Grivalia Hospitality: Ένα success story στον τουρισμό πολυτελείας

Για την Grivalia η ουσία των έργων δεν εξαντλείται στα υλικά, αλλά περιλαμβάνει τη βιωσιμότητα, την εξυπηρέτηση και το τοπικό στοιχείο – Με τρία συγκροτήματα σε λειτουργία και ακόμα δύο στα «σκαριά», σημείωσε θεαματική άνοδο και αναδείχθηκε ως μοντέλο φιλοξενίας
12:01 - 28 Οκτωβρίου 2025
Grivalia Hospitality:

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΟΥ∆Η

Εναν από τους πλέον ισχυρούς παίκτες της τουριστικής αγοράς υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα αποτελεί σήμερα η Grivalia Hospitality. Με επενδύσεις που ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ και χαρτοφυλάκιο υπό διαχείριση άνω των 3,2 δισ. ευρώ μέσω της Grivalia Management Company, η εταιρεία έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να αναδειχθεί σε σημείο αναφοράς για το νέο μοντέλο πολυτελούς και βιώσιμης φιλοξενίας στη χώρα.

Στο επίκεντρο των σχεδίων της βρίσκεται το «Six Senses Megalonisos», ένα υπερπολυτελές resort ύψους 224 εκατ. ευρώ, που αναπτύσσεται στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Πεταλιών, στην Εύβοια. Το έργο, που θα λειτουργήσει υπό τη διαχείριση της διεθνούς αλυσίδας Six Senses, αναμένεται να λάβει Προεδρικό ∆ιάταγμα το δεύτερο εξάμηνο του 2026, εξέλιξη που θα ανοίξει τον δρόμο για την κατασκευαστική του φάση, διάρκειας περίπου τριών ετών.

Απλωμένο σε 550 στρέμματα μέσα σε προστατευόμενη περιοχή 17.000 στρεμμάτων, το project θα περιλαμβάνει 75 πολυτελείς βίλες, 20 branded κατοικίες, χώρους ευεξίας, εστιατόρια και beach club. Εκτός από τη διακριτική πολυτέλεια, η πρόσβαση, πέντε λεπτά με ελικόπτερο ή είκοσι με σκάφος, το καθιστά προορισμό διεθνών προδιαγραφών.

Η επένδυση εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ελληνική οικονομία περισσότερα από 1 δισ. ευρώ, δημιουργώντας 800 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 400 μόνιμες κατά τη λειτουργία του resort. Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Γιώργος Χρυσικός, μιλώντας στο Athens Riviera Summit 2025, παραδέχθηκε ότι η αδειοδοτική διαδικασία είναι μακρά, «όπως αναμενόταν», λόγω της πολυπλοκότητας και της περιβαλλοντικής ευαισθησίας του έργου. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να επισημάνει τις θεσμικές καθυστερήσεις που εξακολουθούν να αποτελούν τροχοπέδη για τις μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Σε τροχιά ανάπτυξης

Η Grivalia έχει ήδη αφήσει έντονο αποτύπωμα στον ελληνικό τουριστικό χάρτη. Το «One&Only Aesthesis» στη Γλυφάδα, επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ, εγκαινι-
άστηκε το 2023 και έχει ήδη εξελιχθεί σε διεθνές σημείο αναφοράς για τον πολυτελή τουρισμό. Ακολούθησε το «91 Athens Riviera» στη Βούλα, ένα project που επαναπροσδιόρισε την έννοια του glamping, συνδυάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα το μοντέλο του private members club με υπερπολυτελές camping, σε συνεργασία με τον όμιλο Domes.

Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνεται και το «Avant Mar» στην Πάρο, που άνοιξε πλήρως τις πύλες του το 2024, προσθέτοντας νέα δυναμική στο δίκτυο της Grivalia.

Επόμενος σταθμός, ένα βιοκλιματικό resort στο Καλό Λιβάδι Μυκόνου, αν και η επένδυση παραμένει «παγωμένη» εν αναμονή αποφάσεων του ΣτΕ.

Το 2024 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο για την Grivalia. Ο κύκλος εργασιών της εκτοξεύθηκε στα 85,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 93% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η θεαματική αυτή άνοδος αποδίδεται στην πλήρη λειτουργία του «One&Only Aesthesis», του «Avant Mar», καθώς και στη λειτουργία του «91 Athens Riviera» από το καλοκαίρι του 2024.

Παρά την αύξηση των λειτουργικών εξόδων λόγω της επέκτασης των δραστηριοτήτων, η εταιρεία περιόρισε τα διοικητικά της κόστη και ενίσχυσε σημαντικά την αποδοτικότητά της. Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο ανήλθε στα 822 εκατ. ευρώ, με στόχο να ξεπεράσει το 1,4 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο ενός πενταετούς προγράμματος επενδύσεων ύψους 450 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, μέσω της Grivalia Sea Services, οι επισκέπτες των ξενοδοχείων έχουν πρόσβαση σε στόλο πολυτελών σκαφών, μια υπηρεσία που προσθέτει ακόμα ένα επίπεδο αποκλειστικότητας στην εμπειρία φιλοξενίας.

«Ο στόχος μας δεν είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών, αλλά να προσελκύσουμε εκείνους που δαπανούν υψηλά ποσά και αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες», τόνισε ο κ. Χρυσικός, περιγράφοντας τη φιλοσοφία της εταιρείας.

Για την Grivalia η πολυτέλεια δεν εξαντλείται στα υλικά, αλλά επεκτείνεται στη βιωσιμότητα, τη διακριτική εξυπηρέτηση και τη σύνδεση με τον τόπο. Η προσέγγισή της εστιάζει σε έργα που συνδυάζουν περιβαλλοντική ευαισθησία, αρχιτεκτονική υψηλής αισθητικής και εμπειρίες που ενισχύουν την τοπική ταυτότητα.

Η ταυτότητα του CEO

Η πορεία του Γιώργου Χρυσικού αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο. Με θητεία στη McKinsey στο Λονδίνο, στη Eurobank και σε διοικητικά συμβούλια εταιρειών όπως η MYTILINEOS, η Lamda Helix (νυν Digital Realty) και η Praktiker, ο κ. Χρυσικός ανήκει στη νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών που συνδυάζουν διεθνή εμπειρία με βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς.

Στενός συνεργάτης του Καναδού επενδυτή Prem Watsa, ο οποίος θεωρείται μέντοράς του, έχει καταφέρει να μετατρέψει την Grivalia σε υπόδειγμα επενδυτικής ωριμότητας και επιχειρησιακής καινοτομίας. ∆εν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο Watsa, στα εγκαίνια του «One&Only Aesthesis», δήλωσε δημόσια πως «η Grivalia Hospitality γεννήθηκε μέσα από την πίστη σε ένα όραμα και από ανθρώπους ικανούς να το υλοποιήσουν».

Εφημερίδα «Κυριακάτικη Αποεγυματινή»