Ο Νοέμβριος έχει πλέον καθιερωθεί ως ο μήνας των προσφορών, με τη Black Friday να αποτελεί το αποκορύφωμα της εμπορικής δραστηριότητας πριν από τις γιορτές.
Η λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή» δεν είναι απλώς μια ημέρα εκπτώσεων, αλλά μια οικονομική και κοινωνική γιορτή της αγοράς, που λειτουργεί ως βαρόμετρο για την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών και ως ανάσα ρευστότητας για τις επιχειρήσεις.
Προετοιμασία από νωρίς – Προσφορές έως και 50%
Οι επιχειρήσεις – από μικρά καταστήματα έως μεγάλες αλυσίδες – έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες για την Black Friday 2025, που φέτος πέφτει στις 28 Νοεμβρίου, με εκπτώσεις που συχνά αγγίζουν ή ξεπερνούν το 50%.
Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, σχεδιάζουν από νωρίς τις αγορές τους, συγκρίνοντας τιμές και επιλέγοντας στρατηγικά τις ημέρες των εκπτώσεων, ενώ πολλοί στρέφονται στις διαδικτυακές αγορές για να αποφύγουν την πολυκοσμία των φυσικών καταστημάτων.
Η Cyber Monday (1 Δεκεμβρίου) ενισχύει ακόμη περισσότερο τη στροφή προς το e-commerce, με τις online πλατφόρμες να κυριαρχούν.
Οι Έλληνες και η Black Friday: Ευκαιρία ή ανάγκη;
«Η Black Friday αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς και μια καλή ευκαιρία έξυπνων αγορών για πάνω από 8 στους 10 Έλληνες», δηλώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με στοιχεία προηγούμενων ετών:
4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα καθημερινής χρήσης σε χαμηλότερες τιμές,
3 στους 10 προτιμούν επώνυμα προϊόντα που υπό άλλες συνθήκες θεωρούν ακριβά,
2 στους 10 εκμεταλλεύονται τις εκπτώσεις για χριστουγεννιάτικα δώρα,
ενώ 1 στους 10 επιλέγει να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του.
3 εκατομμύρια πωλήσεις και τζίρος 300 εκατ. ευρώ
Όπως εκτιμά ο κ. Κορκίδης, η φετινή αγοραστική κίνηση θα κινηθεί στα περυσινά επίπεδα, με περίπου 3 εκατομμύρια συναλλαγές, μέση αξία απόδειξης 100 ευρώ και συνολικό τζίρο γύρω στα 300 εκατ. ευρώ.
Παγκοσμίως, ο τζίρος της Black Friday φτάνει τα 74 δισ. δολάρια, ενώ μόνο στις ΗΠΑ αγγίζει τα 11 δισ. δολάρια.
Στην Ελλάδα, μέσα σε τρία χρόνια, οι πωλήσεις της περιόδου έχουν τριπλασιαστεί, με τον όγκο των online αγορών να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα.











