Η επιτυχία στις πίστες, οι δικαστικές διαμάχες και ο εγκλεισμός

Ο τραγουδιστής υποστηρίζει ότι αναζητά δικαίωση για την «ψυχική φθορά και την προδοσία εμπιστοσύνης από ανθρώπους που θεωρούσε δικούς του»
14:38 - 18 Αυγούστου 2025

Ο Γιώργος Μαζωνάκης, το παιδί της νύχτας που έμαθε να τραγουδά τις αλήθειες του χωρίς φόβο, βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο μιας νέας καταιγίδας. Με εισαγγελική εντολή, έπειτα από αίτημα της οικογένειάς του, οδηγήθηκε παραμονή του Δεκαπενταύγουστου στο «Δρομοκαΐτειο».

Η ιστορία ξεκίνησε στην Κύπρο, πριν από ενάμιση μήνα, όταν ένα έντονο περιστατικό με τον διάσημο τραγουδιστή έκανε πολλούς να αναρωτηθούν τι συμβαίνει με τον «Μαζώ». Ακολούθησε το αίτημα της οικογένειάς του, που κινητοποίησε τις Αρχές. Η απόφαση ήταν άμεση: ο Μαζωνάκης έπρεπε να εξεταστεί σε ψυχιατρική κλινική. Ο καλλιτέχνης μεταφέρθηκε στο «Δρομοκαΐτειο» το πρωί της ίδιας ημέρας από αστυνομικούς, έπειτα από κατάθεση συγγενικών του προσώπων, του πατέρα του και της αδελφής του στο Α.Τ. Βάρης-Βουλιαγμένης.

Το βράδυ, μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος του, Γιώργος Μερκουλίδης, ο Γιώργος Μαζωνάκης χαρακτήρισε την ενέργεια αυτή «αιφνιδιαστική και μεθοδευμένη», σημειώνοντας πως ο εγκλεισμός του έγινε «εν αγνοία και χωρίς τη συγκατάθεσή του». Ο ίδιος κατήγγειλε ότι μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος -με τα οποία βρίσκεται σε έντονη δικαστική διαμάχη- εκμεταλλεύτηκαν τη νομική διαδικασία που επιτρέπει προσωρινή εισαγωγή σε ψυχιατρική δομή όταν συγγενείς καταθέτουν πως υπάρχει ψυχική διαταραχή.

Σύμφωνα με τον νόμο, όταν ένα ή περισσότερα πρόσωπα του στενού συγγενικού περιβάλλοντος, Α και Β βαθμού, υποβάλουν αίτημα στον εισαγγελέα ότι συγγενικό τους πρόσωπο χρήζει ψυχιατρικής νοσηλείας, γιατί πάσχει από ψυχική διαταραχή, τότε ο εισαγγελέας διατάσσει την προσωρινή μεταφορά του φερόμενου ως ασθενή σε δημόσια ψυχιατρική δομή. «Με τύλιξαν κυριολεκτικά σε μια κόλλα χαρτί… Ετοιμαζόμουν να καταθέσω μηνύσεις για σοβαρά ποινικά αδικήματα, και όλο αυτό στήθηκε παραμονή Δεκαπενταύγουστου, με δεδομένο ότι ακολουθεί αργία και Σαββατοκύριακο», υπογράμμισε ο καλλιτέχνης, εκφράζοντας την αγανάκτησή του για μια «άθλια και κακόβουλη προσπάθεια φυσικής του εξόντωσης», αναφέρει στην ανακοίνωση.

Η ρήξη με την αδελφή του Βάσω

Ο Γιώργος Μαζωνάκης προέρχεται από πολύτεκνη οικογένεια και ήταν πάντοτε δεμένος με τις αδελφές του, Βάσω και Μαρία. Η Βάσω, μάλιστα, υπήρξε στενή συνεργάτιδα και µάνατζέρ του επί σειρά ετών. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις τους διαταράχθηκαν ανεπανόρθωτα.

