Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών για τους πλημμυροπαθείς της κακοκαιρίας «Daniel» θέτουν σε εφαρμογή η ΑΑΔΕ, με απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, και ο e-ΕΦΚΑ με εγκύκλιό του:
1. Έως τις 30 Αυγούστου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή: Ο Λογαριασμός μου (Οφειλές, Πληρωμές & Επιστροφές) > Ρυθμίσεις Οφειλών > Αίτηση Ρύθμισης Οφειλών ν. 5222/2025. Η υπαγωγή στη ρύθμιση ολοκληρώνεται μόνον εφόσον καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές που είναι βεβαιωμένες σε ΔΟΥ, ΚΕΒΕΙΣ ή ΚΕΜΕΦ, για τις οποίες είχε χορηγηθεί αναστολή είσπραξης ή παράταση καταβολής έως τις 31/7, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών από την κακοκαιρία «Daniel». Με τη νέα ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα:
* Αποπληρωμής σε έως 72 άτοκες μηνιαίες δόσεις (ελάχιστο ποσό δόσης 30 ευρώ),
* αναστολής της λήψης των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης,
* χορήγησης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας,
* αναστολής ποινικών διώξεων για οφειλές προς το Δημόσιο.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ στο 2131621000.
2. Η νέα εγκύκλιος του e-ΕΦΚΑ κοινοποιεί τις διατάξεις του άρθρου 257 του νόμου 5222/2025 και ενεργοποιεί τη διαδικασία υπαγωγής των συγκεκριμένων χρεών σε ρύθμιση οφειλών, κλείνοντας έναν κύκλο σχεδόν δύο ετών αναστολής πληρωμών για ασφαλιστικές εισφορές, στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων στήριξης που αποφασίστηκαν μετά τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023. Οι οφειλές αυτές, που παρέμειναν «παγωμένες» έως τις 31 Ιουλίου 2025, μπορούν πλέον να εξοφληθούν μέσω των υφιστάμενων μηχανισμών ρύθμισης. Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στις υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2025.
Η εγκύκλιος περιλαμβάνει αναλυτικές οδηγίες προς τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ για τη διαχείριση των αιτήσεων και τον έλεγχο των δικαιολογητικών ώστε η διαδικασία να ολοκληρώνεται γρήγορα και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια. Στόχος, όπως επισημαίνεται, είναι αφενός μεν να στηριχθούν οι ασφαλισμένοι που βρέθηκαν αντιμέτωποι με σοβαρές ζημιές και οικονομική πίεση, αφετέρου δε να ενισχυθεί η εισπραξιμότητα του Φορέα, αποφεύγοντας τη συσσώρευση νέων ληξιπρόθεσμων χρεών.
Εφημερίδα Απογευματινή