Νέα στοιχεία για το δυστύχημα της Air India: Τι αποκαλύπτεται από τη συνομιλία στο πιλοτήριο

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India έχασαν τη ζωή τους, με μόλις έναν επιζώντα
11:50 - 17 Ιουλίου 2025

Νέα στοιχεία για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Air India έρχονται στο φως από τους καταγραφείς πτήσης του Boeing 787 που συνετρίβη τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Wall Street Journal, ηχογραφημένος διάλογος μεταξύ των δύο πιλότων αποκαλύπτει σοκαριστικές λεπτομέρειες για τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους.

Κρίσιμα λεπτά στο πιλοτήριο του Boeing 787

Το αεροπορικό δυστύχημα της 12ης Ιουνίου στην Αχμενταμπάντ παίρνει νέες διαστάσεις με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την ανάλυση των καταγραφέων. Η αμερικανική εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές από τις ΗΠΑ ενήμερες για την έρευνα, αναφέρει ότι ο έμπειρος κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπαουάλ διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμων των κινητήρων.

Ο 32χρονος συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούντερ, με 3.403 ώρες πτητικής εμπειρίας, ρώτησε τον 56χρονο κυβερνήτη με 15.638 ώρες εμπειρίας γιατί γύρισε τους διακόπτες καυσίμων στη θέση “διακοπή” αμέσως μετά την απογείωση. Η απάντηση του κυβερνήτη ήταν κατηγορηματική: αρνήθηκε ότι το έκανε.

Τεχνικά στοιχεία από την έρευνα του δυστυχήματος

Το προκαταρκτικό πόρισμα της ινδικής υπηρεσίας έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB) που δημοσιεύτηκε το Σάββατο παρέχει κρίσιμες πληροφορίες:

• Το αεροσκάφος είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χλμ/ώρα)
• Οι διακόπτες τροφοδοσίας γυρίστηκαν από “λειτουργία” σε “διακοπή” με διαφορά ενός δευτερολέπτου
• Οι κινητήρες έχασαν άμεσα κάθε ισχύ
• Το αεροπλάνο έπεσε σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό

Οι κάμερες επιτήρησης του αεροδρομίου κατέγραψαν την ενεργοποίηση της βοηθητικής τουρμπίνας (Ram Air Turbine), μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος που σχεδιάστηκε για έκτακτες καταστάσεις όπως η διακοπή λειτουργίας κινητήρων.

Αντιφατικά στοιχεία και νέες υποψίες

Στα συντρίμμια του αεροπορικού δυστυχήματος, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση “λειτουργία”. Τα δεδομένα των καταγραφέων δείχνουν ότι οι κινητήρες επανεκκίνησαν λίγο πριν τη συντριβή, αλλά ήταν πλέον αδύνατο να αποτραπεί η τραγωδία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Air India, Κάμπελ Ουίλσον, σε εσωτερικό έγγραφο της Δευτέρας, επισήμανε ότι το πόρισμα δεν έδειξε κανένα μηχανικό πρόβλημα ή πρόβλημα συντήρησης στο Boeing 787. Κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές.

Εγκληματολογική διάσταση στην έρευνα

Αξιωματούχοι των ΗΠΑ που επικαλέστηκε η Wall Street Journal εκτιμούν ότι η διακοπή τροφοδοσίας καυσίμων θα μπορούσε να ήταν εσκεμμένη ενέργεια. Αυτή η εκτίμηση θέτει το ερώτημα εάν η έρευνα πρέπει να αποκτήσει εγκληματολογικό χαρακτήρα.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) διαβεβαίωσε ότι οι διακόπτες καυσίμων είναι απόλυτα ασφαλείς, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν διατυπώνει συστάσεις ασφαλείας ούτε προς τη Boeing ούτε προς την κατασκευάστρια κινητήρων GE.

Απολογισμός της τραγωδίας

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India έχασαν τη ζωή τους, με μόλις έναν επιζώντα. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επιπλέον 19 θύματα στο έδαφος όταν το αεροσκάφος συνετρίβη σε κτίρια κοντά στο αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ.

Ο κ. Ουίλσον κάλεσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να μην εξαχθούν βιαστικά συμπεράσματα, τονίζοντας ότι η έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα “απέχει πολύ” από το να ολοκληρωθεί. Οι έρευνες για αεροπορικά δυστυχήματα συνήθως διαρκούν πάνω από έναν χρόνο, ενώ η εξακρίβωση εσκεμμένων ενεργειών είναι ιδιαίτερα δύσκολη.