2.000.000 καταναλωτές στην Αττική ψωνίζουν κατά βάση από τις λαϊκές αγορές

Από αυτούς, οι 3 στους 4 επισκέπτονται τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς τους σε εβδομαδιαία βάση
13:00 - 2 Ιουνίου 2025

Μόνο το πρωινό ωράριο και η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι τα εμπόδια για να προτιμήσουν οι καταναλωτές τις λαϊκές αγορές για τα ψώνια τους.
Σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis, που παρουσιάστηκε στο 1ο Συνέδριο του Φορέα Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής, σχεδόν όλα τα νοικοκυριά (95%) αγοράζουν τρόφιμα κάθε κατηγορίας από τις λαϊκές αγορές μία με δύο φορές την εβδομάδα και περισσότεροι από 8 στους 10 δηλώνουν απόλυτα ή αρκετά ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους

Από αυτούς, οι 3 στους 4 επισκέπτονται τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς τους σε εβδομαδιαία βάση και την προτιμούν λόγω των ποιοτικών και φρέσκων προϊόντων σε προσιτές τιμές και σε μεγάλη ποικιλία, ενώ πάνω από 8 στους 10 εξ αυτών συμφωνούν ότι η εξυπηρέτηση εκ μέρους των πωλητών είναι χαρακτηριστικό της λαϊκής αγοράς.

Στην Αττική, το 49% των κατοίκων -περίπου 2 εκατομμύρια καταναλωτές- ψωνίζουν κατά βάση από τις 271 λαϊκές αγορές, ενώ το 68% και από τις λαϊκές αγορές και από τα σουπερμάρκετ.

Το 83% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από προϊόντα – τιμές

Το 70% αγοράζει φρούτα και λαχανικά και το υπόλοιπο αγοράζει ψάρια, αυγά, μέλι, ξηρούς καρπούς, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη σπιτιού κ.λπ.

Mέχρι 20 ευρώ σε κάθε επίσκεψη δαπανά το 27%, 20-40 ευρώ το 48% και 40-60 ευρώ το 19% των καταναλωτών. Το 83% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από τα προϊόντα και τις τιμές των λαϊκών αγορών, το 16% μερικώς ικανοποιημένο και το 1% καθόλου ικανοποιημένο.

Όσοι δεν ψωνίζουν ποτέ από τις λαϊκές αγορές θεωρούν σε ποσοστό 75% ότι θα το έκαναν αν υπήρχαν απογευματινές αγορές που θα τους εξυπηρετούσαν.

Όσον αφορά τους πωλητές των αγορών, το 79% θεωρεί ότι οι σημερινές εποχές είναι οι χειρότερες των τελευταίων δεκαετιών από πλευράς τζίρου. Το 61% θεωρεί ότι τα πράγματα θα πάνε προς το χειρότερο και μόνο το 5% ότι θα πάνε προς το καλύτερο. Το 75% πιστεύει ότι η κακή αυτή κατάσταση οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ενώ το 56% ότι οφείλεται στην ακρίβεια.

Εφημερίδα Απογευματινή