Το 2024 αποκαλύφθηκε ότι η σύγκρουση σχετίζεται µε τη διαχείριση εταιρειών και ακίνητης περιουσίας – µε επίκεντρο ένα πολυτελές σπίτι στη Μύκονο. Ο τραγουδιστής υποστηρίζει ότι το ακίνητο µεταφέρθηκε σε άλλη εταιρεία υπό τον έλεγχο της αδελφής του χωρίς τη συγκατάθεσή του, ενώ ζήτησε να αποκατασταθούν τα ποσοστά ιδιοκτησίας στην αρχική τους µορφή (90% στη Βάσω, 10% στον ίδιο). Η διαφωνία αυτή οδήγησε σε µακρά δικαστική διαµάχη.

Παράλληλα, το 2023 τροποποιήθηκε και άλλη εταιρεία που διαχειριζόταν τα οικονοµικά του καλλιτέχνη, µε τη Βάσω Μαζωνάκη να αποχωρεί και τον ίδιο να
αποκτά πλέον το 99% των µετοχών. Ο Γιώργος Μαζωνάκης έχει τοποθετηθεί ανοιχτά για τη σύγκρουση µε την αδελφή του. Σε συνέντευξη είχε µιλήσει για µια «δοκιµασία που δεν περίµενε να ζήσει στα 50 του», επισηµαίνοντας ότι «µεταβιβάστηκαν εν αγνοία του µετοχές» και πως το ζήτηµα είναι «προσωπικό, επαγγελµατικό και ηθικό».

Τον Οκτώβριο του 2024 κατέθεσε δύο αγωγές εναντίον της αδελφής του στο Πρωτοδικείο Αθηνών για θέµατα λογοδοσίας και διαχείρισης περιουσιακών
στοιχείων, δηλώνοντας πως αναζητά δικαίωση όχι µόνο για την οικονοµική ζηµιά, αλλά και για την «ψυχική φθορά και την προδοσία εµπιστοσύνης από ανθρώπους που θεωρούσε δικούς του». «Ποιο δικαστήριο θα αποκαταστήσει τη ζηµιά της ψυχής µου;» είχε τονίσει τότε, στέλνοντας το µήνυµα ότι «όλα εδώ πληρώνονται».

Νιώθει προδοµένος και πληγωµένος

Κύκλοι του τραγουδιστή αναφέρουν πως ο τραγουδιστής νιώθει προδοµένος και πληγωµένος, καθώς και πως δεν είχε πρόθεση να κάνει µηνύσεις και αγωγές στην οικογένειά του, αρκεί να υπήρχε σύµπνοια. «Είναι ένας άνθρωπος που πάντα ήταν κοντά στην οικογένειά του, αντιλαµβανόταν τις ανάγκες της και σε καµία περίπτωση δεν θα ήθελε να αφήσει τα πράγµατα να φτάσουν στα άκρα. ∆εν είχε πρόθεση να κάνει κακό σε κανένα µέλος της οικογένειάς του και να αναζητήσει ποινικές ευθύνες, αρκεί να υπάρξει σύµπνοια. Το µόνο που επιθυµεί είναι να ξαναγίνει διαχειριστής της περιουσίας που µόχθησε τόσα χρόνια για να αποκτήσει µε τη δουλειά του».

Οι εννέα ηµέρες στο 414 Ψυχιατρικό Νοσοκοµείο Πεντέλης

∆εν είναι η πρώτη φορά που ο Μαζωνάκης µιλά ανοιχτά για ευαίσθητες προσωπικές στιγµές. Το 2021, σε µια ειλικρινή συνέντευξή του στον Αντώνη Σρόιτερ στην εκποµπή Tik Talk, είχε αποκαλύψει ότι κατά τη θητεία του στον Στρατό πέρασε εννέα ηµέρες στο 414 Ψυχιατρικό Νοσοκοµείο Πεντέλης. «Πολλές φορές λέω πως το ότι µπόρεσα και το κράτησα όλο αυτό το πράγµα σε ένα σωστό επίπεδο και δεν παρανόησα οφείλεται στον Θεό. ∆ιαπιστώνω για άλλη µια φορά ότι η πίστη µου στον
Χριστό είναι αυτή που µε κράτησε και δεν έχασα τα µυαλά µου», είχε εκµυστηρευτεί αρχικά ο Γιώργος Μαζωνάκης.

