Η ελληνική ξενοδοχειακή αγορά προσελκύει ολοένα και περισσότερους διεθνείς παίκτες, µε µεγάλα brands να σχεδιάζουν ή να εγκαινιάζουν την παρουσία τους στη χώρα. Οι εξελίξεις αυτές δεν είναι τυχαίες: Η Ελλάδα παραµένει ένας από τους πιο ισχυρούς τουριστικούς προορισµούς της Μεσογείου, µε υψηλές αφίξεις, δυναµική ανάπτυξη νέων αγορών και αυξανόµενο ενδιαφέρον για διαφοροποιηµένα προϊόντα φιλοξενίας.
Yotel
Η λονδρέζικη Yotel, γνωστή για τον καινοτόµο χαρακτήρα της, ετοιµάζει το πρώτο της εγχείρηµα στην Ελλάδα µε το«YOTELPAD Athens», το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το τελευταίο τρίµηνο του 2026. Το project περιλαµβάνει τρία κτίρια σε κεντρικά σηµεία της Αθήνας (Πειραιώς στην Οµονοια, Μιλτιάδου στο Μοναστηράκι και Ηρας στον Νέο Κόσµο), µε συνολικά 113 «κλειδιά». Στόχος είναι η κάλυψη της αγοράς των long-stay διαµονών, που καταγράφει σηµαντική άνοδο, λόγω της ζήτησης από επαγγελµατίες, digital nomads και ταξιδιώτες που αναζητούν µεγαλύτερη ευελιξία.
Η συνεργασία µε τη Valpre Capital επιτρέπει τη µετατροπή παλαιών γραφειακών κτιρίων σε σύγχρονες µονάδες φιλοξενίας. Οι παροχές θα περιλαµβάνουν ψηφιακή ρεσεψιόν, αυτόµατους πωλητές, πλήρως εξοπλισµένα γυµναστήρια και, στην περίπτωση του κτιρίου της Πειραιώς, rooftop µε θέα στην πόλη. Πρόκειται για στρατηγική
επένδυση που συνδέεται µε το γενικότερο πλάνο της Yotel να ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη, αλλά και σε αναδυόµενες αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής.
Ruby Hotels
Επειτα από δυναµική παρουσία σε µεγάλες πόλεις της Ευρώπης, η Ruby Hotels, που πλέον ανήκει στον όµιλο IHG Hotels & Resorts, επεκτείνεται στην ελληνική πρωτεύουσα. Το πρώτο ξενοδοχείο της αλυσίδας, µε 114 δωµάτια, θα λειτουργήσει το 2027 στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, κοντά στην Πλατεία Οµονοίας, σε συνεργασία µε την Primetown Development.
Η Ruby έχει αναπτύξει το concept της «Lean Luxury», που συνδυάζει τον µινιµαλισµό µε την πολυτέλεια σε προσιτές τιµές, στοχεύοντας σε ένα κοινό που αναζητά στιλ, αλλά και λειτουργικότητα. Στην Ευρώπη ήδη δραστηριοποιείται σε προορισµούς όπως το Αµστερνταµ, το ∆ουβλίνο, το Μόναχο και η Βιέννη, ενώ διαθέτει και το δικό της δίκτυο Ruby Workspaces. Η άφιξή της στην Αθήνα ενισχύει την παρουσία της IHG στην Ελλάδα και ανοίγει τον δρόµο για περαιτέρω επέκταση στη χώρα.
Sokio Hotels
Η Sokio Hotels & Resorts είναι το νέο εγχείρηµα στον ξενοδοχειακό κλάδο που συνδέεται µε την κυπριακών συµφερόντων Oikos Developments. Το πρώτο ξενοδοχείο, το «Sokio Attiki», BW Premier Collection, έκανε πρεµιέρα στις 17 Ιουλίου 2025 στην οδό Αγίου Μελετίου. Πρόκειται για µια µονάδα 35 διαµερισµάτων (hotel-apartments)
4 αστέρων, µε πισίνα στην ταράτσα, πάρκινγκ και σύγχρονες παροχές, που απευθύνεται σε επισκέπτες που επιλέγουν πολυήµερη και πιο προσιτή διαµονή στην Αθήνα. Ο όµιλος έχει ήδη δροµολογήσει ακόµα τέσσερα projects:
Sokio Piraeus, BW Premier Collection, µε 36 διαµερίσµατα, κοντά στο λιµάνι.
