Κατακόκκινο, ροκιές και αέρας ’80s στις πασαρέλες

Από τα αιχμηρά σκουρόχρωμα κομμάτια, που προτάσσει η Φακιδάρη, στις Αρτίστικ "Επιταγές" αλλά
13:56 - 6 Νοεμβρίου 2025

Στη σηµερινή της έρευνα, η «Κυριακάτικη Απογευµατινή» ακτινογραφεί και παρουσιάζει, εν συνεχεία, πλην όµως µε συνοπτικές διαδικασίες (γιατί τα πολλά λόγια είναι περιττά, πάντα), τις πλέον επικρατούσες τάσεις της σεζόν. Ξεκινώντας από το ότι προφανώς τα φτερά δεν κάνουν τους αγγέλους, στέκεται στο «ωραιότερο µοντέλο του κόσµου», την Ιρίνα Σάικ: από την πασαρέλα της Victoria’s Secret έδωσε το σύνθηµα για τις τάσεις στα εσώρουχα. Με και χωρίς «αγγελικά» φτερά. Red is back, το κόκκινο επανήλθε δυναµικά, φέρνοντας αέρα σαγήνης στις πασαρέλες. Σε δεύτερο χρόνο και στην γκαρνταρόµπα µας.

Από τα ενδότερα, προχωράµε στις δαντέλες, στα καλσόν και στα θεόρατα πόδια της Χάιντι Κλουµ, η οποία µας ταξιδεύει στη hot πλευρά της δεκαετίας του’80 από τη νέα κολεξιόν της Calzedonia. Aν µας αρέσει το χρώµα; Με τρέλα – σε όλες τις γυναίκες, ανεξαιρέτως. Κυρίως το µπορντό και ιδίως αν µιλάµε για µονοχρωµία στο σύνολο, όπως εν προκειµένω. «Αποκωδικοποιώντας» όλες τις τάσεις, συνεχίζουµε µε κανονικά ρούχα, µε την πυξίδα να «δείχνει» Ιαπωνία και Yohji Yamamoto. Η Ανθή Φακιδάρη άλωσε το ντεφιλέ του διάσηµου οίκου µόδας, που θέλει τα edgy, αιχµηρά κοµµάτια «συνοδευόµενα» από girly κοτσίδες και αντίστοιχα µε κοριτσίστικες λεπτοµέρειες στα ντεσέν των φορεµάτων και των µπλουζών του. «Συστήνει», βεβαίως, και το layering: είτε «ανακατεύοντας» κασκόλ, γιλέκα, µπλούζες σε ένα µόνο σύνολο είτε ως µέρος (όλα τα προηγούµενα) ενός µόνο κοµµατιού.

Και το µαύρο επανέρχεται, κλασικά, στον «θρόνο» του -όσο κι αν πολλοί Οίκοι, περισσότερο τον φετινό χειµώνα, αντιπροτάσσουν το καφέ και το café au lait. Ολες τις αποχρώσεις του γήινου χρώµατος, για να ακριβολογούµε – πάντως, θέλει προσοχή το καφέ, γιατί συγκεκριµένες αποχρώσεις του µεγαλώνουν, «βαραίνουν» το πρόσωπο κι εδώ µόνο ο καθρέφτης (σας) είναι αρµόδιος να δώσει απάντηση.

«Καλά κορίτσια»

Επανέρχεται και η casual chic πλευρά των ’80s, δίχως τις ογκωδέστατες και αντιαισθητικές βάτες, «παρέα» µε τα απλά, λιτά και απέριττα, µε τα τυπικά µπλουτζίν, καθώς και µε τα µάλλινα πουλοβεράκια µε τα µίντι σε ίσια γραµµή (την, αναµφίβολα, κολακευτική για κάθε σιλουέτα) που ανταποκρίνονται στην κατηγορία old money, στο comme il faut των παλαιάς κοπής αριστοκρατών και στα «καλά κορίτσια». Οπως στην περίπτωση του Tommy Hilfiger, µε «µούσα», µεταξύ άλλων, την Κλόντια Σίφερ – µε τα περισσότερα από χίλια εξώφυλλα σε top
γυναικεία περιοδικά, που φέτος έχει κάνει ντιλ µε περισσότερους από πέντε οίκους µόδας και εύγε, αν σκεφτεί κανεί ότι είναι 55. Kαλό κορίτσι γίνεται και η Σκάρλετ Γιόχανσον για την Prada, σε µία καµπάνια που χαρακτηρίζεται για τα εύκολα χρώµατα και τα απλά σύνολα που θα φορούσε καθεµιά από εµάς.

Sexiness

To sexiness δεν πάει πουθενά ούτε στην περίπτωση των Dolce & Gabbana µε κεντρικό πρόσωπο της καµπάνιας τους την Κέιτι Πέρι, ενώ η Ιζαµπέλα Ροσελίνι συµπληρώνει το σκηνικό της σαγήνης, φορώντας το απόλυτο κόκκινο κραγιόν της Lancôme για τα 90 χρόνια του φηµισµένου οίκου κοσµετολογίας. Ο Roger Vivier ποντάρει στη θηλυκότητα αλά «Mediterraneo», αλά Μόνικα Μπελούτσι και στο physique της Εύας Γκριν, του πρώην «Bond Girl» που θυµίζει και Ιταλίδα και Ελληνίδα (κι ας µην είναι), µε pencil στενές φούστες και ροµαντικά πέδιλα µε τριαντάφυλλα και η Γκουίνεθ Πάλτροου µε την καλλονή κόρη της στα τζιν σύνολα, τα jean-ious (Apple/Gap). Aπό την πλευρά της, η Βίκυ Κουλιανού γίνεται η «απόλυτη θεά» του Mr. Celebrity Skin, ∆ηµήτρη Στρέπκου, και µε τη σειρά της φωτογραφίζεται στα αρτιστίκ µαυρόασπρα, για να προτάξει το εναλλακτικό rock chic made in Greece – µε παντελόνες και διχτυωτές µπλούζες απόλαυση!

Στην ίδια κατηγορία και η Κριστίνα Ρίτσι, που έχει οµορφύνει µε τις fun ατέλειες που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια: γίνεται το πρόσωπο της Betsey Johnson -σταθερή αξία στη «µαµά» µόδα για τους Αµερικανούς- ενώ το top model Αντζελίνα Κένταλ (πολύ πιο χαµηλών τόνων, σαφώς, από άλλες) «µπουστάρει» τα τουίντ κοστούµια µε την υπογραφή του αγαπηµένου οίκου των γυναικών που δεν θέλουν τα ρούχα τους να «φωνάζουν», παραµένοντας πιστές οπαδοί του µινιµαλισµού και ο λόγος (φυσικά) για τον Οίκο Max Mara, µε «επιταγές» που υιοθετούµε όλες ανεξαιρέτως. Τώρα, είστε έτοιµες να επιλέξετε!

Κυριακάτικη Απογευματινή