Ολοκληρώθηκε η ενημέρωση λογισμικού σχεδόν σε όλα τα Airbus Α320 που καθηλώθηκαν, καθώς διαπιστώθηκε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματά τους ήταν ευάλωτα στην ηλιακή ακτινοβολία όταν πετούσαν σε μεγάλο ύψος. Το πρόβλημα έγινε αντιληπτό έπειτα από απώλεια ύψους σε πτήση της JetBlue στις 30 Οκτωβρίου από το Κανκούν του Μεξικού προς το Νιούαρκ των ΗΠΑ, η οποία προκάλεσε τραυματισμό 10 επιβατών.
Οι αεροπορικές εταιρείες επανέφεραν προηγούμενη έκδοση λογισμικού σε υπολογιστή που βοηθά στον καθορισμό της γωνίας της μύτης των αεροσκαφών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι, ζήτησε συγγνώμη από τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες μετά την αιφνιδιαστική ανάκληση 6.000 αεροπλάνων, περισσότερων από τα μισά του παγκόσμιου στόλου της οικογένειας A320, που πρόσφατα ξεπέρασε τα Boeing 737 ως το πιο παραδοθέν μοντέλο της βιομηχανίας.
Το περιστατικό συμβαίνει σε μια περίοδο όπου πολλές ευρωπαϊκές και ασιατικές αεροπορικές εταιρείες είχαν χρόνο για επισκευές, όχι όμως και οι αμερικανικές, καθώς ήταν το Σαββατοκύριακο μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Οι αεροπορικές εταιρείες εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, αφού οι διεθνείς ρυθμιστικές Αρχές τούς ζήτησαν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα πριν επαναλάβουν τις πτήσεις.
Στην Ελλάδα η Aegean ανακοίνωσε ότι ενεργοποίησε εγκαίρως όλες τις απαιτούμενες επιχειρησιακές και τεχνικές διαδικασίες και το πτητικό πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά, χωρίς καμία αλλαγή ή διαφοροποίηση. Η Sky Express γνωστοποίησε ότι κανένα από τα αεροσκάφη της δεν περιλαμβάνεται σε εκείνα που απαιτούν αναβάθμιση λογισμικού.
Εφημερίδα Απογευματινή






