Η µεγάλη επιστροφή…

Το θρυλικό μοντέλο επανέρχεται με έμπνευση από το παρελθόν, αλλά με το βλέμμα στο μέλλον ως αμιγώς ηλεκτρικό σουπερμίνι
12:00 - 20 Αυγούστου 2025

Το γαλλικό σουπερµίνι επανέρχεται έπειτα από δεκαετίες στην γκάµα της Renault, αλλά αποκλειστικά ως αµιγώς ηλεκτρικό. Η αισθητική του ισορροπεί υποδειγµατικά ανάµεσα στο ρετρό και το µοντέρνο και θυµίζει πολύ τόσο τα µοντέλα του 1972 όσο και το Super 5 του 1984. Στην καµπίνα υπάρχουν µεν αναφορές στο παρελθόν, είναι ωστόσο το hi-tech προφίλ που κυριαρχεί, χάρη στις δύο µεγάλες οθόνες. Συν τοις άλλοις οι φινετσάτοι χρωµατικοί συνδυασµοί, η γενικότερη ατµόσφαιρα και η δηµιουργική εξατοµίκευση είναι µερικά ακόµα από τα στοιχεία που θα σε κερδίσουν.

Το βασικό µοντέλο Evolution (µε 120 ίππους) προσφέρεται µόνο µε τη µικρότερη µπαταρία των 40 kWh και διαθέτει οθόνη 7” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και αφής 10,1 ιντσών για το infotainment µε Apple CarPlay και Android Auto, αλλά χωρίς ενσωµατωµένο Google. Από την έκδοση Techno, οι οθόνες είναι στη µεγαλύτερη εκδοχή τους, ενσωµατώνοντας την τεχνολογία infotainment της Google. Η κορυφαία έκδοση Iconic που δοκιµάζουµε διατίθεται αποκλειστικά µε µπαταρία 52 kWh και απόδοση 150 ίππων.

Ελαφρύ, µε επιδόσεις

Χωροταξικά το µήκους 3,92 µέτρων ηλεκτρικό supermini της Renault ικανοποιεί µε ρεαλισµό τις αστικές του βλέψεις. Στο µακρύ µεταξόνιο των 2,54 µέτρων δηµιουργούνται προϋποθέσεις για τέσσερις ενήλικους έως 1,80 µέτρο που θα βολευτούν µε ευκολία, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 326 λίτρων. Η ζωή µε το Renault 5 περνά ευχάριστα. Το ελαφρύ -για ηλεκτρικό- σύνολο των 1.532 κιλών προσφέρει ένα ζωηρό και επικοινωνιακό supermini, που δίνει καλές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 150 χλµ./ώρα και 0-100 χλµ./ώρα σε 8”) και διεκδικεί τίτλους οδηγικής συµπεριφοράς στην ηλεκτρική πιάτσα. Ηρθε για να µας θυµίσει πώς συµπεριφέρονται τα ευέλικτα και επικοινωνιακά αυτοκίνητα που σέβονται τον οδηγό, τη φυσική και τους νόµους της, ειδικά σε διαδροµές µε συνεχείς στροφές.

Μπαταρία

Στην πόλη έτσι και αλλιώς σε πείθει να βολτάρεις µε σωστή διαχείριση που δεν ξελιγώνει µε το τίποτα την µπαταρία του, ενώ και παραέξω, αν δεν πιέσεις πολύ, µην εκπλαγείς αν επιβεβαιώσεις την αυτονοµία του κατασκευαστή που µιλάει για 409 χλµ. Οσο για τον χρόνο φόρτισης, σε wallbox AC 22 kW θα χρειαστεί 3 ώρες και 13 λεπτά για το 15%-80% , ενώ σε DC, η µέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης είναι τα 100 kW, µε τη Renault να υπόσχεται ανάκτηση 2 ωρών οδήγησης για 30 λεπτά φόρτισης. Το συνολικό αποτέλεσµα δίνει ένα ρεαλιστικότατο supermini, αθλητικότατο, ελαφρύ και µοντέρνο µε ισορροπία στο ρετρό στοιχείο και µε ισχυρές δόσεις lifestyle ώστε να τσιµπήσει από το premium κοινό. Οι τιµές ξεκινούν από 26.900 € και φτάνουν τα 34.900 €.

Κυριακάτικη Απογευματινή