«Οταν παρουσιάστηκα φαντάρος, τις πρώτες εννιά ηµέρες τις πέρασα στο 414, στο Ψυχιατρείο της Πεντέλης. Τους είχα πει ότι γενικώς εκείνη την εποχή είχα µία σοβαρή αγοραφοβία και αυτό που µε τρόµαζε περισσότερο ήταν πώς θα αντιµετώπιζα τον εαυτό µου µε ξαφνικά γύρω µου ξένους ανθρώπους.

Αυτό τους εξήγησα και αυτοί µε τοποθέτησαν εκεί µπας και πάρω την αναβολή. Αυτό το πράγµα όµως δεν είχε καλό τέλος και µε έστειλαν στο στρατόπεδο. ∆εν πήρα δηλαδή την αναβολή. Μου είπαν “όχι, µια χαρά είσαι, θα σου φύγει η αγοραφοβία”. Εκεί πέρασα δύσκολα γιατί δεν είχαµε πιρούνια, ήµουν µέσα σε κάγκελα, είχα συγκεκριµένες ώρες επισκεπτηρίου και δεν ήταν ό,τι καλύτερο», συµπλήρωσε ο Γιώργος Μαζωνάκης στον Αντώνη Σρόιτερ το 2021.

Το τραγούδι και η κατάκτηση της κορυφής

Ο Γιώργος Μαζωνάκης δεν είναι απλώς ένας τραγουδιστής. Είναι ένα µοναδικό φαινόµενο που µετέτρεψε τη συνάντηση του λαϊκού τραγουδιού µε τη σκηνή, το στιλ και το διεθνές κοινό.

Γεννηµένος στις 4 Μαρτίου 1972 στη Νίκαια, ο «Μαζώ» ξεχώρισε από µικρός. Αντί για τις αλάνες και το ποδόσφαιρο, ονειρευόταν µικρόφωνα και κάµερες. Τα ακούσµατα του Γιάννη Πάριου, του Στράτου ∆ιονυσίου και της Χαρούλας Αλεξίου διαµόρφωσαν τη φωνή και το πάθος του, δίνοντάς του τη βάση για µια πορεία που θα τον καθιέρωνε γρήγορα.

Μεγαλωµένος σε µια οικογένεια δεµένη και γεµάτη αγάπη -ο Μανώλης και η Κλειώ, µαζί µε τις αδελφές του Μαρία και Βάσω- βίωσε από νωρίς τη δύναµη της υποστήριξης. Και ο ίδιος, όπως έχει πει, στήριζε µε την ίδια αφοσίωση την οικογένειά του, από τα πρώτα του βήµατα. Τίποτα όµως δεν στάθηκε ικανό να τον ανακόψει από το όνειρό του που ήταν να γίνει τραγουδιστής.

Το έπλαθε και το φανταζόταν άλλωστε από την ηλικία των 5 χρόνων, ενώ στο ∆ηµοτικό µάλιστα είχε φτάσει σε σηµείο να µοιράζει αυτόγραφα στους συµµαθητές του. Σύµµαχός του σε κάθε βήµα της ζωής του µε την πρώτη ευκαιρία υπογραµµίζει πως ήταν ο Χριστός και η βαθιά του πίστη. «Από µικρό παιδί είµαι κοντά στην Εκκλησία. Μου δίνει δύναµη και είναι από τις µεγαλύτερες αξίες που έχω στη ζωή µου. Εχω πνευµατικό και το θεωρώ πολύ σηµαντικό. Εχω δουλέψει και από τις δύο πλευρές µε ψυχαναλυτές και πνευµατικούς. Θα έλεγα στους ανθρώπους να µη χάνουν την πίστη τους, δεν υπάρχουν άπιστοι άνθρωποι, υπάρχουν δύσπιστοι».

