Υβριδικό ένα στα δύο αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στο επτάμηνο

Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μικρότερα τέλη κυκλοφορίας, επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές
18:41 - 11 Αυγούστου 2025
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο 49% έφτασε το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων οχημάτων που διέθεταν υβριδική τεχνολογία (κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό) το πρώτο επτάμηνο του έτους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 34,8%), όπως και σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο στην Ελλάδα. Παράλληλα, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (plug in) κατάφεραν να φθάσουν το 7,7% του συνόλου των πωλήσεων. Έτσι, τον προηγούμενο μήνα η υβριδική κατηγορία αύξησε το ποσοστό της κατά 8,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τα μικρότερα τέλη κυκλοφορίας, οι μειωμένες εκπομπές ρύπων αλλά και η ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον είχαν ως αποτέλεσμα την επιλογή υβριδικής τεχνολογίας από τους Έλληνες καταναλωτές. Άνοδο 1,1% σημείωσαν τον Ιούλιο τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, αγγίζοντας το 6,5% στο σύνολο των πωλήσεων το πρώτο επτάμηνο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 8,4%. Άλλωστε, για πολλούς αυτή η κατηγορία χαρακτηρίζεται ο προάγγελος της ηλεκτροκίνησης, καθώς τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 60 χιλιόμετρα, πλην ορισμένων περιπτώσεων που η αυτονομία τους ξεπερνάει τα 100-120 χιλιόμετρα.

Για άλλον ένα μήνα σημαντική πτώση σημείωσαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας μόλις 27,2% των πωλήσεων, ενώ ανάλογα πτωτική πορεία είχαν και τα πετρελαιοκίνητα, καταγράφοντας μείωση 1,9% και έχοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 4,3%. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων στην Ελλάδα το πρώτο επτάμηνο του έτους είναι 3,1%. Από την άλλη, αμετάβλητο έμεινε το ποσοστό των πωλήσεων των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, ενώ αύξηση 1,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις του υγραερίου με συνολικό μερίδιο αγοράς 3,3%.

Τέλος, για άλλον ένα μήνα οι Έλληνες αγόρασαν αυτοκίνητα που ανήκουν στην «Β» κατηγορία (μικρά αυτοκίνητα). Το 57% των πωλήσεων ανήκε σε αυτή, με τα SUV να καταλαμβάνουν το 36,6%. Ακολούθησε η «C» κατηγορία (μικρομεσαίου μεγέθους) με συνολικό μερίδιο αγοράς 24,2% (18,3% ήταν τα SUV), ενώ η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία αναδείχθηκε η «Α» (αυτοκίνητα πόλης) με μερίδιο αγοράς 8,3% (1,9% ήταν τα SUV).

Εφημερίδα Απογευματινή