Η Κίνα «ξεφορτώνει» βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στις διεθνείς αγορές

Η άνθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στο εσωτερικό της χώρας οδηγεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην παγκόσμια επέκταση των οχημάτων με ορυκτά καύσιμα
19:33 - 2 Δεκεμβρίου 2025
ΚΙΝΑ

Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων στην Κίνα μετατοπίζεται μαζικά προς τα ηλεκτρικά οχήματα, αφήνοντας τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με περιορισμένες δυνατότητες πώλησης στην πατρίδα τους. Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων κατέχει πλέον το ήμισυ της κινεζικής αγοράς, περιορίζοντας σημαντικά τις πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων από παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η GM και η Nissan.

Εξαγωγές σε νέες αγορές

Πολλές κινεζικές εταιρείες αντιδρούν κατακλύζοντας τις διεθνείς αγορές με βενζινοκίνητα οχήματα που δεν μπορούν να πουλήσουν στην Κίνα. Από το 2020, τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 76% των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων, με τον όγκο των ετήσιων αποστολών να αυξάνεται από 1 εκατομμύριο σε πάνω από 6,5 εκατομμύρια το 2025, σύμφωνα με την εταιρεία Automobility.

Οι εξαγωγές αυτές καθιστούν την Κίνα τη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στον κόσμο, αποκτώντας ισχυρή παρουσία σε αναδυόμενες και δευτεροβάθμιες αγορές.

Η σύγκρουση πολιτικών και η επανεκκίνηση των κρατικών κολοσσών

Η άνθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στο εσωτερικό αντικρούει τις παλαιότερες πολιτικές που στηρίζουν την εγχώρια βιομηχανία βενζινοκίνητων οχημάτων. Κρατικοί κολοσσοί όπως οι SAIC, BAIC, Dongfeng και Changan, οι οποίοι στο παρελθόν βασίζονταν σε κοινοπραξίες με ξένες εταιρείες, βλέπουν πλέον τις πωλήσεις τους να καταρρέουν στην εγχώρια αγορά.

Η SAIC-GM, για παράδειγμα, μείωσε τις πωλήσεις της στην Κίνα από 1,4 εκατομμύρια οχήματα το 2020 σε μόλις 435.000 το 2024. Παράλληλα, οι ίδιες εταιρείες εστιάζουν τώρα σε εξαγωγές, με τη SAIC να αυξάνει τις εξαγωγές των δικών της μαρκών από 400.000 το 2020 σε πάνω από 1 εκατομμύριο το 2024.