Ramada Residences by Wyndham στη Χαλκιδική, µε 150 µονάδες και πλήρεις υπηρεσίες resort. Sokio Flisvos, Trademark Collection by Wyndham, σε ιστορικό νεοκλασικό κτίριο, 5 αστέρων. Sokio Praxitelous, Trademark Collection by Wyndham, στο κέντρο της Αθήνας. Με τη στρατηγική συνεργασία µε τους οµίλους Best Western και Wyndham, η Sokio στοχεύει να αναπτυχθεί γρήγορα στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τόσο την αγορά της πρωτεύουσας όσο και σηµαντικούς περιφερειακούς προορισµούς.
Mövenpick
Τέλος, η Mövenpick, brand που ανήκει στην Accor, πραγµατοποίησε το ντεµπούτο της στην ελληνική αγορά µε
το «Mövenpick Resort Agios Nikolaos Sivota». Πρόκειται για το πρώτο διεθνές resort στην Ηπειρο, µε 72 δωµάτια και
σουίτες, ορισµένες µε ιδιωτική πισίνα και θέα στο Ιόνιο. Το resort διαθέτει παραλία, δύο πισίνες (για οικογένειες και ενηλίκους), καθώς και ειδικούς χώρους ευεξίας, όπως το «Dharma yoga deck». Η Accor διαθέτει ήδη 11 ξενοδοχεία στην Ελλάδα και συνεχίζει να επενδύει στην ενίσχυση της παρουσίας της, αναγνωρίζοντας τη χώρα ως στρατηγικό κόµβο στην περιοχή της Μεσογείου. Η ανάπτυξη της Mövenpick στα Σύβοτα εντάσσεται σε µια ευρύτερη ευρωπαϊκή επέκταση του brand, που περιλαµβάνει νέες µονάδες σε Βέλγιο, Ιταλία, Αζερµπαϊτζάν και Μαυροβούνιο.
Η είσοδος αυτών των τεσσάρων διαφορετικών brands δεν είναι συγκυριακή, αλλά αποτέλεσµα µιας σειράς παραγόντων που καθιστούν την Ελλάδα «επενδυτικό hotspot» στον τουρισµό και στο real estate. Η Ελλάδα
καταγράφει διαδοχικά ρεκόρ αφίξεων, µε πάνω από 35 εκατοµµύρια επισκέπτες ετησίως. Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σε city break προορισµό όλο τον χρόνο, ενώ νησιά και ηπειρωτικοί προορισµοί συνεχίζουν να προσελκύουν υψηλής αγοραστικής δύναµης ταξιδιώτες. Εξάλλου, η αυξηµένη ρύθµιση στη βραχυχρόνια µίσθωση δηµιουργεί χώρο για
επαγγελµατικά διαχειριζόµενα ξενοδοχειακά brands, ειδικά στον τοµέα των long-stay και mid-scale καταλυµάτων.
Επιπρόσθετα, η Ελλάδα έχει καταφέρει να βελτιώσει το κλίµα για ξένες επενδύσεις, µε ταχύτερες αδειοδοτήσεις, φορολογικά κίνητρα και ισχυρή ζήτηση για αναβάθµιση υποδοµών. Παράλληλα, τα χαµηλότερα κόστη σε σχέση µε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες (π.χ., Παρίσι, Βερολίνο) δηµιουργούν ελκυστιές αποδόσεις για fund και divelopers.
Βίκη Τρίφωνα-Κυριακατικη Απογευματινή