Μια ψεύτικη διαδικτυακή διαφήμιση στάθηκε αρκετή για να παραπλανήσει δεκάδες τουρίστες, ανάμεσά τους και τη 25χρονη Μπριγκίντα από την Πολωνία, η οποία επισκέφθηκε τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ πιστεύοντας ότι θα βρει μια εντυπωσιακή χριστουγεννιάτικη αγορά.
«Ήρθαμε πιστεύοντας πως ήταν αλήθεια», δήλωσε. «Περίμενα ότι θα δω την πρώτη χριστουγεννιάτικη αγορά μπροστά σε βασιλική κατοικία στο Λονδίνο και λυπηθήκαμε πολύ όταν ανακαλύψαμε ότι δεν υπήρχε τίποτα».
Παγκόσμια διάδοση της παραπλανητικής διαφήμισης
Η ψεύτικη ανακοίνωση είχε εμφανιστεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες σε πολλές γλώσσες — από ταϊλανδέζικα και πορτογαλικά έως αραβικά — υποσχόμενη «μια πρωτόγνωρη βασιλική εμπειρία Χριστουγέννων». Το παραπλανητικό υλικό διαδόθηκε γρήγορα, προσελκύοντας επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Η εικόνα που έπεισε το κοινό
Το επίκεντρο της παραπλάνησης ήταν μια εντυπωσιακή φωτογραφία που απεικόνιζε μια γιορτινή αγορά με ξύλινα περίπτερα και λαμπιόνια — εικόνα που, όπως αποκαλύφθηκε, είχε δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη.
Καμία χριστουγεννιάτικη εκδήλωση δεν οργανώθηκε ποτέ στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, όμως η ρεαλιστικότητα της ψηφιακής εικόνας στάθηκε αρκετή για να πείσει χιλιάδες χρήστες.











