Σε διπλασιασμό κερδών στοχεύει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πάνω από 800 εκατ. ευρώ το πλάνο για τη λειτουργική κερδοφορία την επόµενη τετραετία – Οι ισχυροί ρυθµοί ανάπτυξης και ο τοµέας παραχωρήσεων – Πώς εκτιµάται η συµµετοχή στη νέα γενιά επενδύσεων στην παραγωγή και αποθήκευση καθαρής ενέργειας
09:09 - 18 Ιουνίου 2025

Σε έναν νέο δυναµικό κύκλο ανάπτυξης εισέρχεται ο Οµιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος πλέον στοχεύει σε διπλασιασµό της λειτουργικής του κερδοφορίας, µέσα στην επόµενη τετραετία, ώστε αυτή να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ. Με το προσαρµοσµένο EBITDA να ανέρχεται πέρυσι στα 404 εκατ. ευρώ, ο Οµιλος εµφανίζει ισχυρούς ρυθµούς ανάπτυξης σε όλους τους τοµείς στους
οποίους δραστηριοποιείται.

Ηδη οι πρώτοι µήνες του 2025, µε την ενσωµάτωση των µεγεθών της Αττικής Οδού, δείχνουν ότι ο στόχος είναι εφικτός, δεδοµένου ότι σταδιακά θα τίθενται σε λειτουργία και νέα έργα παραχωρήσεων, που θα προσφέρουν σταθερά και επαναλαµβανόµενα µεγέθη. Στα έργα αυτά ανήκει η Εγνατία Οδός, της οποίας η παραχώρηση εκτιµάται ότι θα ολοκληρωθεί µέχρι τα τέλη της χρονιάς.
Πιο αναλυτικά ο τοµέας των παραχωρήσεων συνεισφέρει, ήδη, µε πάνω από 60% στη λειτουργική κερδοφορία του Οµίλου. Η συµβολή του αναµένεται να ενισχυθεί περαιτέρω µε την προσθήκη
έργων, όπως το IRC Ελληνικού και το αεροδρόµιο στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης, το οποίο κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ και εµφανίζει πρόοδο κατασκευής 55%.

Ειδικά για τον τοµέα των παραχωρήσεων, ο Οµιλος διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο που ξεχωρίζει τόσο για το µέγεθός του όσο και για τη στρατηγική του σηµασία. Είναι χαρακτηριστικό ότι µόνο από
το συγκεκριµένο χαρτοφυλάκιο οι συνολικές χρηµατικές διανοµές για τον Οµιλο θα ξεπεράσουν τα 11 δισ. ευρώ, σε όλη τη διάρκεια των συµβάσεων παραχώρησης.

Στον τοµέα των κατασκευών το ανεκτέλεστο, που κινείται πλέον στην περιοχή των 7 δισ. ευρώ και εκτείνεται σε ορίζοντα πενταετίας, ενισχύεται µε νέα έργα. Πολύ πρόσφατα, η ΤΕΡΝΑ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Οµίλου, αναδείχθηκε προσωρινός µειοδότης για δύο µεγάλα σιδηροδροµικά έργα στη Ρουµανία, συνολικού προϋπολογισµού περίπου 1 δισ. ευρώ. Τα έργα αφορούν την πλήρη ανάταξη της διπλής σιδηροδροµικής γραµµής από την Κραϊόβα έως την Ιγκιροάσα, συνολικού µήκους 83 χιλιοµέτρων, µε φορέα δηµοπράτησης τη CFR, τον εθνικό διαχειριστή του σιδηροδροµικού δικτύου της Ρουµανίας.  Αναµένεται, άνευ απροόπτου, η υπογραφή των σχετικών συµβάσεων µέχρι τα τέλη της χρονιάς. Το περιθώριο κερδοφορίας τοποθετείται στο 13,5%.

Νέες δυνατότητες

Επίσης, όπως ανέφερε κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του Οµίλου, Γιώργος Περιστέρης, «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εξασφαλίσει τη συµµετοχή της στη νέα
γενιά επενδύσεων στην παραγωγή και αποθήκευση καθαρής ενέργειας, όπως είναι τα έργα αντλησιοταµίευσης και τα υπεράκτια αιολικά πάρκα. Αντιλαµβάνεστε ότι αυτή η σηµαντική δυνατότητα που έχουµε εξασφαλίσει θα αποβεί προς όφελος και της θυγατρικής µας ΤΕΡΝΑ, η οποία ούτως ή άλλως διαδραµατίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή µεγάλων και κρίσιµων ενεργειακών έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Στα έργα αυτά συγκαταλέγονται η νέα πρότυπη µονάδα φυσικού αερίου στην Κοµοτηνή, το έργο αντλησιοταµίευσης στην Αµφιλοχία, µεγάλα φωτοβολταϊκά, καθώς και κρίσιµες υποδοµές δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου». Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η νέα θερµοηλεκτρική µονάδα φυσικού αερίου στην Κοµοτηνή, ισχύος 877 MW, την οποία έχει αναπτύξει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία µε τη Motor Oil και η οποία αποτελεί επένδυση 375 εκατ. ευρώ, αναµένεται να τεθεί σε εµπορική λειτουργία εντός του β’ εξαµήνου του έτους.

Επίσης, η ΤΕΡΝΑ υλοποιεί την κατασκευή φωτοβολταϊκού σταθµού ισχύος 130 MW στη Βουλγαρία, το οποίο αποτελεί επένδυση που προωθεί ο όµιλος ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Στον τοµέα της ενέργειας, από κοινού µε τη Masdar, ο όµιλος εξετάζει τη διεκδίκηση και ανάληψη νέων έργων σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ενίσχυση σε Σ∆ΙΤ

Στον τοµέα των Σ∆ΙΤ, ο Οµιλος συµµετέχει στην κοινοπραξία κατασκευής του οδικού τµήµατος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του στον τοµέα της διαχείρισης απορριµµάτων, µε δύο νέες µονάδες επεξεργασίας στη ∆υτική Μακεδονία. Τα νέα αυτά έργα, συνολικού προϋπολογισµού περίπου 270 εκατ. ευρώ και δυναµικότητας άνω των 450.000 τόνων, σε συνδυασµό µε τις µονάδες που ήδη λειτουργούν στην Ηπειρο και την Πελοπόννησο, εδραιώνουν τον Οµιλο ως πρωταγωνιστή και σε αυτόν τον κρίσιµο τοµέα της κυκλικής οικονοµίας. Επίσης, ενδυναµώνει την παρουσία του και στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, µε δύο σηµαντικά αρδευτικά έργα στον ποταµό Νέστο, στην πεδιάδα της Ξάνθης και στον Νοµό Λασιθίου στην Κρήτη.

«Τα έργα Σ∆ΙΤ, τα οποία φέρουν έντονο περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωµα -όπως οι υποδοµές διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριµµάτων- αντιστοιχούν σε σωρευτικά έσοδα άνω των
2 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική στροφή του Οµίλου σε τοµείς που συνδέονται µε τη βιώσιµη ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περιστέρης.

Νίκος Φορτούνης

Κυριακάτικη Απογευματινή