Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραµµές δεν έχει γίνει ακόµη η απονοµή στο 78ο Φεστιβάλ Κινηµατογράφου των Κανών που είναι παραδοσιακά προγραµµατισµένη για το Σάββατο το βράδυ, ακριβώς πριν από τη σηµερινή έναρξη της Φόρµουλα 1. Εχουµε προλάβει να δούµε όµως τους απόλυτους σταρ του αµερικανικού και του ευρωπαϊκού κινηµατογράφου. Να χειροκροτήσουµε εµφανίσεις στο κόκκινο χαλί, να δούµε τι σηµαίνει να χρησιµοποιείς τη µόδα για την εικόνα σου ως αναγνωρίσιµο brand, να συµφιλιώνεσαι µε τον χρόνο, να ζεις το τώρα µε κάθε επισηµότητα.
Είδαµε και Ελληνίδες. Μπορεί οι φωτογράφοι στην Κρουαζέτ να µην τις αναγνώριζαν απαραίτητα, όπως παρατήρησαν πολλοί καλοθελητές στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά όταν σε προσκαλεί µία διεθνής εταιρεία καφέ ή αλκοολούχων ποτών για να προσφέρεις τη λάµψη σου, τότε ο συνδυασµός µιας Ελληνίδας δηµιουργού και ενός οίκου κοσµηµάτων µπορεί να κάνει τη διαφορά.
Και κάπως έτσι είδαµε τη ∆ούκισσα Νοµικού, την Κλέλια Ανδριολάτου, την Ηβη Αδάµου, την Εβελυν Καζαντζόγλου να ποζάρουν µε δηµιουργίες της Σίλιας Κριθαριώτη και κοσµήµατα Kessaris, και την Τόνια Σωτηροπούλου µε φόρεµα Stella McCartney, αν και µέχρι πρότινος φορούσε Mi-Ro.
Λεπτοµέρειες… Στις Κάνες συναντάς µοντέλα, ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές, τους πιο αναγνωρίσιµους ανθρώπους του πλανήτη. Ποιο Met Gala; Και ποια Οσκαρ; Αυτή είναι η φαντασίωση των παπαράτσι.
Με συµµετοχή
Kι αν µπορούσαµε να γυρίσουµε ένα ντοκιµαντέρ για τη φετινή διοργάνωση; Θα προσθέταµε άρωµα. Τη ∆ούκισσα Νοµικού ντυµένη στα λευκά για τη L’Oréal Paris και την Κλέλια Ανδριολάτου µε δικό της σενάριο να µαθαίνει γαλλικές εκφράσεις. Η επιλογή της πρώτης να κινηθεί σε λευκούς τόνους, µε διακριτικά αξεσουάρ και φυσικό µακιγιάζ, εναρµονίστηκε µε την αισθητική των Κανών.
Οσο για την Κλέλια Ανδριολάτου, έκανε την παρθενική της εµφάνιση στην Κρουαζέτ όχι απλώς ως καλεσµένη, αλλά µε συµµετοχή σε ευρωπαϊκή συµπαραγωγή που προβλήθηκε στην κατηγορία Directors’ Fortnight. Στο Instagram της ανέβασε φωτογραφίες από την παραλία
µε κίτρινο φόρεµα από τη φίλη της Βάσια Κωσταρά.
Και αν µέσα στην αίθουσα οι ταινίες κρίνονται από το παρατεταµένο χειροκρότηµα και την αποθέωση των συντελεστών κάθε φιλµ από τους όρθιους θεατές, η µόδα κρίνεται στις πωλήσεις. Και στις βιτρίνες. Βλέπουµε, θαυµάζουµε, µαθαίνουµε, εκπαιδευόµαστε, αποκωδικο ποιούµε, αποµυθοποιούµε. Εντυπωσιαζόµαστε από τα κοσµήµατα της Chopard και ακόµη κι αν δεν µας φανταζόµαστε µε τιάρες από διαµάντια, ξέρουµε πόσο κοστίζει η πολυτέλεια χωρίς να σταµατάµε να ονειρευόµαστε. Αυτό δεν είναι το παραµύθι;
Η Σκάρλετ Γιόχανσον επένδυσε σε στράπλες φόρεµα Prada και διαµάντια DeBeers, για να αποκαλύψει ένα τατουάζ στην πλάτη, να πιάσει τα µαλλιά της σινιόν και να προσθέσει κόκκινο µατ κραγιόν. Ως σκηνοθέτις, η πλοκή αλλάζει. Η ταινία της «Silent Garden» προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού προγράµµατος για να δεχτεί εγκωµιαστικά σχόλια για τη σκηνοθετική της ευαισθησία.
Ποιες άλλες σταρ ξεχωρίσαµε; Την Ναόµι Κάµπελ µε άφρο µαλλιά. Την Ιζαµπέλ Γκουλάρ, το µοντέλο που συνηθίζει να έρχεται στη χώρα µας για διακοπές, να παραδίδει µαθήµατα πόζας. Την επιστροφή της Αντζελίνα Τζολί, όπως καιτης Τζόντι Φόστερ που επέλεξε αρχαιοελληνική δηµιουργία.
Φτερά και πούπουλα
Τι να πούµε για την Αντριάνα Σκλεναρίκοβα µε τα ασπρόµαυρα φτερά και πούπουλα; Σαν να µην πέρασε µια µέρα. Το ίδιο ισχύει και για την Κάρλα Μπρούνι, η οποία, άλλοτε µε ολόσωµη µαύρη φόρµα ή βελούδινο κόκκινο φόρεµα αλλά και εµπριµέ αποκαλυπτικό ρούχο του Ροµπέρτο Καβάλι, κατόρθωσε να επισκιάσει τα πιο περιζήτητα κορίτσια της εποχής.
Γιατί δεν είναι µόνο η πόζα και τα νιάτα, είναι και η ακτινοβολία που τυφλώνει. Η Τζένιφερ Λόρενς, η γυναίκα που δεν τιθασεύεται ποτέ, έβαλε στις αποσκευές της για το Φεστιβάλ των Κανών δηµιουργία Dior, η Ριάνα ταξίδεψε µε γαλάζιο φόρεµα Alaia που σχεδιάστηκε ειδικά για
την εγκυµοσύνη της. Η Νικόλ Κίντµαν, µε κόκκινο φόρεµα Balenciaga, αγκαλιαζόταν µε τη Σάλµα Χάγεκ στο πάρτι του οµίλου Kering, για να πει για ακόµη µια φορά πως δεν γράφονται σενάρια για γυναίκες ηθοποιούς, προσκαλώντας γυναίκες µπροστά και πίσω από την κάµερα.
Την τελευταία λέξη έχει η βραβευµένη µε Οσκαρ ηθοποιός και µέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ, Χάλι Μπέρι, η οποία εµφανίστηκε στην πρεµιέρα της ταινίας «Mission: Impossible – The Final Reckoning», µε δηµιουργία της Celia Kritharioti. Ροζ, µαύρη, µε κορσέ
και ουρά, έµοιαζε να αδιαφορεί διακριτικά για τον νέο κανονισµό των Κανών που περιορίζει τις ογκώδεις δηµιουργίες. Στον κόσµο της εικόνας, το κόκκινο χαλί επιµένει να λέει περισσότερα απ’όσα δείχνει.
Κυριακάτικη Απογευματινή