Στα 29,4 δισ. ευρώ ο τζίρος των e-συναλλαγών, τα 9,1 δισ. για ταξίδια!

Οι αγοραστές προτιμούν τις χαμηλότερες τιμές που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές από την άνεση του σπιτιού τους
09:24 - 26 Σεπτεμβρίου 2025

Μια νέα κανονικότητα αποτελούν για τους καταναλωτές οι online συναλλαγές, η συνολική αξία των οποίων αναρριχήθηκε για το 2024 σε 29,4 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 9,1 δισ. αφορούν ταξίδια και διαμονή, 6,5 δισ. υπηρεσίες, 5,6 δισ. μόδα και ένδυση, 5,1 δισ. οικιακά είδη και 3,1 δισ. προϊόντα καθημερινής χρήσης.

Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδος, οι αγοραστές προτιμούν τις χαμηλότερες τιμές που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, τη δυνατότητα περιήγησης και αγοράς προϊόντων από την άνεση του σπιτιού τους.

  • 9,1 δισ. σε ταξίδια

  • 6,5 δισ. σε υπηρεσίες

  • 5,6 δισ. σε μόδα και ένδυση

  • 5,1 δισ. σε οικιακά είδη

  • 3,1 δισ. σε προϊόντα καθημερινής χρήσης

Έτσι, το 97% των χρηστών του διαδικτύου πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές. Οι πληρωμές με χρεωστικές κάρτες κυριαρχούν με 57% ακολουθούμενες από το PayPal (49%), ενώ ανοδική πορεία σημειώνουν τα ψηφιακά πορτοφόλια (Apple Pay, Google Pay). Η ασφάλεια (71%), η ταχύτητα (56%) και η ευκολία χρήσης (49%) αναδεικνύονται ως οι σημαντικότεροι παράγοντες επιλογής μεθόδου πληρωμής.

Αναφορικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών η μόδα βρίσκεται στην κορυφή, με το 50% των καταναλωτών να αγοράζει είδη ένδυσης, ενώ ακολουθούν το φαγητό σε πακέτο και delivery (45%) και τα είδη φαρμακείου (37%).

Εντυπωσιακή είναι και η στροφή στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό των καταναλωτών που τα προτιμά να ανεβαίνει από 49% το 2023 σε 78% το 2024 (+29%).

Εφημερίδα Απογευματινή