Η λάμψη των προβολέων συχνά κρύβει σκοτεινές οικογενειακές ιστορίες που θυμίζουν σενάρια δραματικών σίριαλ. Όταν το ταλέντο, τα πάθη και, φυσικά, η περιουσία –εν προκειμένω η «βαριά» περιουσία κάθε περίπτωσης που εξετάζουμε– μπαίνουν στη μέση, ακόμη και οι πιο αγαπημένοι συγγενείς μπορούν να μετατραπούν σε ορκισμένους εχθρούς.
Το κοινό παραδοσιακά λατρεύει να παρακολουθεί –όπως τα αγαπημένα του σίριαλ– τέτοιες ενδοοικογενειακές διαμάχες και η ελληνική σόουμπιζ προσφέρει πληθώρα… βεντετών που μοιάζουν να ξεπήδησαν από τις σελίδες μιας «άγριας» νουβέλας.
Η «Κυριακάτικη Απογευματινή» παρουσιάζει περιβόητες υποθέσεις για τις οποίες χύθηκαν τόνοι μελανιού…
Δικαστήρια, πρωτοσέλιδα και τηλεοπτικά πάνελ λοιπόν, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις με τον Γιώργο Μαζωνάκη, σε «πρώτο πλάνο». Ο Γιώργος Μαζωνάκης, ένας από τους πιο εκρηκτικούς καλλιτέχνες, παραμένει εδώ και περίπου δύο εβδομάδες –εκ νέου– στο επίκεντρο μιας θύελλας με δράμα και δικαστήρια.
Όταν προ εικοσαετίας φωτογραφιζόταν για το «Life & Style» με την αδελφή του, Βάσω, ως «Μπόνι και Κλάιντ», δεν φανταζόταν ούτε στον χειρότερο εφιάλτη του ότι οι σχέσεις τους θα έφταναν στα άκρα.
Παραμονή του Δεκαπενταύγουστου –βούιξε ο τόπος– βρέθηκε στο «Δρομοκαΐτειο» έπειτα από εισαγγελική εντολή, χαρακτηρίζοντάς τη «μεθοδευμένη παγίδα». Το επεισόδιο αυτό πυροδότησε νέες συζητήσεις για την κατάσταση της ψυχικής υγείας του, αλλά και για τις πολυετείς διαμάχες με την αδελφή του, Βάσω, σχετικά με τη διαχείριση οικογενειακών επιχειρήσεων και της πολυτελούς οικίας του στη Μύκονο.
Οι δύο πλευρές έχουν εμπλακεί σε ένα συνεχές παιχνίδι στρατηγικής, με μεταβιβάσεις μετοχών, αλλαγές στα καταστατικά των εταιρειών και ανοιχτές αγωγές που βλέπουν τους προβολείς της δημοσιότητας. Ο Μαζωνάκης, έπειτα από πέντε ημέρες ακούσιας νοσηλείας, πήρε εξιτήριο και επέστρεψε στις επάλξεις πιο μαχητικός από ποτέ, δηλώνοντας ότι η κόντρα με τη Βάσω δεν έχει τελειώσει και ότι οι δικαστικές μάχες είναι ακόμα στην αρχή.
Παράλληλα, η κοινή γνώμη παρακολουθεί στενά τις δηλώσεις τους, με τα social να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη… διατήρηση της έντασης, αφού κάθε ανάρτηση, κάθε δήλωση ή φωτογραφία μπορεί να πυροδοτήσει νέα αντιπαράθεση. Με τον «Μαζώ» να έχει δεχθεί τσουνάμι υποστήριξης από συναδέλφους και μη.
Δημόσιες αντιπαραθέσεις
Οι εντάσεις δεν λείπουν ούτε στην υπόθεση της οικογένειας Βαρδή, η οποία μοιάζει με πραγματικό τηλεοπτικό σίριαλ. Ο Γιάννης και η Καλλιστώ Βαρδή ήρθαν σε σύγκρουση με τη χήρα του πατέρα τους, Φιλοθέη Μωβ, για το σπίτι όπου ζούσε ο αείμνηστος Αντώνης Βαρδής. Ο Γιάννης, ένας άνθρωπος ιδιαιτέρως χαμηλών τόνων όλα τα χρόνια που τον γνωρίζουμε, θεωρώντας ότι προστατεύει την κληρονομιά του πατέρα του, πήρε την απόφαση να αλλάξει τις κλειδαριές και ουσιαστικά να εμποδίσει τη Φιλοθέη να έχει πρόσβαση στο σπίτι.
