Έρευνα της ψηφιακής τράπεζας και παρόχου ευέλικτων πληρωμών Klarna, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, αποκαλύπτει τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τα ταξίδια που συνδυάζουν αθλητική δραστηριότητα ή έχουν σκοπό την ευεξία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025, με τη συμμετοχή 1.000 Ελλήνων καταναλωτών, και τα αποτελέσματά της δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια που επικεντρώνονται στην αναζωογόνηση του σώματος και του πνεύματος.
Η ανάγκη για αποσυμπίεση και επαφή με τη φύση φαίνεται να είναι πιο έντονη από ποτέ, καθώς το 67,5% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα ταξιδεύει για να συμμετάσχει σε κάποια αθλητική δραστηριότητα, ενώ το 52,5% σκέφτεται να οργανώσει ταξίδι ευεξίας για να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου ή να χαλαρώσει.
Αθλητικά Ταξίδια
Η πεζοπορία αναδεικνύεται ως η πιο δημοφιλής δραστηριότητα για ταξίδια με αθλητικό σκοπό, με το 41% των ερωτηθέντων να τη θεωρούν πιθανό λόγο για ταξίδι το επόμενο έτος. Ακολουθούν η ποδηλασία (14,2%), το σκι (12,6%) και η αναρρίχηση (11,2%). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την τάση για ταξίδια που συνδυάζουν φυσικό περιβάλλον και κίνηση, προσφέροντας στους ταξιδιώτες εμπειρίες που ενισχύουν την ευεξία.
Επαφή με τη Φύση και Ψυχική Υγεία
Αντίστοιχο ενδιαφέρον υπάρχει και για τα ταξίδια ευεξίας, όπου η σύνδεση με τη φύση καταλαμβάνει την πρώτη θέση (37,2%), ακολουθούμενη από την αποφόρτιση από το στρες (25,9%). Το 17,6% των Ελλήνων δηλώνει ότι προτιμά ταξίδια που επικεντρώνονται στη γενικότερη ψυχική υγεία, επισημαίνοντας τη σημασία της ανανέωσης τόσο του σώματος όσο και του πνεύματος.
Προτεραιότητες
Όσον αφορά το κόστος, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να είναι προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Το 69,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα ξόδευε έως 500 ευρώ για ένα ταξίδι αθλητικού χαρακτήρα, ενώ το 63,3% θα ακολουθούσε το ίδιο πλαίσιο για ένα ταξίδι ευεξίας. Αντίθετα, μόνο 2-5% των συμμετεχόντων είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν πάνω από 1.000 ευρώ για τέτοιου είδους ταξίδια.
Ευέλικτες Πληρωμές
Όσον αφορά τα εργαλεία που θα διευκόλυναν τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν ταξίδια με αθλητικό ή ευεξιακό χαρακτήρα, το 44,9% επισημαίνει ότι αποκλειστικές εκπτώσεις σε ταξίδια και διαμονή θα ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου ταξιδιού. Ακολουθούν οι αποταμιευτικά πλάνα (32,7%) και οι άτοκες δόσεις για την πληρωμή των εισιτηρίων ή άλλων εξόδων (19,5%). Το 14,8% των συμμετεχόντων ενδιαφέρεται για ευέλικτες άτοκες πληρωμές, όπως αυτές που προσφέρει η Klarna.
Στα ταξίδια ευεξίας, το 39,5% των συμμετεχόντων προτιμά και εδώ τις εκπτώσεις για ταξίδια και διαμονή, ενώ το 32,8% θα ήθελε να έχει πρόσβαση σε αποταμιευτικά πλάνα. Περίπου το 20,6% ενδιαφέρεται για ευέλικτες άτοκες πληρωμές και το 18% για την επιλογή πληρωμής των εισιτηρίων και άλλων εξόδων σε 3-4 άτοκες δόσεις.
Η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν να επενδύσουν σε ταξίδια που προσφέρουν αθλητικές δραστηριότητες και ευεξία, αλλά παραμένουν προσεκτικοί στο οικονομικό κομμάτι. Παρά την αύξηση του ενδιαφέροντος για τέτοιου είδους ταξίδια, οι καταναλωτές επιλέγουν να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως εκπτώσεις, αποταμιευτικά πλάνα και ευέλικτες πληρωμές για να κάνουν πιο προσιτές τις εμπειρίες τους.