Τεχνολογία που θα αποκλείει τους ηλικιωμένους από την οδήγηση ανέπτυξε η General Motors. Οι μηχανικοί της εταιρείας κατέθεσαν αίτηση για κατοχύρωση πατέντας σε ένα σύστημα, που συλλέγει δεδομένα από το όχημα και τον οδηγό, ώστε να υπολογίζει έναν «δείκτη απόσυρσης οδηγού». Παρακολουθεί, για παράδειγμα, τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού, το αν μισοκλείνει τα μάτια του, καθώς και σημάδια κόπωσης.
Το σύστημα είναι σε θέση ακόμη και να αξιολογεί, αν η οδηγική ικανότητα βελτιώνεται ή επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου. Μπορεί επίσης να εντοπίσει πόσο συχνά κορνάρουν άλλοι οδηγοί, αν χρησιμοποιούνται σωστά τα φλας και αν τηρούνται τα σήματα κυκλοφορίας. Αφού υπολογιστεί ο δείκτης, το σύστημα μπορεί να δημιουργήσει αναφορά με συστάσεις για τον οδηγό και να ειδοποιεί ένα μέλος της οικογένειας.
Οι υπερήλικες που δεν θα μπορούν πλέον να οδηγούν, θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα νέα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας, τα οποία περιλαμβάνουν σύστημα «χωρίς τα μάτια στον δρόμο». Το σύστημα στηρίζεται σε συνδυασμό από κάμερες και ραντάρ. Αναμένεται να διατεθεί προς πώληση από το 2028, ξεκινώντας από τα μοντέλα SUV. Αρχικά η αυτόνομη οδήγηση θα είναι εφικτή στις εθνικές οδούς.
Η Tesla διαθέτει ήδη στις ΗΠΑ οχήματα «πλήρως αυτόνομα», πλην όμως αυτά απαιτούν από τον οδηγό να παρακολουθεί την πορεία, ώστε να παρέμβει εάν αντιληφθεί κάποιο σφάλμα. Στην Κίνα η εταιρεία Waymo διαθέτει επίσης «πλήρως αυτόνομα» οχήματα, χωρίς την προϋπόθεση παρακολούθησης από άνθρωπο, πλην όμως αυτά δεν πωλούνται σε ιδιώτες. Η GM υπόσχεται ότι το όχημά της θα επιτρέπει στους επιβάτες να μην ασχολούνται καθόλου με την οδήγηση.











