Αυτοκίνητο: Concept AMG GT XX – Το µέλλον των ηλεκτρικών

Στο Rottweil της Γερμανίας είχαμε την ευκαιρία να δούμε πρώτη φορά από κοντά το εντυπωσιακό πρωτότυπο της Mercedes-Benz
22:30 - 14 Αυγούστου 2025
Αυτοκίνητο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Το Concept AMG GT XX είναι αναµφίβολα ένα από τα πιο σηµαντικά µοντέλα στην ιστορία της Mercedes-Benz. Σχεδιάστηκε εκ θεµελίων από τη Mercedes-AMG και µαζί του εγκαινιάζεται η νέα και πο λυαναµενόµενη πλατφόρµα επιδόσεων AMG.EA. Το πρωτότυπο µοντέλο µάς δίνει µια εικόνα για το πώς θα µπορούσε να είναι σχεδιαστικά το αντίπαλον δέος της Porsche Taycan ή του Audi e-tron GT.

Ο εξωτερικός σχεδιασµός αναµιγνύει το παρελθόν µε το µέλλον της Mercedes Benz, καθώς υπάρχουν στοιχεία τόσο από το πρωτότυπο C 111, που παρουσιάστηκε τη δεκαετία του ’70, όσο και από το πιο πρόσφατο Vision One-Eleven.

Στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα φώτα εµπρός που έχουν ενσωµατωµένα ηχεία για να ειδοποιούν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόµου, οι πρωτοποριακές κλειστές ζάντες 21 ιντσών µε µοτέρ στο κέντρο τους, που κινεί µια σειρά από 5 πτερύγια όταν χρειάζεται για την ψύξη των φρένων, το MBUX Fluid Light Panel που προβάλλει µηνύµατα στο πίσω µέρος του οχήµατος για τα αυτοκίνητα που ακολουθούν και η «φωτιζόµενη βαφή» στα µαρσπιέ.

Πρόκειται για µια ειδική χρωστική ουσία η οποία µπορεί να εκπέµψει φως, αν συνδεθεί σε µια εναλλασσόµενη πηγή ρεύµατος, δείχνοντας π.χ. το επίπεδο της µπαταρίας κατά τη φόρτισή της, ακόµα και αν βρίσκεται πάνω από 30 µέ τρα από το αυτοκίνητο.

Το Concept AMG GT XX έχει κορυφαίο συντελεστή αεροδυναµικής αντίστασης 0,19 Cd, ενώ εν σωµατώνεται και ένα ενεργό αερόφρενο, το οποίο ανασηκώνεται σε περιπτώσεις ισχυρού φρεναρίσµατος.

Το εσωτερικό θυµίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο, όµως διαθέτει πολλά στοιχεία πολυτέλειας. Το τιµόνι θυµίζει Formula 1 και έχει πίσω του µια οθόνη 10,25” που φροντίζει για την προβολή πληροφοριών οδήγησης. Στο κέντρο υπάρχει µια οθόνη 14” για το infotainment.

Τα καθίσµατα κατασκευάζονται από το βιώσιµο υλικό «Biotech Leather» που προέρχεται από παλιά λάστιχα. Εχει την ίδια αίσθηση µε το δέρµα, αλλά είναι 2 φορές πιο ισχυρό και πλήρως οικολογικό. Οι κλωστές στις ραφές αλλά και σε άλλες υφασµάτινες επενδύσεις κατασκευάζονται από βιολογικό µετάξι.

Κάτω από το καπό…

Την κίνηση αναλαµβάνουν 3 ηλεκτροκινητήρες, ένας στον µπροστινό άξονα και δύο στον πίσω. Εχουν το 1/3 του όγκου και παράγουν την τριπλάσια ισχύ σε σχέση µε έναν απλό ηλεκτροκινητήρα. Η ισχύς του συνόλου υπολογίζεται στους 1.360 ίππους, εκτοξεύοντας το πρωτότυπο στην τελική ταχύτητα των 360 χλµ./ώρα. Το σύστηµα λειτουργεί σε τάση «µεγαλύτερη των 800 V», µε το ακριβές νούµερο να παραµένει µυστικό για την ώρα. Γνωρίζουµε όµως ότι η αρχιτεκτονική αυτή θα επιτρέπει ταχύτατες φορτίσεις, µε τη Mercedes-AMG να αναφέρει ότι -σε ειδικό ταχυφορτιστή- µπορεί να αποκτήσει έως και 400 χιλιόµετρα αυτονοµίας σε µόλις 5 λεπτά. Τα νούµερα αυτά συγκρίνονται πλέον µε τους χρόνους ανεφοδιασµού ενός συµβατικού θερµικού αυτοκινήτου.

Εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή»