Η έμφαση σε προϊόντα και πελάτες υψηλής προστιθέμενης αξίας, το ξεκλείδωμα συνεργειών από την εξαγορά της «Κωτσόβολος» και ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με υπηρεσίες που εκτείνονται πέρα από τον «παραδοσιακό» τομέα της ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την παροχή υπηρεσιών γρήγορου ίντερνετ στα νοικοκυριά μέσω της ΔΕΗ Fiber, είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους ξεδιπλώνεται η στρατηγική της ΔΕΗ στο retail.
Πηγές εσόδων
Οι εν λόγω δραστηριότητες ανοίγουν νέες πηγές εσόδων και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του καθετοποιημένου μοντέλου λειτουργίας της επιχείρησης, με τη ΔΕΗ να επιδιώκει να αξιοποιήσει την ηγετική της θέση στην αγορά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΕΧΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά ηλεκτρισμού ανήλθε σε 53,76% τον Ιούλιο (από 49,59% τον Ιούνιο), με το ποσοστό της στη χαμηλή τάση (στην οποία είναι συνδεδεμένα τα νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις) να προσεγγίζει το 65%.
Όπως προκύπτει από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α΄ εξαμήνου της ΔΕΗ, οι επιδόσεις της στη λιανική στηρίζονται από την ισχυρή της θέση, το λανσάρισμα νέων προϊόντων (όπως το ΔΕΗ Home Enter 2, σταθερό τιμολόγιο διετούς διάρκειας με «διζωνική» τιμολόγηση) και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Επιδίωξη της επιχείρησης είναι επίσης να διατηρήσει τους υφιστάμενους καλούς της πελάτες και να προσθέσει νέους, επιστρατεύοντας μεταξύ άλλων και προγράμματα επιβράβευσης και ανταπόδοσης, όπως το ΔΕΗmyRewards Coupons. Η στόχευση αυτή αντανακλάται και στο ποσοστό αποχώρησης πελατών (churn rate) που κινείται μόλις στο 5,9% για τους πελάτες υψηλής αξίας, που είναι και το χαμηλότερο μεταξύ των κατηγοριών στις οποίες διαρθρώνεται η πελατειακή βάση της επιχείρησης. Στον αντίποδα, η διείσδυση πελατών-κακοπληρωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές βαίνει σταθερά μειούμενη, από 20% σε 16% στο τέλος του α΄ εξαμήνου.
1. Υψηλή προστιθέμενη αξία
Την ίδια στιγμή, με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται η διείσδυση των υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας (Value Added Services – VAS), που από μόλις 5,5% το 2022 άγγιξε το 20% στο τέλος του 2024, προσέγγισε το 25% (24,3%) στο τέλος Ιουνίου και επιδιώκεται να φτάσει στο 40% το 2027, σύμφωνα με το business plan της ΔΕΗ. Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΗ έχει ήδη λανσάρει υπηρεσίες όπως:
– την προμήθεια αντλιών θερμότητας – μετακινούμενη από τη λογική της πώλησης εξοπλισμού στην παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας που να περιλαμβάνει και την εγκατάσταση, τη συντήρηση κ.λπ. (as a service model),
– την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες,
– την ενεργοποίηση του ψηφιακού ενεργειακού συμβούλου myEnergy Coach που βοηθά τον χρήστη να παρακολουθεί την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο νοικοκυριό, πώς αυτή επιμερίζεται μεταξύ των συσκευών του και τι χρήση κάνει, με τη ΔΕΗ να επιδιώκει τη μετεξέλιξή του σε όχημα για πώληση «έξυπνων» συσκευών (αξιοποιώντας και το ισχυρό «κανάλι» της Κωτσόβολος) και εξηλεκτρισμού,
– την παροχή επειγουσών τεχνικών υπηρεσιών, μια δημοφιλή υπηρεσία που αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω αξιοποιώντας και εδώ το δίκτυο της Κωτσόβολος,
– την πώληση πράσινων πιστοποιητικών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
2. Πλήρες πανελλαδικό δίκτυο
Πρόσφατα η ΔΕΗ λάνσαρε την υπηρεσία «Electrician Pass» που πιστοποιεί την ασφάλεια των ηλεκτρικών συσκευών ενός νοικοκυριού, το οποίο, όπως τόνισε ο επικεφαλής της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, είναι ένα από τα παραδείγματα του πώς η ΔΕΗ «ξεκλειδώνει» βαθμιαία συνέργειες από την Κωτσόβολος, αξιοποιώντας το δίκτυο συνεργατών και το πελατολόγιο της τελευταίας. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα διαθέτει 96 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 είναι megastores, ένα πλήρες πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις συσκευών. Παράλληλα, η πολυκαναλική της παρουσία συνδυάζει τα φυσικά σημεία πώλησης με call centers και ένα επιτυχημένο e-shop.
Στον σχεδιασμό για το μέλλον συμπεριλαμβάνεται η παροχή υπηρεσιών διαχείρισης καθώς και η επέκταση σε νέους τομείς, όπως είναι η παροχή υπηρεσιών εξοικονόμησης ενέργειας, ενεργειακών επιθεωρήσεων και ελέγχων, η παροχή υπηρεσιών ψυχαγωγίας, πολυμέσων και ζωντανής μετάδοσης (streaming), καθώς και η ανάπτυξη-εγκατάσταση και διαχείριση εφαρμογών έξυπνων πόλεων και συστημάτων φωτισμού.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο τροποποιήθηκε το καταστατικό της ΔΕΗ ώστε να περιλάβει αυτούς τους νέους τομείς στο αντικείμενό της, με την εταιρεία να προσβλέπει στις νέες ευκαιρίες που ανοίγονται από την αλλαγή της αρχιτεκτονικής των προγραμμάτων ενεργειακής εξοικονόμησης που προανήγγειλε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τα νέα προγράμματα που θα χρηματοδοτηθούν από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων. Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς στις αρχές Ιουλίου, περίπου 2 δισ. ευρώ από τους συνολικούς πόρους ύψους 4,78 δισ. ευρώ του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου θα διατεθούν για δράσεις στον κτιριακό τομέα, με τα ωφελούμενα νοικοκυριά να ξεπερνούν τις 300.000.
3. Καταστήματα νέας γενιάς και γρήγορο ίντερνετ
Κομβικό ρόλο για τη στρατηγική της ΔΕΗ στο retail κατέχει και ο εκσυγχρονισμός των καταστημάτων της που προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Τα νέα και ανακαινισμένα καταστήματα της ΔΕΗ πανελλαδικά ξεπερνούν τα 60, 22 εκ των οποίων προστέθηκαν από την αρχή του έτους, με τον μετασχηματισμό του δικτύου να «ανεβάζει ταχύτητες» φέτος. Τα νέα, πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και pop-up σημεία της ΔΕΗ αποτυπώνουν την πελατοκεντρική φιλοσοφία της εταιρείας και φέρνουν πιο κοντά στους πελάτες τη διευρυνόμενη γκάμα των υπηρεσιών της.
Αποτελούν επίσης σημείο ενημέρωσης και ενεργοποίησης για το ΔΕΗ Fiber, τη νέα υπηρεσία γρήγορου και αξιόπιστου ίντερνετ μέσω οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH).
Ήδη διαθέσιμο σε 13 δήμους της Αττικής, το ΔΕΗ Fiber καλύπτει περισσότερα από 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, προσφέροντας υψηλές ταχύτητες, σταθερές χρεώσεις, δωρεάν εγκατάσταση εξοπλισμού και μηδενικό τέλος ενεργοποίησης. O σχεδιασμός της ΔΕΗ προβλέπει διεύρυνση της γεωγραφικής κάλυψης, καθώς η ανάπτυξη του δικτύου Fiber to the Home συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς έχοντας ήδη φτάσει σε περίπου 1,3 εκατ. νοικοκυριά/επιχειρήσεις ως το τέλος Ιουνίου, σημειώνοντας αύξηση 235% σε ετήσια βάση. Στόχος είναι το δίκτυο να φτάσει σε 1,5 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του έτους και να επεκταθεί έως το 2027 σε περιοχές που θα καλύπτουν 3,5 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
ΑΠΟ ΤΗ Λαλέλα Χρυσανθοπούλου
Αναδημοσίευση από energygame.gr
Εφημερίδα Απογευματινή