Εκείνη αντέδρασε άμεσα με μηνύσεις, ενώ οι δύο πλευρές άρχισαν να ανταλλάσσουν δημόσιες κατηγορίες και δηλώσεις που αποκάλυπταν την πικρία και τη δυσπιστία ανάμεσά τους. Η ένταση αναζωπυρώθηκε, με αφορμή συναυλία στη μνήμη του αξέχαστου συνθέτη, που πραγματοποιήθηκε ενάντια στην επιθυμία των παιδιών του, δημιουργώντας νέους γύρους διαμάχης.
Δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του Αντώνη Βαρδή, η οικογένεια παραμένει διχασμένη, με τα πυρά να πέφτουν (και) στις σελίδες του Τύπου, επιβεβαιώνοντας ότι η κληρονομιά μπορεί να γίνει πηγή ατελείωτων συγκρούσεων.
Παράλληλα, η δημοσιοποίηση των διαφωνιών έχει δημιουργήσει ένα είδος κοινωνικού σίριαλ, όπου ο καθένας παίρνει θέση είτε υπέρ των παιδιών είτε υπέρ της χήρας, και οι συζητήσεις στα τηλεοπτικά πάνελ και στα social media δεν έχουν τέλος.
Η περίπτωση της Καίτης Γκρέυ
Η υπόθεση αποτελεί ακόμη ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των έντονων οικογενειακών διαφωνιών στον χώρο της ελληνικής μουσικής. Ο γιος της, Φίλιππος Ηλιάδης, συγκρούστηκε με την οικογένεια του αδελφού του, Βασίλη, σχετικά με τη δικαστική συμπαράσταση που θα έπρεπε να έχει η μεγάλης φήμης ερμηνεύτρια στα τελευταία της χρόνια.
Η κατάσταση περιπλέχθηκε ακόμα περισσότερο όταν η διαθήκη της Γκρέυ έγινε επίκεντρο νέας διαμάχης. Ο Φίλιππος αμφισβήτησε τη γνησιότητά της, θεωρώντας την πιθανώς πλαστή, ενώ ο εγγονός της, Κωνσταντίνος, υποστήριξε ότι η γιαγιά του είχε απογοητευθεί από τον ίδιο τον γιο της και γι’ αυτό τον απέκλεισε από την κληρονομιά.
Οι αλληλοκατηγορίες ξεπέρασαν το όριο της ιδιωτικής ζωής και μεταφέρθηκαν σε τηλεοπτικά πλατό, με δηλώσεις που έκαναν λόγο ακόμα και για «στέρηση μέχρι και νερού», ενώ μηνύσεις κατατέθηκαν ακόμα και εναντίον κουμπάρων.
Παρά τις φάσεις συμφιλίωσης που εμφανίζονταν κατά καιρούς, οι εντάσεις επανέρχονταν, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο που απασχολούσε συνεχώς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Και οι κόρες της «Ζωίτσας»
Δεν θα μπορούσαν να λείψουν από τη λίστα οι κόρες της «Ζωίτσας» όλης της Ελλάδας, της αείμνηστης Ζωής Λάσκαρη, Αίθρα Λυκουρέζου και Μάρθα Κουτουμάνου, οι οποίες βρέθηκαν σε δικαστικές διαμάχες για την περιουσία της θρυλικής ηθοποιού.
Η υπόθεση περιελάμβανε τη βίλα στο Πόρτο Ράφτη, μια θυρίδα σε τράπεζα και φυσικά τα κοσμήματα της Λάσκαρη. Η Αίθρα κατηγορούσε δημόσια την αδελφή της ότι μονοπωλεί την περιουσία, ενώ η Μάρθα υπενθύμιζε ότι όσο η μητέρα τους ήταν ζωντανή, υπήρχε ισότητα στη φροντίδα και στα δικαιώματα.
Για λίγους μήνες οι δυο τους φάνηκε να τα ξαναβρίσκουν, όμως η δημοπρασία των κοσμημάτων άνοιξε και πάλι νέο μέτωπο, με αγωγές για μισθώματα της βίλας να καθιστούν την αδελφική αγάπη σχεδόν απρόσιτη.
