Η καρδιά της μόδας αυτό το φεγγάρι χτυπάει στη Ρώμη, στην «Αιώνια Πόλη», και γίνεται έργο τέχνης: επικεντρωνόμαστε σε δύο ειδικές περιπτώσεις που αποδεικνύουν -εκ νέου- ότι η «μαμά» μόδα μεταφράζεται σε αναπόσπαστο στοιχείο του πολιτισμού, κάθε πολιτισμού.
Μια ανάσα μακριά από τα γραφεία του Valentino, το Palazzo Gabrielli Mignanelli μεταμορφώνεται σε πολιτιστικό κόμβο: φιλοξενεί το «PM23», το νέο «σπίτι» του διαχρονικού σχεδιαστή μόδας Βαλεντίνο Γκαραβάνι, που οι περισσότεροι γνωρίζουν με το μικρό του (Valentino): εστιάζουμε στη, φουλ στο κόκκινο έκθεση «Orizzonti/Rosso» – το απόλυτο χρώμα του πάθους ανέκαθεν ήταν συνώνυμο με την υπογραφή του δημιουργού που μας έχει χαρίσει ντεφιλέ οπτασίες. Το πιο σημαντικό; Εκεί περισσότερα από 30 αριστουργήματα -μεταξύ αυτών των Πάμπλο Πικάσο, Ζαν Μισέλ Μπασκιά, Άντι Γουόρχολ, Μαρκ Ρόθκο, Φράνσις Μπέικον– συνυπάρχουν με 50 χαρακτηριστικά κομμάτια του. Ενώ η παρθενική κόκκινη δημιουργία του, το κοκτέιλ φόρεμα Fiesta του 1959, «συναντά» το iconic red dress του από τη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2008.
Σε άλλο… μοτίβο τώρα, στο ιστορικό ρωμαϊκό Forum, διασημότητες συνωστίστηκαν για το σόου Alta Moda του διδύμου Dolce&Gabbana: Cher, Κρίστιαν Μπέιλ, Άννα Γουίντουρ, Ιζαμπέλα Ροσελίνι κατέκλυσαν σε πρώτο χρόνο τη Via Veneto, για το αφιέρωμα στη ρετρό γοητεία της Ρώμης— με vintage Vespa, λιμουζίνες και αναβίωση των 60s. Σε δεύτερο, στην καρδιά (πάλι, είναι η λέξη-κλειδί της ημέρας) του Forum, αντίκρισαν μαγικό κοκτέιλ της «χρυσής εποχής» του ιταλικού σινεμά «σεταρισμένο» με την κλασική αρχαιότητα σε εκδοχή υψηλής ραπτικής. Αποτέλεσμα; Ε, ναι, πάλι έργο τέχνης!
Τip: «Έργο τέχνης» για τον διάσημο πλαστικό χειρουργό Τζούλιαν Ντα Σίλβα για φέτος είναι η Μπέλα Χαντίντ: απέσπασε την πρωτιά ανάμεσα σε άλλες 10 κούκλες, με βάση τα στοιχεία που διέπουν τη Χρυσή Τομή του γιατρού, η οποία με τη σειρά της βασίζεται στην αρχαιοελληνική συμμετρία.
Εφημερίδα Απογευματινή