∆εν συζητιέται πρώτη φορά η Κλεοπάτρα για την ελληνικότητά της. Από τα χρόνια όχι τα παλιά, τα πανάρχαια, καθώς υπήρξε γόνος Πτολεµαίων, ψιθυριζόταν. Kαι ας την έχουν οικειοποιηθεί οι Αιγύπτιοι. Ούτως ή άλλως ανέκαθεν λάτρευαν και λατρεύουν τους Ελληνες· δεν προέκυψε τυχαία ο όρος Αιγυπτιώτης. Μας τρώει λοιπόν η περιέργεια να δούµε τη νέα της εκδοχή. Εν προκειµένω, η «Κυριακάτικη Απογευµατινή» επικεντρώνεται σε µία φιλόδοξη κινηµατογραφική βερσιόν της, που φέρει και ελληνική υπογραφή από µία «εκλεκτικίστρια», όπως αποκαλούν στο Χόλιγουντ τη Λέτα Καλογρίδη. Γνώριµο όνοµα για περισσότερα από τριάντα (!) χρόνια στη «Μέκκα του κινηµατογράφου», παραµένει εξαιρετικά χαµηλών τόνων. Οι συνεντεύξεις της γλυκιάς Καλυµνιώτισσας µετριούνται στα δάχτυλα. Τα υπερφωταγωγηµένα µπλοκµπάστερ την κυνηγάνε, παρότι εξακολουθεί να γυρίζει επιδεικτικά την πλάτη στις εκκωφαντικές κορόνες.
Μεγαθήρια
Οι µεγαλύτερες, µέχρι τώρα τουλάχιστον, επιτυχίες τής εκτός Ελλάδας πασίγνωστης και περιζήτητης σεναριογράφου και παραγωγού µεταφράζονται σε δύο αρχικά. Στον «Αλέξανδρο» του Ολιβερ Στόουν, µε Κόλιν Φάρελ και Αντζελίνα Τζολί, µε το «καληµέρα» ο κολοσσός της σκηνοθεσίας ξεχώρισε την πένα της. Και την προτίµησε για να συνεργαστούν στην πλοκή του δικού της Μ. Αλεξάνδρου από κοινού µε τον Κρίστοφερ Κάιλ. Είχε προηγηθεί «Το νησί των καταραµένων», σε συνεργασία στο σκριπτ µε τον Ντένις Λιχάιν, µε τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, σε σκηνοθεσία του µεγαθηρίου του σινεµά Μάρτιν Σκορσέζε. Ενα αριστούργηµα που άγγιξε το 8,2 (στα 10) στη βαθµολογία χιλιάδων κριτικών και σινεφίλ στο µεγαλύτερο site κινηµατογραφικών και τηλεοπτικών δεδοµένων IMDB (Internet Movie Data Base). Στην Ελλάδα όµως, επειδή οι προβολείς δεν είναι το καλύτερό της και αυτό εξάγεται και µε µια απλή αναζήτησή της στο Google -θα αντικρίσετε ελάχιστα «κλικ»-, η πλειονότητα αγνοεί όχι µόνο το κινηµατογραφικό της παλµαρέ, αλλά και την ίδια της την ύπαρξη. Μικρό το κακό για εκείνη, αφού παραµένει στον χώρο και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη γραµµή. Αφορµή για να τη µάθουµε καλύτερα στάθηκε η επερχόµενη, ολοκαίνουργια κινηµατογραφική «Κλεοπάτρα», µε την «καυτή» Γκαλ Γκαντό στον οµώνυµο ρόλο, η οποία έγινε ευρύτερα γνωστή ως η υπερηρωίδα της Marvel «Wonder Woman».

