Ένας στους δύο θα κάνει φέτος διακοπές και αυτές σε εξοχικά

Οι μισοί έλληνες δεν θα πάνε διακοπές Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και δηλώνουν οτι μαγειρεύουν συχνά στις διακοπές λόγω μειωμένου εισοδήματος
11:30 - 19 Ιουνίου 2025
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΑΡΑΛΙΑ

Φέτος διακοπές θα κάνουν μόνο… οι μισοί. Η διάρκειά τους προβλέπεται να είναι μικρότερη από άλλες χρονιές, με τους περισσότερους να παραθερίζουν στο εξοχικό τους ή στο εξοχικό φίλων. Και αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, θα προτιμήσουν ενοικιαζόμενα δωμάτια – όχι ξενοδοχεία με πρωινό και υπηρεσίες που κοστίζουν.

Αυτή είναι η κατάσταση για το καλοκαίρι των Ελλήνων πολιτών, όπως την κατέγραψε σε έρευνά του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η πλειονότητα των ερωτηθέντων (52%) δεν προγραμματίζει να κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2025. Αντίθετα, μόλις το 48% σκοπεύει να κάνει διακοπές, το 33% έστω και περιορισμένες, το 14% δηλώνει πως θα ταξιδέψει όπως κάθε χρόνο και μόνο το 1% περισσότερες ημέρες από άλλες φορές.

Από όσους σχεδιάζουν διακοπές, οι περισσότεροι (38%) υπολογίζουν να απουσιάσουν για 8 έως 14 ημέρες, ενώ 24% για 4 έως 7 ημέρες. Ο μέσος χρόνος διακοπών για όσους τελικά ταξιδέψουν διαμορφώνεται στις 11,3 ημέρες, στοιχείο που επιβεβαιώνει την τάση για συγκρατημένες αποδράσεις.

Η πλειονότητα του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (31%) είτε διαμονή (23%). Το 21% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 7% διαμονή σε ξενοδοχεία (6% χωρίς διατροφή και 1% με πλήρη διατροφή), το 5% επιλέγει camping και το 5% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό – είναι φθηνότερα το καλοκαίρι. Οι πιο κοστοβόρες επιλογές, όπως τα ξενοδοχεία all inclusive και οι κρουαζιέρες, συγκεντρώνουν εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά.

  • 68% των ερωτηθέντων αναφέρει πως ευθύνεται το μειωμένο εισόδημα

  • 52% δεν σχεδιάζει να κάνει διακοπές Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο

  • 31% θα πάει σε εξοχικές κατοικίες ή θα φιλοξενηθεί

  • 50% δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές

Οι καταναλωτές φαίνεται να υιοθετούν πιο οικονομικές λύσεις και για την καθημερινότητα της περιόδου των διακοπών, με το 50% να δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές και το 62% να επισκέπτεται συστηματικά σουπερμάρκετ ή μίνι μάρκετ, πιθανότατα σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων από την εστίαση. Παράλληλα, το 71% επισκέπτεται φούρνους και αρτοποιεία. Μόλις το 21% δηλώνει ότι δεν μαγειρεύει ποτέ.

Η μέση δαπάνη ανά κατηγορία κατά τη διάρκεια των διακοπών έχει περιοριστεί σημαντικά: Οι συμμετέχοντες δηλώνουν πως ξοδεύουν κατά μέσο όρο 24 ευρώ για τουριστικά είδη και 25 ευρώ για μη τουριστικά είδη (όπως ρούχα, είδη για το σπίτι ή τεχνολογικά προϊόντα). Αντίθετα, σημαντικά αυξημένη είναι η δαπάνη στα τρόφιμα εκτός εστίασης, που ανέρχεται σε 153 ευρώ.

Το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει πως το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί τον καθοριστικότερο περιορισμό, ενώ ακολουθούν το αυξημένο κόστος εισιτηρίων (32%) και διαμονής (30%). Η άνοδος του κόστους εστίασης (22%) και καυσίμων (16%) επηρεάζει επίσης, αν και σε μικρότερο βαθμό, υποδηλώνοντας ότι οι ταξιδιώτες αποφεύγουν κυρίως τις μακρινές μετακινήσεις και την κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Εφημερίδα Απογευματινή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καλοκαιρινός µποναµάς µε αναδροµικά έως 18.000 ευρώ

«Τουρισμός για Όλους 2025» με ψηφιακή κάρτα έως 600 ευρώ