Η περίπτωση του Λάκη Γαβαλά
Ο Λάκης και η αδελφή του Νότα έζησαν ακόμη πιο δραματικές στιγμές. Η κατάρρευση της αυτοκρατορίας τους στη μόδα, τα μεγάλα χρέη προς το Δημόσιο και οι συνεχείς συλλήψεις του εκκεντρικού σχεδιαστή έγιναν πρωτοσέλιδα σε κάθε δελτίο ειδήσεων.
Οι αγωγές καταστηματαρχών, οι χαμένες εγγυητικές επιστολές και οι δικαστικές μάχες για κατηγορίες απάτης δημιούργησαν κυκεώνα προβλημάτων, στον οποίο τα δύο αδέλφια έπρεπε να δώσουν εξηγήσεις.
Παρά το γεγονός ότι αθωώθηκαν για την υπόθεση της απάτης, η εικόνα τους είχε ήδη υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά. Ο Λάκης, με το γνώριμο αυτοσαρκαστικό του ύφος, σχολίαζε ακόμα και τις πιο σκοτεινές στιγμές της ζωής του, μετατρέποντας τα προσωπικά του δράματα σε θέαμα για το κοινό.
H «Λαίδη» και η κόντρα από τα… παλιά
Η διαμάχη της «Λαίδης» Άντζελας Δημητρίου με την κόρη της έγινε δημόσια έπειτα από ένα ταξίδι στην Αμερική, όπου η τραγουδίστρια περιέγραψε την εμπειρία της, δηλώνοντας πως «έλεγαν πως “έχουμε παιδί και δεν μπορείς να κάνεις έξοδα”», εκφράζοντας παράλληλα την αίσθηση αδικίας που ένιωσε («…μου στέρησαν μέχρι και το νερό») από τον Φώτη Λώση, τον γαμπρό της.
Το επεισόδιο πυροδότησε έντονη δημόσια αντιπαράθεση με τον κουμπάρο της, Γρηγόρη Εκμαλιάν, με την Άντζελα να προχωρά ακόμη και στην κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς κατά του κουμπάρου για τις δηλώσεις του, προσθέτοντας έτσι νέο επεισόδιο στις οικογενειακές διαμάχες της ελληνικής showbiz.
Η δημόσια αντιπαράθεση που ξέσπασε υπήρξε ιδιαίτερα έντονη, προκαλώντας μεγάλη δημοσιότητα και σχολιασμό από τα ΜΜΕ, ενώ το κλίμα φαινόταν να κλονίζει τις οικογενειακές σχέσεις, με πολλούς να ανησυχούν για την πορεία της σχέσης μητέρας και κόρης.
Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου οι εντάσεις ξεπεράστηκαν, καθώς μέχρι τον Ιούνιο του 2024 η δικηγόρος της Όλγας Κιουρτσάκη επιβεβαίωσε ότι οι σχέσεις είχαν αποκατασταθεί πλήρως, αποδεικνύοντας ότι οι οικογενειακές διαφορές είχαν βρει τον δρόμο τους προς τη συμφιλίωση.
Η ιστορική κόντρα
Τέλος, η ιστορική κόντρα –από τα χρόνια τα… παλιά– του Στέλιου Καζαντζίδη με τον Χρήστο Νικολόπουλο μεταφράζεται σε ένα από τα πιο θρυλικά επεισόδια της ελληνικής μουσικής.
Από αδελφικοί φίλοι και στενοί συνεργάτες κατέληξαν το 1998 να διαφωνούν έντονα σε δικαστική αίθουσα. Οι διαφορές τους ξεκίνησαν ήδη από το 1979 με το περίφημο ούζο «Υπάρχω» και κορυφώθηκαν όταν ο Καζαντζίδης αρνήθηκε να τραγουδήσει για τη δισκογραφική εταιρεία Μίνως, παρά τις πιέσεις του Νικολόπουλου.
Η συμφιλίωση του 1989 κράτησε λίγα χρόνια, αλλά η συνεργασία τους κατέρρευσε οριστικά το 1995. Η δίκη του 1998 έγινε ιστορική λόγω των εντάσεων και των προσβλητικών φράσεων που αντάλλαξαν, ενώ ο πρόεδρος του δικαστηρίου χρειάστηκε να διακόψει δύο φορές για να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Η φιλία τους δεν αποκαταστάθηκε ποτέ πλήρως, αφήνοντας πίσω μια από τις πιο θρυλικές κόντρες του ελληνικού τραγουδιού.
Κυριακάτικη Απογευματινή