Η συνάντηση µε τη Μαρινέλλα

Ηταν µόλις 12 χρόνων όταν είχε πει µε αυθάδεια στη Μαρινέλλα ότι αυτός και εκείνη είναι συνάδελφοι. Αυτή γέλασε και του απάντησε «πέρασε µέσα εσύ». Μπήκε σε καµαρίνι πρώτη φορά στη ζωή του. ∆εν ξαναβγήκε έκτοτε.

Πηγαίνοντας µε το λεωφορείο στο σχολείο του, περνούσε έξω από την ταβέρνα «Μουσικό ρετιρέ». Χτύπησε την πόρτα του ιδιοκτήτη και εκείνος αποφάσισε να του δώσει µια ευκαιρία. Ετσι έβγαλε το πρώτο του νυχτοκάµατο.

Ισως να χανόταν σε µικρές ταβέρνες και σε επαρχιακά µπουζούκια δεύτερης κατηγορίας, αν το 1992 ο Νίκος Μουρατίδης δεν τον έβλεπε να τραγουδά στο
κέντρο «Παριζιάνα» της Πάτρας. Εκεί τον ανακάλυψε η Polygram, ανοίγοντας τον δρόµο για µια καριέρα που σύντοµα ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα.

Το 1993 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλµπουµ, «Μεσάνυχτα και κάτι», και ακολούθησε το «Με τα µάτια να το λες», που τον εκτόξευσε στην κορυφή. Το «Μου λείπεις» έγινε χρυσό, ταξιδεύοντας µέχρι την Ιταλία µέσα από διαφηµιστικό γνωστού αυτοκινήτου και κυκλοφορώντας σε ειδικό CD µε τις επιτυχίες του. Το «Παιδί της Νύχτας» (1997) τον καθιέρωσε οριστικά, ενώ οι συνεργασίες µε τους Goin’ Through και τον Σταµάτη Κραουνάκη έδειξαν τη διάθεσή του να πειραµατίζεται συνεχώς.

Στην πίστα, ο Μαζωνάκης είναι αληθινός ροκ σταρ του λαϊκού τραγουδιού. Οι εµφανίσεις του µε κορυφαίους καλλιτέχνες -από τον Σταµάτη Γονίδη και
τον Νότη Σφακιανάκη έως τη Μαίρη Λίντα και την Καίτη Γαρµπή- µένουν αξέχαστες. Πειραµατίζεται µε το σκηνικό υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Ρήγου ή δηµιουργεί στιλιστική υπογραφή µαζί µε τον Al Giga. Με φούστες, πλατφόρµες, έντονα prints και το χαρακτηριστικό fedora καπέλο του, ο Μαζωνάκης δεν ντύνεται απλώς, δηµιουργεί εικόνες. «Το στιλ είναι συστατικό της προσωπικότητας και ένδειξη σεβασµού προς το κοινό», λέει. Κάθε εµφάνιση γίνεται θέµα συζήτησης.

Πιστός στις ρίζες του, ξεκίνησε εκστρατεία για να επαναφέρει το µπουζούκι στο κέντρο της ελληνικής µουσικής. «Το µπουζούκι είναι ο πόνος, η χαρά, ο έρωτας, ο θρίαµβος. Είναι οι ευαίσθητες χορδές µου», λέει συγκινηµένος. Με βραχνή φωνή, ανεπιτήδευτη κίνηση, σκουλαρίκια, ο Γιώργος Μαζωνάκης κατακτά την πίστα. ∆εν είναι «κακό παιδί». «Ισως κάποιες φορές να υπήρξα αυτοκαταστροφικός, αλλά ποτέ κακό παιδί», παραδέχεται.

Αυτό που σίγουρα είναι: ο πιο ροκ λαϊκός τραγουδιστής της Ελλάδας, ένας καλλιτέχνης που αρνείται να µπει σε καλούπια και κερδίζει το κοινό του κάθε βράδυ µε πάθος, αλήθεια και αστείρευτη ενέργεια.

Της Κατερίνας Μιχαήλ

Κυριακάτικη Απογευματινή