Γυναικεία υπόθεση
Προσαρµοσµένη στη φιλοσοφία των καιρών, αρχίζοντας το… σκρολάρισµα των συνεργασιών που την ενδιαφέρουν, η Λέτα έχει συµπράξει και µε τη Νο 1 διεθνή πλατφόρµα, το Netflix, για το «Altered Carbon» (2019), όπου ανέλαβε και χρέη παραγωγού. Στα της «Κλεοπάτρας» και πάλι, που βρίσκεται στη φάση του preproduction, το πρότζεκτ έχει πάρει επ’ ώµου η ίδια η Γκαντό και ως παραγωγός. Για τη σκηνοθεσία υπέγραψε η Κάρι Σκόγκλαν, την οποία σινεφίλ και TV-maniacs γνωρίζουν από την αριστουργηµατική σειρά (µε βαθµολογία -από το ΙΜDB- 8,3) «Η ιστορία της θεραπαινίδας». Εκ του αποτελέσµατος, η νέα «Κλεοπάτρα» είναι γυναικεία υπόθεση. Στα επόµενα πλάνα της Λέτας τώρα είναι µία επίσης αναµενόµενη συνεργασία, καθώς τη σκηνοθετική «µπαγκέτα» παίρνει ο πολυβραβευµένος Γκιγιέρµο ντελ Τόρο. Φαίνεται πως θα τη δούµε και πριν από την «Κλεοπάτρα» µάλιστα, καθώς ήδη ολοκληρώνονται τα ρεπεράζ και έπεται το «κλακ» του σκηνοθέτη για την έναρξη των γυρισµάτων. Πρόκειται για το φιλµ «Ενα φανταστικό ταξίδι» µε πρωταγωνιστή επιστήµονα µε πρόβληµα υγείας, που θα ενσωµατώσει στο σώµα του πέντε συναδέλφους του -σε µινιατούρες φυσικά- για να τον θεραπεύσουν. Καλπάζοντας στη θάλασσα του οργανισµού του µ’ ένα µίνι πλοίο που έχουν κατασκευάσει, θα επιχειρήσουν να τον λυτρώσουν. Πρόκειται για ριµέικ της οµότιτλης περιπέτειας επιστηµονικής φαντασίας του ’66, µε την εξέλιξη της πλοκής να συνυπογράφουν µαζί µε τη Λέτα οι Τζερόµ Μπίξµπι και Ντέιβιντ Σ. Γκόγιερ.

Ζαν Ντ’Αρκ και «X-Men»
Οσο για τη ζωή της, γεννηµένη στις 30.8.1965, σπούδασε στο Πανεπιστήµιο του Τέξας, στο Davidson College και στο φηµισµένο UCLA School of Theater, Film and Television. Στις αρχές της καριέρας της έγραψε σενάριο για τη Ζαν Ντ’Αρκ, υπό τον τίτλο «Nomine Dei», και πούλησε το σενάριο στη Warner Bros. Ενώ είχε ξεκινήσει η παραγωγή -και διακτινιζόµαστε στον Απρίλιο του 1994- το φιλµ δεν ολοκληρώθηκε. Ηταν και στο συγγραφικό τιµ του «X-Men» (2000) και λίγο νωρίτερα στο «Scream 3». Από τις τηλεοπτικές της δουλειές ξεχωρίζουν τα «Birds of Prey», «Βιονική γυναίκα» και το υπερφωταγωγηµένο «Alita: Battle Angel» του 2019 (µε βαθµολογία 7,3). Εχει ιδρύσει την ένωση Hollywood United, για την υπεράσπιση των δικαιωµάτων των συντελεστών του Χόλιγουντ. Καθώς πρόκειται για πολιτική ακτιβίστρια, για µία µεταµοντέρνα σουφραζέτα, µπορεί να τη δείτε και σε διαδηλώσεις, όπως στην περσινή χολιγουντιανή, η οποία «αιµορράγησε» το Χόλιγουντ… Για φινάλε, δροµολογεί τη σειρά «Sword Art Online» που είναι επίσης στη φάση του pre-production, στην προετοιµασία της παραγωγής.

Κυριακάτικη Απογευματινή