ε.Ε. από τις εισαγωγές πρώτων υλών και φαρµάκων από τρίτες χώρες, πρακτική η οποία αποδείχθηκε ιδιαιτέρως καταστροφική για την Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της πανδηµίας του νέου κορονοϊού.
Ετσι, το ετήσιο συνέδριο της Medicines for Europe, επίσηµου ευρωπαϊκού συνδέσµου, που εκπροσωπεί τις φαρµακοβιοµηχανίες παραγωγής γενοσήµων, βιοοµοειδών και φαρµάκων προστιθέµενης αξίας, συνέδριο το οποίο πραγµατοποιήθηκε πολύ πρόσφατα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, επιβεβαίωσε ότι η ισχυρή ευρωπαϊκή φαρµακοβιοµηχανία αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την ανθεκτικότητα των συστηµάτων Υγείας, την επάρκεια των φαρµάκων και τη διατήρηση της παραγωγικής και τεχνολογικής κυριαρχίας της Ευρώπης σε ένα διαρκώς µεταβαλλόµενο διεθνές περιβάλλον.
Τα επιστηµονικά στοιχεία
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου οι συµµετέχοντες υπογράµµισαν ότι οι ευρωπαϊκές νοµοθετικές πρωτοβουλίες οφείλουν να στηρίζονται σε επικαιροποιηµένα επιστηµονικά στοιχεία και σε ολοκληρωµένη αξιολόγηση των επιπτώσεών τους, ώστε να επιτυγχάνονται οι περιβαλλοντικοί στόχοι της Ενωσης, διαφυλάσσοντας, παράλληλα, τη βιωσιµότητα της φαρµακευτικής παραγωγής και την ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών συστηµάτων Υγείας. Στη σχετική παρέµβασή του και εκπροσωπώντας τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Επικρατείας, Ακης Σκέρτσος, έδωσε το στίγµα: «Η Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε έναν σηµαντικό παραγωγικό και ερευνητικό κόµβο της Ευρώπης, προσελκύοντας επενδύσεις υψηλής προστιθέµενης αξίας, ενισχύοντας την καινοτοµία και δηµιουργώντας χιλιάδες ποιοτικές θέσεις εργασίας. Σε µια περίοδο έντονου διεθνούς ανταγωνισµού και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ενίσχυση της ευρωπαϊκής φαρµακευτικής παραγωγής δεν αποτελεί µόνο οικονοµική επιλογή, αλλά και ζήτηµα στρατηγικής αυτονοµίας και ασφάλειας».
Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης, τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο κλάδος των φαρµάκων εκτός πατέντας είναι καθοριστικός όχι µόνο για την πρόσβαση των ασθενών στις θεραπείες τους, αλλά και για την ανθεκτικότητα των συστηµάτων Υγείας και την ασφάλεια του εφοδιασµού. Η Ευρώπη δεν µπορεί να επιδιώκει µεγαλύτερη στρατηγική αυτονοµία στον τοµέα των φαρµάκων και, ταυτόχρονα, να υιοθετεί πολιτικές που µειώνουν την ανταγωνιστικότητα της φαρµακευτικής παραγωγής».
Κυριακάτικη Απογευματινή










